VW Passat B6 CC
Dane techniczne Volkswagen Passat CC (2009-)
Silniki diesla:
Silnik | 2.0TDI 143KM BlueTDI | 2.0TDI 140KM | 2.0TDI 140KM DSG | 2.0TDI 140KM 4motion | 2.0TDI 170KM | 2.0TDI 170KM DSG | 2.0TDI 170KM 4motion |
Pojemność skokowa [cm3] |
1968 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 |
Moc kW/KM przy obrotach | 105/143 4200 | 103/140 4200 | 103/140 4200 | 103/140 4200 | 125/170 4200 | 125/170 4200 | 125/170 4200 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 320/1750 -2500 | 320/1750 -2500 | 320/1750 -2500 | 320/1750- 2500 | 350/1750- 2500 | 350/1750- 2500 | 350/1750- 2500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 214 | 214 | 210 | 209 | 227 | 224 | 221 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 6.9 | 6.9 | 6.9 | 6.7 | 6.2 | 6.2 | 5.9 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 9.9 | 9.8 | 9.8 | 10.2 | 8.6 | 8.6 | 8.6 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | 17/31.2 | 17/31.2 | 17/31.2 | 16.8/31.5 | 16.4/29.8 | 16.4/29.8 | – |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 11/15 | 10/ | – | 10.5/13 | 8.5/11 | – | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 6.9 | 6.2 | 7.8 | 7.9 | 7.4 | 7.8 | 8 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 4.4 | 4.2 | 5 | 4.9 | 4.6 | 5.1 | 5.5 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 5.3 | 4.9 | 6 | 6 | 5.6 | 6.1 | 6.4 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 139 | 128 | 158 | 158 | 146 | 159 | 168 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 69/72 | 74/70 | 74/68 | 77/71 | 69/73 | 72/69 | 69/68 |
Norma emisji spalin | Euro 6 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 3.45 | 3.45 | 4.118 | 3.875 | 3.684 | 4.118 | 4.118 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.769 | 3.769 | 3.462 | 3.769 | 3.769 | 3.462 | 3.462 |
Przełożenie na 2-biegu | 1.958 | 2.087 | 2.05 | 2.087 | 2.087 | 2.05 | 2.05 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.257 | 1.324 | 1.3 | 1.324 | 1.324 | 1.3 | 1.3 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.87 | 0.977 | 0.902 | 0.911 | 0.919 | 0.902 | 0.902 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.857 | 0.975 | 0.914 | 0.902 | 0.902 | 0.914 | 0.914 |
Przełożenie na 6-biegu | 0.717 | 0.814 | 0.756 | 0.756 | 0.757 | 0.756 | 0.756 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 4.549 | 4.549 | 3.989 | 4.549 | 4.549 | 3.989 | 3.989 |
Felgi (cale) | 8 J x 17 | 8 J x 17 | 8 J x 17 | 8 J x 17 | 8 J x 17 | 8 J x 17 | 8 J x 17 |
Opony | 235/45 R 17 V | 235/45 R 17 V | 235/45 R 17 V | 235/45 R 17 V | 235/45 R 17 V | 235/45 R 17 V | 235/45 R 17 V |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 312/282 | 312/282 | 312/282 | 312/282 | 312/282 | 312/282 | 312/282 |
Masa własna pojazdu | 1490 | 1465 | 1485 | 1544 | 1473 | 1491 | 1552 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 2010 | 1950 | 1980 | 2080 | 1970 | 1990 | 2090 |
Ładowność (kg) | 520 | 485 | 495 | 536 | 497 | 499 | 538 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1110/950 | 1070/930 | 1100/930 | 1130/1000 | 1090/930 | 1110/930 | 1140/1000 |
Pojemności: | |||||||
Olej silnikowy (l) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Płyn chłodniczy (l) | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 70 | 70 | 70 | 68 | 70 | 70 | 68 |
Ceny PLN z VAT | |||||||
Highline | – | 119 290 | 129 290 | 127 290 | 126 190 | 136 190 | – |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, ceny na 12.2009.
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.8FSI DSG | 2.0TSI | 2.0TSI DSG | R36 3.6FSI 4motion |
Pojemność skokowa [cm3] |
1798 | 1984 | 1984 | 3597 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 6 / 4 |
Stopień sprężania | 9.8 | 9.8 | 9.8 | 11.4 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 82.5/84.2 | 82.5/92.8 | 82.5/92.8 | 89/96.3 |
Moc kW/KM przy obrotach | 118/160 4500 | 147/200 5100 | 147/200 5100 | 220/300 6600 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 250/1500- 4500 | 280/1700- 5000 | 280/1700- 5000 | 350/2400- 5300 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 280 (60) | 140, 280 (60) | 140, 220 (44) | 180, 450 (95) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 220 | 237 | 235 | 250 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 6 | 5.4 | 5.4 | 3.7 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 8.5 | 7.6 | 7.7 | 5.6 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | – | 15.6/28.1 | – | 13.9/25.5 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | – | 8/10 | – | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 9.8 | 10.8 | 11 | 13.2 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 5.8 | 6.1 | 6 | 7.3 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 7.3 | 7.9 | 7.9 | 9.5 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 169 | 183 | 184 | 219 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 77/68 | 75/71 | 78/72 | 78/73 |
Norma emisji spalin | Euro 4 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 7-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 4.438 | 3.944 | 4.059 | 4.769 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.765 | 3.357 | 3.462 | 2.923 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.273 | 2.087 | 2.05 | 1.792 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.531 | 1.469 | 1.3 | 1.185 |
Przełożenie na 4-biegu | 1.122 | 1.098 | 0.902 | 0.829 |
Przełożenie na 5-biegu | 1.176 | 1.108 | 0.914 | 0.862 |
Przełożenie na 6-biegu | 0.951 | 0.927 | 0.756 | 0.686 |
Przełożenie na 7-biegu | 0.795 | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 4.17 | 3.99 | 3.989 | 3.264 |
Felgi (cale) | 8 J x 17 | 8 J x 17 | 8 J x 17 | 8 J x 17 |
Opony | 235/45 R 17 V | 235/45 R 17 V | 235/45 R 17 V | 235/45 R 17 V |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 312/288 | 312/288 | 312/288 | 345/310 |
Masa własna pojazdu | 1438 | 1436 | 1458 | 1627 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1960 | 1990 | 2000 | 2130 |
Ładowność (kg) | 522 | 554 | 542 | 503 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1080/930 | 1100/940 | 1110/940 | 1160/1020 |
Pojemności: | ||||
Olej silnikowy (l) | 3.6 | 4.6 | 4.6 | 5.5 |
Płyn chłodniczy (l) | 7.3 | 8.6 | 8.6 | 12.3 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 70 | 70 | 70 | 68 |
Ceny PLN z VAT | ||||
Highline | 117 590 | 126 590 | 136 590 | 191 990 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, ceny z 12.2009
Wymiary i eksploatacja:
Długość: 4799mm
Szerokość: 1855mm
Wysokość: 1417mm
Rozstaw kół przód/tył: 1552/1559mm
Pojemność bagażnika: 532l
Wymiary bagażnika: 1200x996x450mm
Pojemność zbiornika paliwa: 70l
Zestawienie nowoczesnych rozwiązań technicznych Passata:
„Lane Assist“: Aktywny system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu samoczynnie skręci, gdy tylko stwierdzi, że Passat CC mógłby w sposób niezamierzony zmienić pas ruchu. To duży komfort dla kierowcy i wielki plus dla bezpieczeństwa. Prawie 14 procent wszystkich wypadków, w których pasażerowie doznają obrażeń ciała, spowodowanych jest przez zjechanie z właściwego pasa ruchu. „Lane Assist” z pewnością przyczyni się do poprawy tej statystyki. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz sygnalizując zamierzoną zmianę pasa, „Lane Assist” pozostanie nieaktywny.
