VW Tiguan
Volkswagen Tiguan dane techniczne:
Silniki diesla:
Silnik | Tiguan TDI 140KM | Tiguan TDI 140KM 4MOTION | Tiguan TDI 170KM 4MOTION |
Pojemność skokowa [cm3] |
1968 | 1968 | 1968 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 16.5 | 16.5 | 16.5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 |
Moc kW/KM przy obrotach | 103/140 4200 | 103/140 4200 | 125/170 4200 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 320/1750- 2500 | 320/1750- 2500 | 350/1750- 2500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 190 | 186 | 201 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 7.0 | 7.2 | 6.4 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 10.2 | 10.5 | 8.9 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s | 17/32.1 | ||
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 10.5/14.5 | 10.5/14 | 9.5/13 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 7.6 | 8 | 8.4 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 5.0 | 5.4 | 5.5 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 5.9 | 6.4 | 6.6 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 155 | 167 | 172 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 76/73 | 76/75 | 78/73 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 4.267 | 4.4 | 4.4 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.571 | 3.923 | 3.923 |
Przełożenie na 2-biegu | 1.905 | 2.05 | 2.05 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.619 | 1.75 | 1.75 |
Przełożenie na 4-biegu | 1.156 | 1.156 | 1.156 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.865 | 0.865 | 0.865 |
Przełożenie na 6-biegu | 0.725 | 0.725 | 0.725 |
Przełożenie na wstecznym | 4.503 | 4.946 | 4.946 |
Felgi | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x16 | 7 J x 17 |
Opony | 215/65 R16 V | 215/65 R16 H | 235/55 R17 H |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 312/282 | 312/282 | 312/282 |
Masa własna pojazdu | 1478 | 1590 | 1606 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 2160 | 2240 | 2243 |
Ładowność (kg) | 682 | 650 | 637 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1140/1070 | 1160/1130 | 1160/1130 |
Pojemności: | |||
Olej silnikowy (l) | 4 | 4 | 4 |
Płyn chłodniczy (l) | 9.6 | 9.6 | 9.6 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3 | 3 | 3 |
Zbiornik paliwa (l) | 64 | 64 | 64 |
Ceny PLN z VAT | |||
Trend & Fun | 101 490 | 107 290 | |
Trend & Field | 111 490 | 116 690 | |
Sport & Style | 106 290 | 112 090 | 117 290 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki
Silniki benzynowe:
Silnik | Tiguan 1.4 150KM | Tiguan 1.4 150KM 4MOTION | Tiguan 2.0 170KM 4MOTION | Tiguan 2.0 170KM 4MOTION Automat | Tiguan 2.0 200KM 4MOTION |
Pojemność skokowa [cm3] |
1390 | 1390 | 1984 | 1984 | 1984 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 10 | 10 | 9.8 | 9.8 | 9.8 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 76,5/75,6 | 76,5/75,6 | 82.5/92.8 | 82.5/92.8 | 82.5/92.8 |
Moc kW/KM przy obrotach | 110/150 5800 | 110/150 5800 | 125/170 4300 | 125/170 4300 | 147/200 5100 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 240/1750- 4000 | 240/1750- 4000 | 280/1700- 4200 | 280/1700- 4200 | 280/1700- 5000 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 220 (44) | 140, 220 (44) | 140, 280 (51) | 140, 280 (51) | 140, 280 (51) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 195 | 192 | 201 | 197 | 210 |
Przyspieszenie 0-80/0-100km/h | 6.3/9.3 | 6.5/9.6 | 5.5/8.5 | 6.9/9.9 | 5.1/7.9 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s | – | 17.5/32 | – | – | |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 10/13 | 10.5/14.5 | 10.5/14 | – | 10.5/14 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 9.4 | 10.1 | 12.1 | 13.5 | 12.1 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 6.2 | 6.7 | 7.1 | 7.7 | 7.1 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 7.4 | 8 | 8.9 | 9.9 | 8.9 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 171 | 185 | 213 | 234 | 213 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 76/72 | 76/72 | 75/74 | 73/73 | 74/73 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 |
Skrzynia biegów | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg auto | 6-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 4.235 | 4.786 | 4.786 | 3.688 | 4.786 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.769 | 3.923 | 3.923 | 3.949 | 3.923 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.087 | 2.158 | 2.05 | 2.303 | 2.05 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.469 | 1.895 | 1.75 | 1.556 | 1.75 |
