VW Passat B5 FL
Poniżej przedstawiamy dane techniczne auta Volkswagen Passat B5 (FL) (Typ 3B GP) (2000-2005) Sedan:
Silniki diesla:
Silnik | 1.9 TDI 101KM | 1.9 TDI 131KM | 1.9TDI 131KM | 2.0 TDI 136KM DPF | 2.5 TDI 150KM | 2.5 TDI 163KM | 2.5 TDI 180KM |
Lata produkcji |
2000- 2005 | 2001- 2005 | 2001- 2005 | 2003- 2005 | 2000- 2003 | 2003- 2005 | 2003- 2005 |
Pojemnośc skokowa [cm3] |
1896 | 1896 | 1896 | 1968 | 2496 | 2496 | 2496 |
Ilość cylindrów / zaworów |
4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 6 / 24 | 6 / 24 | 6 / 24 |
Stopień sprężania |
19 | 19 | 19 | 18,5 | 19,5 | 19,5 | 19,5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
79,5/ 95,5 | 79,5/ 95,5 | 79,5/ 95,5 | 81/ 95,5 | 78,3/ 86,4 | 78,3/ 86,4 | 78,3/ 86,4 |
Moc kW/KM przy obrotach |
74/101 4000 | 96/131 4000 | 96/131 4000 | 100/136 4000 | 110/150 4000 | 120/163 4000 | 132/180 4000 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
250/ 1900 | 285/ 1750 | 310/ 1900 | 335/ 1900 | 310/ 1500 | 350/ 1500 | 370/ 1500 |
Prędkość maksymalna |
191 | 201 | 208 | 211 | 214 | 225 | 226 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) |
120, 380 (72) | 120, 380 (72) | 120, 380 (72) | 120, 380 (72) | 120, 420 (82) | 120, 420 (82) | 120, 420 (82) |
Skrzynia biegów |
5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg |
Przyspieszenie 0-80, 0-100km/h, 80-120km/h |
8,5/ 12,8 | 7,1/ 10,2 | 6,9/9,9 | 6,8/9,8 | 6,8/ 9,8 | 6,5/ 9,1 | 6.3/8,7 |
Zużycie paliwa miasto |
7,1 | 7,7 | 7,5 | 8,2 | 10 | 9,8 | 10,6 |
Zużycie paliwa poza miastem |
4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 5,3 | 5,2 | 5,9 |
Zużycie paliwa średnio |
5,5 | 5,7 | 5,8 | 6,1 | 7 | 6,8 | 7,6 |
Poziom emisji CO2 (g/km) |
149 | 157 | 152 | 145 | 189 | ||
Norma spalin |
Euro3 | Euro3 | Euro3 | Euro4 | Euro3 | Euro4 | Euro4 |
Norma oleju |
VW 505 01 | VW 505 01 | VW 505 01 | VW 505 01 | VW 505 00, VW 500 00 | ||
Masa własna pojazdu | 1411 | 1425 | 1435 | 1489 | 1535 | 1535 | 1625 |
Dopuszczalna masa całkowita/ |
1990 | 2000 | 2010 | 2080 | 2090 | 2090 | 2150 |
Oznaczenie literowe |
AVB | AWX | AVF | BGW | AKN | BDG | BDH, BAU |
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.6 102KM | 2.0 116KM | 2.0 131KM |
1.8T 150KM | 2.3 VR5 170KM | 2.8 V6 193KM 4Motion |
4.0 W8 275KM |
Lata produkcji |
2000- 2005 | 2000- 2005 | 2001- 2005 | 2000- 2005 | 2000- 2003 | 2000- 2005 | 2001- 2005 |
Pojemnośc skokowa [cm3] |
1595 | 1984 | 1984 | 1781 | 2324 | 2771 | 3999 |
Ilość cylindrów / zaworów |
4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 20 | 4 / 16 | 5 / 20 | 6 / 24 | 8 / 32 |
Stopień sprężania |
9,5 | 10,3 | 10,3 | 9,5 | 10,8 | 10,6 | 10,8 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
81/ 77,4 | 82,5/ 92,8 | 82,5/ 92,8 | 81/ 86,4 | 81/ 90,2 | 82,5/ 86,4 | 84/ 90,2 |
Moc kW/KM przy obrotach |
75/102 5600 | 85/116 5400 | 96/131 5700 | 110/150 5700 | 125/170 6200 | 142/193 6000 | 202/275 6000 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