„Adaptacyjne zawieszenie DCC“: Nowe „adaptacyjne zawieszenie” sprowadza do wspólnego mianownika sportowy charakter coupe i komfort limuzyny z najwyższej półki. Wraz z regulacją charakterystyki amortyzatorów następuje równocześnie dostrojenie wspomagania układu kierowniczego. „Adaptacyjne zawieszenie” obejmuje trzy programy: „normal”, „sport” i „comfort”. Duże znaczenie ma także fakt, że amortyzacja zawsze dostosowuje się do nawierzchni i sytuacji na drodze i dzięki temu w sposób ciągły poprawia komfort i dynamikę jazdy.
„Park Assist“ Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem technicznym jest system ułatwiający parkowanie „Park Assist”. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku wprowadzi on automatycznie Passata CC w lukę parkingową. Kierowca może zaparkować nie manewrując kierownicą, wciskając jedynie pedał gazu i hamulca.
„Automatyczna regulacja odległości ACC”: Przy włączonym systemie „ACC” Passat CC automatycznie zwalnia i przyspiesza w ustawionym wcześniej przez kierowcę zakresie prędkości od zera do 210 km/h. „Front Assist” zapobiega także najechaniu na tył innego pojazdu; przewidując określone sytuacje system prewencyjnie ustawia układ hamulcowy w stan gotowości skracając w ten sposób drogę hamowania. System ostrzega ponadto kierowcę sygnałami akustycznymi i optycznymi przed niebezpiecznymi sytuacjami. A nawet więcej: w przypadku, gdy minimalna odległość od jadącego z przodu samochodu zostanie przekroczona, system hamuje Passata CC, w ekstremalnych przypadkach nawet zatrzymując go zupełnie („Follow-to-stop”). Nie zwalnia to jednak z obowiązku obserwowania przez kierowcę drogi i nie ogranicza jego możliwości odpowiedniego zareagowania na zaistniałą sytuację.
Wygląd zewnętrzny: stylistyka i wymiary
Techniczną podstawę dla pierwszego czterodrzwiowego coupé Volkswagena stanowi, cieszący się wielką popularnością od ponad trzydziestu lat Passat. W Passacie CC zastosowana została cała gama najnowszych rozwiązań technologicznych. Do najnowszych technologii zostało dopasowane nadwozie o całkiem nowej konstrukcji i stylistyce.
Stylistyka i wymiary
Czterodrzwiowe coupé ma 4.796 milimetrów długości i jest o 31 milimetrów dłuższe, niż klasyczny Passat. Szerokością 1.856 milimetrów (plus 36 milimetrów) Passat CC plasuje się już w wyższej klasie średniej. Analogicznie do szerokości, zmienił się także rozstaw kół. Z przodu wynosi on 1.553 milimetry (plus 11 milimetrów), z tyłu 1.557 milimetrów (plus 16 milimetrów). Natomiast wysokość nowego Volkswagena – tylko 1.422 milimetry (minus 50 milimetrów) – zbliżona jest do wysokości samochodów sportowych.
Sylwetka
Płynne linie sylwetki szczególnie zwracają uwagę: dach rozciąga się pod bardzo płaskim kątem od słupków A, poprzez słupki C, daleko do tyłu. Nawet linia bagażnika przechodzi w tylną szybę jak pociągnięta jedną kreską,. Boczne okna tworzą wąski, otoczony chromem łuk. Drzwi pozbawione ram jeszcze bardziej podkreślają sportową stylistykę,. Poniżej linii okien znajdują się muskularne, sportowe „barki”, zaznaczone dodatkowo wyraźnie wyprofilowaną linią „Tornado”. W Passacie CC łączy ona optycznie przednie nadkola i tylne światła. Równie atletyczne wrażenie sprawia mocne wyprofilowanie drzwi, wyraźne podkreślenie progów oraz wysunięte na zewnątrz nadkola nad seryjnymi 17-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich .
Przód
Przód Passata CC posiada kolejną cechę charakterystyczną dla wizerunku Volkswagena. Grill chłodnicy, reflektory i pokrywa silnika łączą w sobie świat limuzyn ze światem coupé. Osłona chłodnicy z dwoma poprzeczkami i logo VW umieszczonym centralnie między trapezowymi reflektorami dominuje bardziej, niż w jakimkolwiek innym Volkswagenie. Posiada ona obramowanie w kolorze nadwozia, w kształcie w formie litery V, która nawiązuje optycznie do pokrywy silnika z mocno wyprofilowaną środkową częścią, tzw. „Powerdome”. W dolnej części znajdują się charakterystyczne trzy duże wloty powietrza zakończone sportowym spojlerem, optymalizującym docisk Passata CC przy większych prędkościach. Wartością, która świadczy o dobrej aerodynamice Passata CC jest współczynnik oporu powietrza cw, wynoszący 0,29.
Tył
Tylną część Passata CC również cechuje niepowtarzalna stylistyka. Duże podwójne światła sprawiają, że auto wygląda wyjątkowo. Harmonijnie wtopiony w pokrywę bagażnika spojler łagodzi zawirowania powietrza i zwiększa siłę docisku. Duża tylna szyba, stanowiąca przedłużenie linii dachu sięga daleko w krótką, lecz otwierającą się szeroko pokrywę bagażnika. Część pokrywy przylegającą bezpośrednio do szyby stanowi ciemny element przypominający z wyglądu szkło. Ten mały zabieg stylistyczny sprawia, że szyba wydaje się większa a pokrywa bagażnika jeszcze mniejsza, niż jest w rzeczywistości. W dolnej części zderzaka rzucają się w oczy dwie chromowane listwy oraz zagłębienia stanowiące przedłużenie przetłoczeń progów.