Przełożenie na 4-biegu | 1.098 | 1.379 | 1.226 | 1.164 | 1.226 |
Przełożenie na 5-biegu | 1.108 | 1.091 | 0.943 | 0.86 | 0.943 |
Przełożenie na 6-biegu | 0.927 | 0.917 | 0.769 | 0.688 | 0.769 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – | – |
Przełożenie na biegu wstecznym | 4.55 | 4.946 | 4.946 | 3.422 | 4.946 |
Felgi | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 7 J x 17 |
Opony | 215/55 R 16H | 215/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 235/55 R 17H |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 312/282 | 312/282 | 312/282 | 312/282 | 312/282 |
Masa własna pojazdu | 1451 | 1546 | 1571 | 1592 | 1587 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 2080 | 2170 | 2200 | 2220 | 2210 |
Ładowność (kg) | 629 | 624 | 629 | 628 | 623 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1080/1050 | 1120/1100 | 1140/1110 | 1160/1110 | 1140/1120 |
Pojemności: | |||||
Olej silnikowy (l) | 4 | 4 | 4.7 | 4.7 | 4.7 |
Płyn chłodniczy (l) | 8.1 | 8 | 8.1 | 8.1 | 8.1 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Zbiornik paliwa (l) | 64 | 64 | 64 | 64 | 64 |
Ceny PLN z VAT | |||||
Trend & Fun | 91 540 | 97 790 | 101 990 | 109 390 | |
Trend & Field | 101 990 | 106 190 | 113 590 | 111 690 | |
Sport & Style | 97 340 | 102 590 | 106 790 | 114 190 | 112 290 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki
Wymiary i dane eksploatacyjne Tiguana:
Długość: 4427mm
Szerokość: 1809mm
Wysokość: 1683mm
Pojemność bagażnika: 470l (1570l po rozłożeniu tylnej kanapy)
Rozstaw osi: 2604mm
Rozstaw kół przód/tył: 1570/1571mm
Zwrotność: 12m
Pojemność zbiornika paliwa: 64l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5
Tak pisano o Tiguanie przed premierą:
Ten Sport Utility Vehicle – w skrócie SUV – zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publicznie na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej (IAA/ Frankfurt) we wrześniu. Stylistykę nowego Tiguana charakteryzuje połączenie siły i elegancji. Zaprojektowany został jako samochód przekraczający granice między światem wielkich miast a bezkresnymi krajobrazami, między biznesem a wolnością. Tiguan łączy dynamikę i komfort, z wysoką wartością użytkową i przyszłościowymi rozwiązaniami technicznymi.
Podobnie jak w przypadku Touarega, także stylistyka drugiego SUVa Volkswagena charakteryzuje się dużą pewnością siebie. Z przodu nowego Tiguana rzucają się w oczy niepowtarzalne proporcje, które Volkswagen pokazał po raz pierwszy w cieszącym się wielkim zainteresowaniem modelu studyjnym Concept A – połączeniu coupé i SUVa. Patrząc z boku, między wysuniętymi nadkolami, zauważa się rozciągniętą i pełną siły sylwetkę z typowym dla Volkswagena, niepowtarzalnym tylnim słupkiem. Zwis pod ukośnym tyłem jest bardzo krótki. Wyjątkowe są poza tym przednie i tylne światła, korespondujące ze sobą kształtem.
Pierwsze informacje dotyczące silników Tiguana: Volkswagen będzie oferował tego SUVa wyłącznie z doładowanymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem, co jest światową nowością. To tak zwane “wysokie doładowanie” znacznie obniża zużycie paliwa oraz emisję spalin, podnosząc wydatnie dynamikę i przyjemność jazdy.
Dostępne będą trzy silniki TSI i dwa TDI. Całkowitą nowością są przy tym niezwykle ciche jednostki TDI z wtryskiem Common-Rail. Mają one moc 103 kW / 130 KM oraz 125 kW/ 170 KM i już przy 1.750 obr./min wysyłają w kierunku napędu na wszystkie koła moment 320 Nm lub 350 Nm. Oba silniki TDI spełniają już teraz wymagania normy Euro-5, która będzie obowiązywać dopiero od 2009 roku.
Mocne, oszczędne i czyste są także doładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy 110 kW / 150 KM, 120 kW / 170 KM i 146 kW/ 200 KM. Nowością w ofercie Volkswagena są wersje 150 i 170 KM. Wartości momentu obrotowego zdradzają dużą siłę ciągu silników TSI. Już jednostka napędowa o mocy 150 KM rozwija 240 Nm (od 1.750 obr./min). W przypadku dwóch pozostałych motorów jest to 280 Nm (od 1.800 obr./min).
O wielkim zainteresowaniu nowym Tiguanem świadczy „Tiguan Base” w internecie. Pod adresem www.tiguan-base.com logują się zainteresowani wirtualnym światem Tiguana. Na zdjęciach, filmach i w informacjach prezentowane są etapy rozwoju nowego SUVa. W ciągu tylko 15 tygodni stronę tę odwiedziło – i to jest sensacja – milion osób z całego świata. Wygląda na to, że Tiguan awansował do roli wielce interesującego rozdziału w historii motoryzacji.
tekst: Volkswagen