148/ 3800 | 172/ 3300 | 195/ 3300 | 210/ 1750 | 220/ 3200 | 280/ 3200 | 370/ 2750 |
Prędkość maksymalna |
186 | 194 | 210 | 214 | 221 | 238 | 250 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) |
90, 280 (60) | 90, 280 (60) | 90, 280 (60) | 90, 280 (60) | 90, 280 (60) | 120, 340 (70) | 150, 380 (80) |
Skrzynia biegów |
5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 6-bieg |
Przyspieszenie 0-80, 0-100km/h |
8,8/ 13,3 | 7,6/ 11,5 | 6,8/9,9 | 6,6/ 9,4 | 6,5/ 9,2 | 5,5/7,8 | 4,5/6,5 |
Zużycie paliwa miasto |
11 | 12 | 11,5 | 11,4 | 13,2 | 15,4 | 19,4 |
Zużycie paliwa poza miastem |
6,3 | 6,6 | 6 | 6,6 | 7,5 | 8,1 | 9,5 |
Zużycie paliwa średnio |
8 | 8,5 | 8 | 8,4 | 9,5 | 10,8 | 13,1 |
Poziom emisji CO2 (g/km) |
192 | 204 | 202 | 228 | 259 | ||
Norma spalin |
Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 |
Norma oleju |
VW 500 00, VW 502 00 | VW 500 00, VW 502 00 | VW 500 00, VW 502 00 | VW 500 00, VW 502 00 | VW 500 00, VW 502 00 | VW 500 00, VW 502 00 | |
Masa własna pojazdu | 1336 | 1375 | 1365 | 1399 | 1467 | 1571 | 1665 |
Dopuszczalna masa całkowita/ |
1920 | 1960 | 1930 | 1980 | 2020 | 2130 | 2240 |
Oznaczenie literowe |
ALZ | AZM | ALT | AWT | AZX | AMX | BDN |
UWAGI: Opis modelu W8
Wymiary i dane eksploatacyjne Passata B5 FL:
Długość (limuzyna / variant): 4703mm / 4681mm
Szerokość: 1745mm
Wysokość (limuzyna / variant): 1461mm / 1488mm (1499 V6)
Pojemność bagażnika (limuzyna / variant): 475l (400l 4motion)
Rozstaw osi: 2703mm
Rozstaw kółprzód/tył: 1515/1515mm
Zwrotność: 11,5m
Pojemność zbiornika paliwa: 62l (w tym 8l rezerwy) – wersja W8 – 80l
Pojemność zbiornika płynu do spryskiwaczy: 4l (6,2l ze spryskiwaczami reflektorów)
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Olej silnikowy (4-cyl benzyna): 3,5l
Olej silnikowy (5-cyl benzyna): 4,7l
Olej silnikowy (6-cyl benzyna): 6l
Olej silnikowy (4-cyl diesel): 4l
Maksymalne obciążenie dachu: 100kg
Ilość gwiazdek w teście EuroNCAP: 4
Opis modelu:
W listopadzie 2000 roku Volkswagen wprowadził do swojej oferty nowego Volkswagena Passata. Gruntownie zmodyfikowany zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym model nowej generacji charakteryzuje się najwyższą jakością wykonania, wysokim poziomem bezpieczeństwa, doskonałym napędem oraz wysokim komfortem jazdy – i to niezależnie od wybranej wersji wyposażenia i silnika.
Poprzedni model VW Passata był w 1999 roku najchętniej kupowanym samochodem tej klasy w Europie. W Ameryce i Azji Passat należy do najbardziej znanych produktów „Made in Germany”. Przykładem może być USA, gdzie ilość sprzedanych samochodów tego modelu sprawiła, iż firma Volkswagen of America osiągnęła w sierpniu 2000 najlepszy wynik sprzedaży od przeszło 25 lat. Pięcioma największymi odbiorcami VW Passata są rynki Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch.