Panoramiczny podnoszony dach
Elektrycznie otwierany panoramiczny dach został zaprojektowany specjalnie dla Passata CC. Jego płaszczyzna ma 750 milimetrów długości i 1.120 milimetrów szerokości. Zajmuje on zatem całą przednią część aż do słupków B. Przednia poprzeczka dachu pokryta jest czarnym lakierem. Elektryczny panoramiczny dach można unieść w górę o 40 milimetrów.
Wnętrze: ergonomia i detale
Nowe coupé Volkswagena jest typowym czteroosobowym samochodem. Taki układ foteli jest odwzrorowaniem filozofii coupé, przyświecającej całemu Passatowi CC. Zarówno z przodu,
jak i z tyłu zamontowano niezwykle ergonomiczne, sportowe fotele. W tym czterodrzwiowym coupé Volkswagen doprowadził komfort podróżowania i obsługi do doskonałości. Passat CC jest pierwszym Volkswagenem, w którym zastosowano nowy układ sterowania klimatyzacją, niezwykle logiczny i przejrzysty. Kierowca i pasażer ustawiają temperaturę praktycznymi pokrętłami a wybrana wartość pokazywana jest na danym pokrętle. Funkcje klimatyzacji prezentowane są również na ekranie systemu audio.
Stylistyka kokpitu klasycznego Passata jest niezwykle sportowa, elegancka i wykonana z niezwykłą starannością. Te cechy, w nowej formie, charakteryzują także nowego coupé. Nową formę otrzymały – układ sterowania klimatyzacją, kierownica oraz tapicerka drzwi wraz z elementami dekoracyjnymi. Do wyboru są tutaj aplikacje z drewna i szczotkowanego aluminium. Listwy dekoracyjne w drzwiach nie tylko dobrze wyglądają: na życzenie ich kontur może być częścią nowego nastrojowego oświetlenia, wprowadzającego do wnętrza przytulną atmosferę w czasie nocnych podróży.
Kokpit
Specjalnie dla Passata CC zaprojektowane zostały nowe zegary. Nawiązują one do stylistyki zegarów Phaetona. Cyfry i oznaczenia nie są podświetlone na niebiesko, lecz świecą białym światłem. To samo dotyczy również wyświetlacza wielofunkcyjnego, który emituje także białe, zamiast tak, jak w innych modelach czerwone światło. Otoczone chromem czarne tarcze zegarów z białymi cyframi nie tylko prezentują się wyjątkowo, lecz także gwarantują optymalną czytelność.
Kierownice
Do wyboru są trzy sportowe skórzane kierownice. Wszystkie są trójramienne, z metalową aplikacją na dole. Zależnie od wersji, przy użyciu przycisków wielofunkcyjnych na kierownicy, można sterować komputerem pokładowym, systemami wspomagającymi kierowcę, systemem audio i telefonem. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów w okolicy dwóch poprzecznych ramion kierownicy umieszczone są przyciski zmiany biegów.
Radio i system nawigacji
Passat CC wyposażony jest, w zaprezentowaną po raz pierwszy w 2007 roku, nową generację systemu nawigacyjnego. Jego topowa wersja – RNS 510 posiada intuicyjnie obsługiwany ekran dotykowy oraz dysk twardy. W samochodach z układem ułatwiającym parkowanie „Rear Assist”, podczas cofania na ekranie wyświetlany jest widok z kamery umieszczonej z tyłu w logo VW. Nowością jest także gniazdo multimedialne „Media-in”. Pozwala ono na podłączenie do systemu audio Passata CC sprzętu takiego jak iPod, odtwarzacz MP3 lub DVD. Gniazdo USB znajduje się w schowku na rękawiczki. Podłączonym do niego odtwarzaczem można sterować przy użyciu przycisków radia lub systemu nawigacji a informacje o odtwarzanych utworach prezentowane są na wyświetlaczu konsoli środkowej.
Przednie fotele
Fotel kierowcy montowany seryjnie posiada elektryczną regulację w trzech płaszczyznach (na życzenie w sześciu płaszczyznach). Sportowe fotele przednie mogą być opcjonalnie wyposażone w klimatyzację, która oferuje aktywną wentylację siedziska i oparcia, znacznie zwiększając komfort podróży. Pracujące praktycznie bezszelestnie silniki wentylatorów wymieniają około 320 litrów powietrza na minutę. Klimatyzowane fotele są dostępne w połączeniu z tapicerką ze skóry i tkaniny.
Tylne fotele
Najwyższy komfort podczas długich podróży zapewniają także ukształtowane dwa pojedyncze siedzenia z tyłu samochodu. Mają one optymalnie wyprofilowane boki oparcia. Między tylnimi siedzeniami zamontowany jest podłokietnik i schowek z dwoma uchwytami na kubki. Po opuszczeniu podłokietnika, dzięki otworowi między bagażnikiem o pojemności 535 litrów (wraz z wnęką koła zapasowego) a kabiną, można przewozić większe bagaże, na przykład narty. Opcjonalnie można zamówić Passata CC z asymetrycznie składanym oparciem tylnej kanapy (1/3 – 2/3). Pasażerów siedzących z tyłu chroni przed słońcem elektrycznie opuszczana roleta na tylnej szybie. Opcjonalnie dostępne są także szyby (tylna i boczne z tyłu) pochłaniające 65 procent światła i ograniczające możliwość zaglądania do wnętrza samochodu.
Passat CC wersja 4Motion V6
Passat CC jest oferowany z licznymi nowoczesnymi systemami poprawiającymi dynamikę jazdy. Jednym z najciekawszych rozwiązań jest system ostrzegający przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu „Lane Assist”. Volkswagen zastosował go po raz pierwszy właśnie w Passacie CC. System ten, dzięki korygującej ingerencji w układ kierowniczy, pomaga utrzymać pojazd na wybranym pasie ruchu. Naturalnie, nie zastępuje on kierowcy i nie zwalnia go z odpowiedzialności za zachowanie się na drodze. Kolejnym nowym rozwiązaniem technicznym jest adaptacyjne zawieszenie DCC. Regulowane zawieszenie montowane jest seryjnie w najmocniejszej wersji Passacie CC V6 4Motion. DCC dysponuje trzema różnymi programami. System poprawia właściwości jezdne samochodu, tłumienie drgań jest przez cały czas dostosowywane do nawierzchni i sposobu jazdy. Do seryjnego wyposażenia Passata CC V6 4Motion należy również stały napęd na wszystkie koła, znacznie udoskonalony w porównaniu z poprzednią wersją. Rezultat: większa dynamika i optymalne bezpieczeństwo aktywne.