Projektanci Volkswagena wprowadzili szereg modyfikacji, dzięki którym linia nadwozia nowego Passata, w porównaniu z poprzednikiem, jest jeszcze bardziej płynna i elegancka. Uwagę zwraca stylistyka przedniej części nadwozia. Osłona chłodnicy została wyraźnie zarysowana poprzez otaczającą ją chromowaną listwę i uwypuklona przez wysunięcie jej przed linię wyznaczoną przez reflektory. Po raz pierwszy pojawia się w Passacie możliwość zamontowania podwójnych reflektorów ksenonowych „bi-xenon” ze spryskiwaczami zapewniających lepsze oświetlenie drogi.
Również tylnej części Passata, który ma teraz długość 4.703 metra (poprzednik 4.675 metra), projektanci nadali nową formę. Narożniki błotników tworzą wąskie, przypominające półksiężyc obramowanie tylnych świateł, które podobnie jak reflektory przednie przesłonięte są szybą z przejrzystego szkła.
Zintegrowano w nich dwie duże, czerwone soczewki świateł tylnych i hamowania. W luksusowej wersji wyposażenia Highline oba zderzaki wykończone są elegancką chromowaną listwą, której kontynuację stanowią boczne listwy ochronne. Chromowane obramowanie posiadają także szyby boczne.
Już we wnętrzu poprzedniego modelu dominowały najwyższej jakości tworzywa oraz – w zależności od wyposażenia – skóra, drewno lub aluminium. Teraz wnętrze Passata jest jeszcze bardziej luksusowe. W kokpicie umieszczono okrągłe, otoczone chromowanymi pierścieniami zegary. Zmieniono także konsolę środkową, a począwszy od wersji Comfortline dodano wygodny podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami.
Szczególną uwagę konstruktorzy poświęcili nie tylko stylistyce nadwozia, lecz również jednostkom napędowym. Do wyboru są teraz cztery silniki benzynowe o mocy od 75 kW (102 KM) do 142 kW (193 KM), spełniające surowe wymagania normy EU – 4 oraz trzy silniki wysokoprężne o mocy od 74 kW (100 KM) do 110 kW (150 KM), spełniające normę EU – 3. Pięć spośród ośmiu cztero-, pięcio- i sześciocylindrowych jednostek napędowych zostało znacznie zmodyfikowanych lub znalazło się po raz pierwszy w ofercie.
Znany z poprzedniego modelu silnik o pojemności 1,6 l. i mocy 75 kW (102 KM) został unowocześniony i jest oszczędniejszy pod względem spalania o 0,3 l/100 km. Passat 2,0 ma moc 96 kW (131 KM) i uzyskuje wysoki moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych. Passat 1,8T, którego czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem rozwija moc 110 kW (150 KM) wszedł do nowego modelu bez zmian. Najmocniejszy silnik V6 dysponuje niezmienioną mocą 142 kW (193 KM). Passat wyposażony w tę jednostkę napędową jest oferowany seryjnie z napędem na wszystkie koła – 4Motion.
Ofertę silników TDI otwiera jednostka o mocy 74 kW (100 KM), w której zastosowano pompowtryskiwacze. Mimo, iż samochód z tą czterocylindrową jednostką napędową można rozpędzić do prędkości 191 km/h, zużywa ona średnio tylko 5,4-5,6 litra oleju napędowego na 100 km. W ofercie pojawił się również nowy silnik o pojemności 1,9 litra i mocy 96 kW (130 KM), który zastąpił jednostkę o mocy 85 kW (115 KM). Silnik 130 konny uzyskuje maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy prędkości obrotowej 1.900 obr/min. i pozwala na rozwinięcie prędkości 208 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 5,6-5,8 l./100 km. Wyjątkowo dynamiczny jest Passat TDI V6. Mimo mocy wynoszącej 110 kW (150 KM) i możliwości przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 10 sekund zużywa on średnio zaledwie 6,9-7,0 litra oleju napędowego na 100 km. Moc silnika TDI V6 przenoszona jest na przednie koła przez montowaną seryjnie sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub dostępną jako opcja automatyczną pięciostopniową przekładnię Tiptronic. Na życzenie oba typy skrzyni biegów dostępne są w wersji z napędem na wszystkie koła – 4MOTION.
Tekst: Volkswagen Polska, 06.08.2002