„Park Assist” – system ułatwiający parkowanie. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku wprowadzi on automatycznie Passata CC w lukę parkingową równoległą do drogi. Kierowca może zaparkować nie dotykając kierownicy wciskając jedynie pedał gazu i hamulca. Z „klasycznego” Passata zaimplementowano „automatyczną regulacje odległości ACC”. Przy włączonym „ACC” Passat CC automatycznie zwalnia i przyspiesza w ustawionym wcześniej przez kierowcę zakresie prędkości (od 0 do 210 km/h). „Front Assist” natomiast zapobiega najechaniu na tył innego pojazdu. Przewidując określone sytuacje system prewencyjnie ustawia układ hamulcowy w stan gotowości skracając w ten sposób drogę hamowania. System ten ostrzega ponadto kierowcę sygnałami akustycznymi i optycznymi przed niebezpiecznymi sytuacjami. W przypadku, gdy minimalna odległość od jadącego z przodu samochodu zostanie przekroczona, system hamuje a w ekstremalnych przypadkach nawet zatrzymuje samochód („Follow-to-stop”). Nie zwalnia to jednak kierowcy z obowiązku obserwowania drogi i nie ogranicza jego możliwości odpowiedniego zareagowania na zaistniałą sytuację.
Lane Assist – system pomagający utrzymać właściwy pas ruchu
Aktywny system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu samoczynnie skręci, gdy tylko stwierdzi, że Passat CC mógłby w sposób niezamierzony zmienić pas ruchu. To duży komfort dla kierowcy i wielki plus dla bezpieczeństwa. Prawie 14 procent wszystkich wypadków, w których pasażerowie doznają obrażeń ciała, spowodowanych jest przez zjechanie z właściwego pasa ruchu. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz, sygnalizując zmierzoną zmianę pasa, „Lane Assist” pozostanie nieaktywny. System jest włączany przy użyciu wielofunkcyjnego wyświetlacza przy zegarach. Kierowca wybiera z menu „Lane Assist” i o ile go nie dezaktywuje, „Lane Assist” będzie aktywny przy prędkości powyżej 65 km/h. Przy użyciu kamery umieszczonej w pobliżu wewnętrznego lusterka (lub czujnika deszczu) „Lane Assist” obserwuje białe pasy na jezdni. Nie ma znaczenia czy są to linie ciągłe, czy przerywane, oraz jakie warunki panują na zewnątrz. Jeżeli jednak na jezdni nie ma dostatecznie wyraźnych pasów, które mogłyby być rozpoznane przez system, pozostanie on nieaktywny.
Kierowca jest informowany o aktywności „Lane Assist” żółtą lampką kontrolną z piktogramem przedstawiającym pas ruchu. Gdy tylko kamera namierzy odpowiednie oznaczenia na jezdni, symbol zmieni kolor na zielony. System w momencie gdy zauważy, że samochód opuścił pas między liniami na jezdni, po której dotychczas się poruszał, skręci delikatnie w przeciwną stronę. „Lane Assist” zauważy także, gdy kierowca zupełnie zdejmie ręce z kierownicy i zasygnalizuje wtedy akustycznie i wizualnie (komunikat tekstowy) na zegarach – żądanie przejęcia kontroli nad samochodem. Po ośmiu sekundach – jeżeli kierowca nie zacznie kierować, system wyłączy się.
Adaptacyjne zawieszenie DCC – większa dynamika i komfort jazdy
Typowo sportowe zawieszenie zazwyczaj obniża komfort jazdy. Idealne byłoby zatem zawieszenie, które mogłoby zawsze dostosowywać się do rodzaju nawierzchni i do stylu jazdy kierowcy. Do tego konieczne jest elektrycznie regulowane tłumienie drgań. Adaptacyjne zawieszenie firmy Volkswagen jest stosowane seryjnie w Passacie CC V6 4Motion. Zmianie ulega przy tym zarówno charakterystyka amortyzatorów jak również dostrojenie elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego.
„Adaptacyjne zawieszenie” dysponuje trzema programami: „normal”, „sport” i „comfort”. Tryby „sport” i „comfort” wybierane są przyciskiem z prawej strony dźwigni zmiany biegów. Najważniejszy jest jednak fakt, że system poprawia właściwości jezdne samochodu. Tłumienie drgań jest w sposób ciągły dostosowywane do nawierzchni i sposobu jazdy. DCC reaguje także na manewry przyspieszania, hamowania i skręcania. Zatem odwieczny konflikt między sportowym, sztywnym a komfortowym zawieszeniem został rozwiązany – kierowca i pasażerowie odczują wyraźnie większy komfort jazdy. W trybie „sport” Passat CC zmienia się w prawdziwie sportowy samochód, amortyzowanie staje się bardziej twarde i równocześnie zmniejsza się wspomaganie układu kierowniczego. Przeciwieństwem jest tryb „comfort”, poprawia on znacznie komfort jazdy, szczególnie przy złej nawierzchni i niewielkiej prędkości. Charakterystyka tłumienia przypomina zawieszenie luksusowej limuzyny w stylu Phaetona.
4Motion – napęd na wszystkie koła najnowszej generacji
Nowe coupé – Volkswagen Passat CC V6 4Motion jest wyposażony seryjnie w najnowszą generację napędu na cztery koła firmy Volkswagen. System 4Motion został, w stosunku do dotychczas stosowanej wersji, poddany znaczącym zmianom konstrukcyjnym. Przede wszystkim układ przeniesienia napędu między osią przednią i tylną – a w nim zespół sprzęgła wielopłytkowego – wykazuje znaczne zmiany w porównaniu z poprzednią generacją. Aby uaktywnić sprzęgło napędu na cztery koła nie jest potrzebna różnica obrotów między osią przednią i tylną. Rezultatem jest dodatkowa korzyść w dziedzinie aktywnego bezpieczeństwa
i dynamiki jazdy.
System 4Motion Passata CC w szczegółach
Elektrohydrauliczne sprzęgło napędu na cztery koła pracuje w kąpieli olejowej. W porównaniu z poprzednią generacją, wytwarzanie ciśnienia po raz pierwszy odbywa się za pomocą pompy elektrycznej. System sprzęgła wielopłytkowego został zintegrowany z przekładnią tylnego mostu. Komputer sterujący wylicza idealny moment napędowy dla osi tylnej i za pomocą zaworu rozdziela wartość ciśnienia oleju jakie ma działać na tłok roboczy sprzęgła wielopłytkowego. Ciśnienie docisku płytek sprzęgła wzrasta przy tym proporcjonalnie do żądanego na osi tylnej momentu obrotowego. Przez zmianę wartości ciśnienia możliwa jest bezstopniowa regulacja przenoszonego momentu obrotowego. System ten inaczej niż w poprzedniej generacji 4MOTION, pracuje niezależnie od poślizgu kół, ponieważ ciśnienie robocze jest dostępne cały czas. Podczas ruszania i przyśpieszania następuje jeszcze bardziej intensywne zapobieganie poślizgowi kół osi przedniej, ponieważ komputer sterujący reguluje rozdziałem momentu obrotowego odpowiednio do dynamicznego obciążenia osi. W ekstremalnym przypadku blisko 100 procent momentu napędowego może być w dalszym ciągu kierowane na oś tylną.
Podstawowe elementy podwozia Passata CC
Passat CC pokazuje, zarówno w dziedzinie komfortu jak i właściwości jezdnych, jak powinno wyglądać podwozie współczesnego samochodu z napędem na oś przednią lub na obie osie. Czterowahaczowa oś tylna odizolowana akustycznie od karoserii za pomocą ramy pomocniczej, oś przednia McPherson z komponentami aluminiowymi i elektromechaniczne wspomaganie kierowania gwarantują szybkość reakcji, komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. We wszystkich samochodach montowany jest seryjnie układ ESP ze zintegrowaną funkcją stabilizacji samochodu z przyczepą. Oprócz znanych funkcji ESP, system umożliwia rozpoznanie, pojawiających się podczas jazdy z przyczepą, niepokojących ruchów wahadłowych przyczepy oraz ich eliminowanie poprzez celową ingerencję hamulców i redukcję momentu obrotowego silnika.
Oś przednia
Oś przednia Passata CC bazuje na konstrukcji McPherson, z umieszczonymi na dole trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i kolumnami prowadzącymi koła. Oś jest bardzo lekka i dzięki temu oferuje liczne korzyści. W obszarze bardzo sztywnej i zoptymalizowanej zderzeniowo ramy pomocniczej osi zredukowano ciężar o 4,5 kg w porównaniu z dotychczasową konstrukcją z blach stalowych. Bardzo lekkie są również wahacze poprzeczne odkuwane z aluminium. W tym przypadku redukcja ciężaru w stosunku do blach stalowych wynosi w sumie 4,2 kg. Szczególnie istotne są zabiegi konstrukcyjne zmierzające do redukcji mas nieresorowanych, dlatego oprócz wahaczy poprzecznych również zwrotnice kół zostały wykonane z aluminium. W ich przypadku suma zmniejszonego ciężaru wynosi 3,2 kilograma. Dzięki specjalnej konstrukcji stabilizatora możliwe było dodatkowe zmniejszenie ciężaru osi o kolejne 1,4 kilograma. Wszystkie zabiegi optymalizujące lekką konstrukcję osi przedniej pozwoliły w sumie zmniejszyć jej ciężar o 13,3 kilograma. A to oznacza większy komfort, większą dynamikę i mniejsze zużycie paliwa.
Oś tylna
Passat CC posiada czterowahaczową oś tylną. Jest ona bardzo lekka i oferuje wysoki poziom komfortu i stabilności jazdy. Dzięki specjalnemu rozmieszczeniu wahaczy możliwe było opracowanie – oddzielonych od siebie – wzdłużnej i poprzecznej dynamiki zawieszenia. Oddzielenie funkcji przejmowania sił wzdłużnych i sił poprzecznych gwarantuje z jednej strony optymalną dynamikę i bezpieczeństwo jazdy, a z drugiej strony zapewnia znakomity komfort toczenia kół. Czterowahaczowa oś tylna składa się z odseparowanej ramy pomocniczej, do której w kierunku poprzecznym, za pośrednictwem wahacza dolnego, drążka korekcji zbieżności i wahacza górnego, przymocowany jest wspornik koła. Prowadzenie koła w kierunku wzdłużnym przejmuje wahacz wzdłużny. W osi tylnej zastosowano ponadto zoptymalizowane pod względem ciężaru stabilizatory rurowe. Decydujący dla wysokiego komfortu Passata CC jest fakt, że oś tylna została odseparowana od karoserii za pośrednictwem ramy pomocniczej, która została wykonana z czterech łożysk gumowo-metalowych. Mieszanka gumowa łożysk została dobrana tak, by idealnie spełniała wymagania w zakresie dynamiki jazdy. Efektem odizolowania ramy pomocniczej jest podniesienie właściwości akustycznych oraz komfortu jazdy i toczenia kół do poziomu klasy wyższej.
Silniki i skrzynie biegów
Volkswagen będzie oferował Passata CC wyłącznie z najnowocześniejszymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem. Silniki benzynowe (TSI i V6) spełniają normę Euro-4. Silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem (TDI) spełnia normę Euro-5, która zacznie obowiązywać od 2009 roku. W momencie wprowadzenia na europejskie rynki do wyboru będą dwa silniki benzynowe (160 KM i 300 KM) oraz silnik TDI (140 KM). Następnie dostępne będą TSI o mocy 200 KM i 170-konny TDI.
TSI o mocy 160 KM
Najmniejszym silnikiem TSI oferowanym w Europie w Passacie CC będzie jednostka napędowa o mocy 118 kW/ 160 KM (przy 5.000 obr./min). Ten czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem jest wyjątkowo oszczędny (średnie spalanie: 7,6 l/100 km) i ma wysoki moment obrotowy (maksymalnie 250 Nm przy zaledwie 1.500 obr./min). Passat CC z tym silnikiem osiąga 100 km/h w 8,6 sekundy a jego prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Seryjnie TSI 160 KM będzie połączony z manualną sześciobiegową przekładnią, opcjonalnie będzie można zamówić do niego całkowicie nową 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG).
TSI o mocy 200 KM
Kolejną jednostką napędową w Passacie CC będzie TSI o mocy 147 kW/ 200 KM (przy 5.100 obr./min). Także ten silnik posiada turbosprężarkę i wyróżnia się bardzo dobrymi wartościami momentu obrotowego i spalania. Na 100 kilometrów ten czterocylindrowiec rozwijający 280 Nm (od 1.700 obr./min) zużywa tylko 7,9 litra paliwa i pozwala rozpędzić się do 237 km/h. Na przyspieszenie do setki Passat CC z silnikiem 2.0 TSI potrzebuje 7,6 sekundy. Jako alternatywę dla seryjnej sześciobiegowej przekładni manualnej można zamówić sześciobiegową skrzynię automatyczną.
V6 o mocy 300 KM
Najmocniejszym silnikiem benzynowym oferowanym dla Passata CC jest sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,6 litrów i mocy 220 kW / 300 KM (przy 6.000 obr./min). Rozwija on maksymalny moment obrotowy 350 Nm (od 2.400 obr./min) i przyspiesza czterodrzwiowego coupé do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy. Jego średnie zużycie paliwa to 10,1 litra a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Seryjnie Passat CC V6 będzie oferowany z najnowszą generacją napędu na wszystkie koła 4Motion i automatyczną dwusprzęgłową przekładnią DSG.
2.0 TDI o mocach 140 KM i 170 KM
W momencie wprowadzenia na rynek europejski Passat CC będzie oferowany także z oszczędnym, czystym i dysponującym wysokim momentem obrotowym silnikiem TDI. Ten nowy diesel z systemem Common-Rail osiąga moc 103 kW / 140 KM. Ponadto dostępny będzie także TDI z Common-Rail o mocy 125 kW / 170 KM. Mniejszy TDI rozwija od 1.750 obr./min maksymalny moment obrotowy 320 Nm, natomiast mocniejszy 350 Nm (od 1.750 obr./min). W wersji 140-konnej Passat CC przyspiesza do 100 km/h w 9,8 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 213 km/h. Średnie spalanie wynosi przy tym tylko 5,8 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Passat CC TDI o mocy 170 KM osiąga prędkość 227 km/h. Na klasyczny sprint do setki potrzebuje 8,6 sekundy. Także tutaj wartość spalania – 5,8 litra – jest doskonała. Opcjonalnie oba TDI mogą być zamawiane z innowacyjną dwusprzęgłową przekładnią DSG.
6- i 7-biegowa DSG
Przed pięcioma laty Volkswagen zaprezentował pierwszą seryjną dwusprzęgłową przekładnię na świecie: 6-biegową DSG. Tak rozpoczął się zwycięski pochód dwusprzęgłowych skrzyń biegów rodem z Volkswagena. Od tego czasu sprzedano już ponad milion samochodów z 6-biegową DSG. Tylko w ostatnim roku sprzedaż wyniosła prawie 400.000 sztuk. W Passacie CC obok 6-biegowej DSG dla silników o momencie wyższym niż 250 Nm oferowana będzie również 7-biegowa DSG. Została ona skonstruowana dla najczęściej sprzedawanych silników do 250 Nm, a zatem także dla 160-konnego TSI w Passacie CC. Nowa 7-biegowa DSG, podobnie jak ta z sześcioma biegami, jest całkowicie własną konstrukcją Volkswagena. Myślą przewodnią koncepcji, tej inteligentnej przekładni automatycznej, było połączenie komfortu konwencjonalnej skrzyni automatycznej z oszczędnością i dynamiką przekładni manualnej. Możliwości redukcji zużycia paliwa, tkwiące w dwusprzęgłowej przekładni są wielkie, niezależnie od tego, w jakim Volkswagenie zostanie ona zastosowana: w porównaniu ze skrzynią manualną jest to do dwunastu procent, w zależności od silnika; w porównaniu z automatyczną ze sprzęgłem stanowiącym kombinację sprzęgła mechanicznego i hydrokinetycznego – nawet 20 procent.
Wyposażenie standardowe
Passat CC – inaczej niż Passat Limuzyna i Passat Variant – świadomie oferowany jest tylko w jednej, ekskluzywnej wersji wyposażenia. Nowy model realizuje filozofię wyposażenia stosowaną również w odniesieniu do Phaetona i Touarega, odpowiednio do jego pozycjonowania w segmencie Premium klasy średniej. Nowe coupé Volkswagena charakteryzuje bogate i luksusowe wyposażenie podstawowe. Obejmuje ono między innymi 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (typ Phoenix), samouszczelniające się opony w rozmiarze 235, chromowane aplikacje (wewnątrz i na zewnątrz), cztery ergonomiczne sportowe fotele (pojedyncze siedzenia z tyłu), nową trójramienną kierownicę, skórzaną gałkę zmiany biegów, środkowe podłokietniki z przodu i z tyłu, automatyczne włączanie świateł mijania, elektrycznie otwierane i zamykane szyby, nastrojowe oświetlenie konsoli środkowej, automatycznie ściemniane wewnętrzne lusterko wsteczne, automatyczną klimatyzację Climatronic oraz system radiowy RCD 310
Zestawienie wyposażenia standardowego Passata CC (wybrane elementy):
Wyposażenie zewnętrzne
• Diodowe kierunkowskazy z boku w lusterkach zewnętrznych
• Chromowane listwy przy bocznych oknach
• Chromowana rama i poprzeczki osłony chłodnicy
• Obręcze kół ze stopu metali lekkich „Phoenix“ (TDI, TSI) / „Spa“ (V6) o rozmiarze 8 J x 17, samouszczelniające opony 235/45 R17
• Listwy ochronne z przodu w kolorze nadwozia, z boku i z tyłu chromowane
• Zielone termoizolacyjne szyby
Wyposażenie wnętrza
• Sportowe fotele z przodu z regulacją wysokości
• Uchwyty na napoje z przodu z osłoną
• Schowek i uchwyty na kubki z osłoną między tylnimi siedzeniami
• Schowki we wszystkich drzwiach po stronie kierowcy i pasażera
• Chromowany pierścień przy przełączniku świateł
• Chromowane pierścienie przy zegarach
• Ozdobne elementy „chrom” na tablicy rozdzielczej, drzwiach i konsoli środkowej
• Otwór w tylnej kanapie z podłokietnikiem, pozwalający na przewożenie długich przedmiotów
• Pojedyncze siedzenia z tyłu
• Zamykany schowek z możliwością chłodzenia
• Skórzana kierownica (trójramienna) ze chromowanymi elementami (matowymi)
• Podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i regulacja pochylenia oparcia z przodu, po stronie kierowcy elektryczna
• Środkowy przedni podłokietnik ze schowkiem, dmuchawa powietrza z tyłu
• Gałka dźwigni zmiany biegów pokryta skórą
• Tapicerka siedzeń z płaskiej tkaniny, deseń „Silversprint“
• Dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku
Wyposażenie poprawiające bezpieczeństwo
• Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
• Boczne poduszki powietrzne z przodu
• Kurtyny powietrzne
• Trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich miejscach siedzących, z regulacją wysokości, z przodu z napinaczami
• ESP ze wspomaganiem kontrowania kierownicą wraz z ABS z układem wspomagania hamulców, ASR, EDS, stabilizacja zestawu samochód + przyczepa i MSR
• Automatycznie włączane światła mijania z funkcją coming / leaving home
• Automatycznie ściemniane wewnętrzne lusterko wsteczne
• Uchwyty Isofix przy tylnej kanapie
• Diodowe kierunkowskazy w obudowach lusterek zewnętrznych
• Opony umożliwiające kontynuację jazdy nawet po przebiciu
• Światła w drzwiach
• System kontroli ciśnienia w oponach (V6)
• Seat-Belt-Reminder-System (SBR)
• Zaczepy do mocowania ładunku w bagażniku
• Automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku hamowania z maksymalną siłą
• Trójkąt ostrzegawczy zamontowany w pokrywie bagażnika
• Dodatkowe mocowanie fotelika dla dzieci (Top Tether)
Wyposażenie funkcjonalne
• System radiowy RCD 310 z odtwarzaczem płyt CD i możliwością odczytu plików mp3 (8 głośników)
• Adaptacyjne zawieszenie DCC (V6)
• Elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka boczne
• Elektrycznie otwierane i zamykane szyby z przodu i z tyłu
• Pokrywa bagażnika i wlewu paliwa otwierane pilotem
• Regulowana podłoga w bagażniku
• Oświetlenie bagażnika
• Pokrywa bagażnika z automatycznym otwieraniem
• Oświetlenie wewnętrzne z przodu i z tyłu z opóźnieniem wyłączania i funkcją ściemniania
• Automatyczna klimatyzacja „Climatronic“
• Lampki do czytania z chromowanymi pierścieniami z przodu i z tyłu
• Podświetlane lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych
• Gniazdko 12V na konsoli środkowej z tyłu i w bagażniku
• Wskaźnik wielofunkcyjny Plus (komputer pokładowy)
• Elektromechaniczny hamulec postojowy / funkcja Auto-Hold (przy DSG)
• Wycieraczki szyby z regulacją częstotliwości i czujnikiem deszczu
• Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją zależną od prędkości
• Sportowe zawieszenie (TDI, TSI)
• Filtr pyłków z wkładem węglowym
• Centralny zamek z pilotem, dwa klucze z pilotem
• Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
• Elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka boczne
Wyposażenie dodatkowe
Dzięki wyposażeniu dodatkowemu Passat CC może być dostosowany do indywidualnych życzeń swojego właściciela. Do opcjonalnego wyposażenia należą z jednej strony elementy poprawiające komfort, takie jak wentylowane fotele, szlachetna tapicerka ze skóry i Alcantary lub wyjątkowo duży panoramiczny otwierany dach. Z drugiej strony są to innowacyjne systemy techniczne, takie jak „adaptacyjne zawieszenie DCC”, system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu „Lane Assist”, reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów i światłami do jazdy dziennej, radio i system nawigacji satelitarnej z twardym dyskiem i ekranem dotykowym („RNS 510”), system automatycznego utrzymywania odległości od jadącego z przodu pojazdu „ACC”, układ ułatwiający parkowanie „Park Assist” lub system nagłośnieniowy do mocy 600 W.
Zestawienie dodatkowego wyposażenia Passata CC (wyciąg):
• Adaptacyjne zawieszenie DCC; system stale dostosowujący amortyzowanie do rodzaju nawierzchni i sposobu jazdy dzięki trzem dowolnie wybieranym ustawieniom („Sport“, „Comfort“, „Normal“)
• Zdejmowany hak holowniczy; z funkcją Auto-Hold i elektronicznym układem stabilizacji zestawu: samochód – przyczepa
• Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, po stronie kierowcy automatycznie przyciemniane
• Funkcja Auto-Hold;
• Automatyczna regulacja odległości ACC; zawiera systemem obserwujący otoczenie „Front Assist“, radar mierzący odległość i układ regulacji prędkości
• Elementy dekoracyjne „szczotkowane aluminium“; wykończenie deski rozdzielczej, drzwi
i konsoli środkowej, ozdobne pierścienie chromowane przy klamkach i przełącznikach regulacji lusterek
• Elementy dekoracyjne ze szlachetnego drewna orzechowego „Nussbaum-Wurzel“; wykończenie deski rozdzielczej i drzwi oraz wstawki dekoracyjne „szczotkowane aluminium” dla drzwi i konsoli środkowej, ozdobne chromowane pierścienie przy klamkach i przełącznikach do regulacji lusterek
• Elementy dekoracyjne ze szlachetnego drewna „Vavona“; wykończenie deski rozdzielczej
i drzwi oraz wstawki dekoracyjne „szczotkowane aluminium” dla drzwi i konsoli środkowej, ozdobne chromowane pierścienie przy klamkach i przełącznikach regulacji lusterek
• Autoalarm „Plus“; autoalarm z immobilizerem, z dozorem bagażnika, sygnałem dźwiękowym, zabezpieczeniem przed odholowaniem i komfortowym zamykaniem
• Otwieranie garażu; wbudowany na stałe w osłonę przeciwsłoneczną po stronie kierowcy pilot z możliwością programowania
• Klimatyzowane siedzenia
• Wyposażenie skórzane „Alcantara / skóra“; Środkowa część foteli pokryta Alcantarą, boki oraz powierzchnia podłokietnika skórą „Vienna”, tapicerka drzwi z materiału przypominającego skórę. Przednie fotele ogrzewane oraz automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby
• Wyposażenie skórzane „Nappa“; Środkowa część foteli i wewnętrzna część boków oraz powierzchnie podłokietników ze skóry „Nappa”, tapicerka drzwi z materiału przypominającego skórę, przednie fotele ogrzewane. Automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby.
• Obręcze kół ze stopu metali lekkich „Miami“; Obręcze kół ze stopu metali lekkich 8 J x 17, samouszczelniające opony 235/45 R 17
• Obręcze kół ze stopu metali lekkich „Spa“; Obręcze kół ze stopu metali lekkich 8 J x 17, samouszczelniające opony 235/45 R 17
• Obręcze kół ze stopu metali lekkich „Daytona“; Obręcze kół ze stopu metali lekkich
8 J x 18, samouszczelniające opony 235/40 R 18
• Obręcze kół ze stopu metali lekkich „Interlagos“; Obręcze kół ze stopu metali lekkich
8 J x 18 w kolorze srebrnym Sterling lub błyszczące, samouszczelniające opony 235/40 R 18
• Przygotowanie do montażu telefonu komórkowego; zestaw głośnomówiący (mikrofon
i głośniki) dla telefonów GSM 900 i 1800 MHz, uchwyt na telefon komórkowy, regulacja głośności rozmów telefonicznych przy użyciu systemu audio, wyciszanie radia przy rozpoczęciu połączenia telefonicznego, okablowanie wraz z zasilaniem
• Przygotowanie do montażu telefonu komórkowego „Premium“; w środkowym podłokietniku z przodu dla telefonów komórkowych z Bluetooth remote SIM Access Profile (rSAP), prezentowane na wyświetlaczu na przykład książki telefonicznej lub wchodzących SMSów, zestaw głośnomówiący (mikrofon i głośniki) dla telefonów GSM 900 i 1800 MHz, obsługa przez wyświetlacz wielofunkcyjny „Plus”, regulacja głośności rozmów telefonicznych przy użyciu systemu audio, wyciszanie radia w przy rozpoczęciu połączenia telefonicznego, obsługa głosowa do wyboru przez użytkownika, na przykład do wprowadzania wybieranego numeru telefonu
• Przygotowanie do telefonu komórkowego „Premium“ ze składaną klawiaturą; zakres jak przy przygotowaniu do telefonu komórkowego „Premium“ lecz ze składaną klawiaturą zamiast schowka po lewej stronie
• Wielofunkcyjna kierownica skórzana (trójramienna); z chromowanym elementem dekoracyjnym (matowym), z możliwością obsługi wskaźnika wielofunkcyjnego, radia, telefonu
• Wielofunkcyjna kierownica skórzana (trójramienna) z łopatkami zmiany biegów; z chromowanym elementem dekoracyjnym (matowym), możliwością obsługi skrzyni biegów, wskaźnika wielofunkcyjnego, radia, telefonu
• Gniazdo multimedialne Media-In; do bezpośredniego podłączenia pendrive i odtwarzacza MP3, obsługa i wyświetlanie przy użyciu samochodowego systemu audio lub nawigacji
• Otwierany elektrycznie dach panoramiczny
• ParkPilot; akustyczna sygnalizacja przeszkód z przodu i z tyłu, informacja na wyświetlaczu radia lub systemu nawigacji
• Kamera wsteczna „Rear Assist“
• Kamera wsteczna „Rear Assist“ wraz z „ParkPilot“
• Wspomaganie manewrowania przy parkowaniu „Park Assist“ wraz z „ParkPilot“
• Wspomaganie manewrowania przy parkowaniu „Park Assist“ wraz z „Rear Assist“ i „ParkPilot“
• Radio i system nawigacji „RNS 510“; z funkcją odtwarzania plików MP3, 4 x 20 Watt, 8 głośników, kolorowy wyświetlacz TFT-Display, obsługa przy użyciu ekranu dotykowego, z prezentacją danych z map w środkowej części tablicy rozdzielczej (format 16:9), czytnik kart SD, napęd DVD do odtwarzania płyt audio, (także w formacie MP3 i WMA) i płyt DVD audio i wideo (obraz tylko podczas postoju), odtwarzanie płyt audio możliwe także przy aktywnej funkcji prowadzenia do celu, widok mapy do wyboru w formacie 2D lub 3D, wbudowany twardy dysk 30 GB do zapisywania danych nawigacyjnych oraz płyt CD i DVD w formacie MP3 i WMA, DVD dla Europy Zachodniej i Wschodniej, możliwość podziału ekranu wyświetlacza na mapę i informacje dodatkowe, gniazdo multimedialne AUX-IN w konsoli środkowej, dynamiczne prowadzenie do celu za pomocą oddzielnego tunera RDS TMC
• Radio i system nawigacji „RNS 510 Volkswagen Sound“; zakres jak „RNS 510“, lecz z systemem nagłośnieniowym Volkswagen z 10 głośnikami, specjalnie dopasowanymi do mocy
i analogicznym wzmacniaczem 8-kanałowym o mocy 250 W
• Radio i system nawigacji „RNS 510 DYNAUDIO Sound“; zakres jak „RNS 510“,z systemem Highend-Soundsystem z 10 głośnikami z minimalnym rezonansem własnym i cyfrowym wzmacniaczem 10-kanałowym. Brzmienie dostosowane do samochodu, moc 600 W
• Radio „RCD 310“; z funkcją odtwarzania MP3 i wyświetlaniem tytułów, 4 x 20 W, 8 głośników, CD-Player, podwójny tuner, gniazdo multimedialne AUX-IN w konsoli środkowej
• Radio „RCD 310 Volkswagen Sound“; zakres jak „RCD 310“, lecz z systemem nagłośnieniowym Volkswagen z 10 głośnikami, specjalnie dopasowanymi do mocy, analogowym wzmacniaczem 8-kanałowym o mocy całkowitej 250 W
• Radio „RCD 510“; z funkcją odtwarzania plików MP3, 4 x 20 W, 8 głośników, zmieniarka CD na 6 płyt, kolorowy wyświetlacz TFT, gniazdo multimedialne AUX-IN w konsoli środkowej, czytnik kart SD (do odtwarzania plików audio), obsługa przy użyciu ekranu dotykowego, pamięć informacji drogowych (TIM: Traffic Information Memory)
• Radio „RCD 510 Volkswagen Sound“; zakres jak „RCD 510“, z systemem nagłośnieniowym Volkswagen z 10 głośnikami, specjalnie dostosowanymi do mocy z analogowym wzmacniaczem 8-kanałowym, moc 250 W
• Radio „RCD 510 DYNAUDIO Sound“; zakres jak „RCD 510“, z Highend-Soundsystem, z 10 głośnikami o minimalnym rezonansie własnym, z cyfrowym wzmacniaczem 10-kanałowym. Brzmienie dostosowane do samochodu, moc 600 W
• System kontroli ciśnienia w oponach
• System zamykania i uruchamiania bez kluczyka „KESSY“; wraz z funkcją komfortowego startu “Press & Drive”
• Boczne poduszki powietrzne i napinacze pasów z tyłu; dla tylnych siedzeń dodatkowo do seryjnych kurtyn powietrznych dla pasażerów z przodu i z tyłu wraz z bocznymi poduszkami powietrznymi i napinaczami pasów z przodu
• Boczne szyby z tyłu i szyba tylna przyciemniane; pochłaniające do 65% światła
• Roleta przeciwsłoneczna na tylnej szybie; uruchamiana elektrycznie
• Sportowe fotele z przodu z elektryczną regulacją w 6 płaszczyznach; odległość, wysokość, pochylenie siedziska i oparcia oraz podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Elektrycznie ustawiane, składane i oddzielnie podgrzewane lusterka zewnętrzne, z funkcją Memory, po stronie kierowcy automatycznie przyciemniane, obniżanie lusterka po stronie pasażera, fotel kierowcy z funkcją Memory
• System ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu „Lane Assist“; ostrzega kierowcę za pomocą korygującej ingerencji w układ kierowniczy
• Postojowe ogrzewanie i wentylacja; obsługiwane pilotem lub programowane zegarem
• Pakiet „zima”; automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, ogrzewane przednie fotele (dodatkowo także ogrzewane tylne fotele)
• Reflektory ksenonowe; biksenonowe światła mijania i drogowe z dynamicznym i statycznym doświetlaniem zakrętów, dynamiczna regulacja zasięgu świateł, spryskiwacze reflektorów, światła dzienne
• Gniazdko 230V; na środkowej konsoli z tyłu
tekst: Volkswagen