VW Tiguan

VW Tiguan

Volkswagen Tiguan dane techniczne:

Silniki diesla:

Silnik Tiguan TDI 140KM Tiguan TDI 140KM 4MOTION Tiguan TDI 170KM 4MOTION
Pojemność skokowa [cm3]
1968 1968 1968
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Stopień sprężania 16.5 16.5 16.5
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 81/95.5 81/95.5 81/95.5
Moc kW/KM przy obrotach 103/140 4200 103/140 4200 125/170 4200
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 320/1750- 2500 320/1750- 2500 350/1750- 2500
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 140, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 330 (61)
Prędkość maksymalna (km/h) 190 186 201
Przyspieszenie 0-80km/h(s) 7.0 7.2 6.4
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 10.2 10.5 8.9
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s 17/32.1
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu 10.5/14.5 10.5/14 9.5/13
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 7.6 8 8.4
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 5.0 5.4 5.5
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 5.9 6.4 6.6
Poziom emisji CO2 (g/km) 155 167 172
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 76/73 76/75 78/73
Norma emisji spalin Euro 5 Euro 5 Euro 5
Skrzynia biegów 6-bieg 6-bieg 6-bieg
Przełożenie biegu jałowego 4.267 4.4 4.4
Przełożenie na 1-biegu 3.571 3.923 3.923
Przełożenie na 2-biegu 1.905 2.05 2.05
Przełożenie na 3-biegu 1.619 1.75 1.75
Przełożenie na 4-biegu 1.156 1.156 1.156
Przełożenie na 5-biegu 0.865 0.865 0.865
Przełożenie na 6-biegu 0.725 0.725 0.725
Przełożenie na wstecznym 4.503 4.946 4.946
Felgi 6 1/2 J x 16 6 1/2 J x16 7 J x 17
Opony 215/65 R16 V 215/65 R16 H 235/55 R17 H
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 312/282 312/282 312/282
Masa własna pojazdu 1478 1590 1606
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2160 2240 2243
Ładowność (kg) 682 650 637
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1140/1070 1160/1130 1160/1130
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 4 4 4
Płyn chłodniczy (l) 9.6 9.6 9.6
Płyn do spryskiwaczy (l) 3 3 3
Zbiornik paliwa (l) 64 64 64
Ceny PLN z VAT
Trend & Fun 101 490 107 290
Trend & Field 111 490 116 690
Sport & Style 106 290 112 090 117 290

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki

Silniki benzynowe:

Silnik Tiguan 1.4 150KM Tiguan 1.4 150KM 4MOTION Tiguan 2.0 170KM 4MOTION Tiguan 2.0 170KM 4MOTION Automat Tiguan 2.0 200KM 4MOTION
Pojemność skokowa [cm3]
1390 1390 1984 1984 1984
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 4 4 / 4 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Stopień sprężania 10 10 9.8 9.8 9.8
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 76,5/75,6 76,5/75,6 82.5/92.8 82.5/92.8 82.5/92.8
Moc kW/KM przy obrotach 110/150 5800 110/150 5800 125/170 4300 125/170 4300 147/200 5100
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 240/1750- 4000 240/1750- 4000 280/1700- 4200 280/1700- 4200 280/1700- 5000
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 140, 220 (44) 140, 220 (44) 140, 280 (51) 140, 280 (51) 140, 280 (51)
Prędkość maksymalna (km/h) 195 192 201 197 210
Przyspieszenie 0-80/0-100km/h 6.3/9.3 6.5/9.6 5.5/8.5 6.9/9.9 5.1/7.9
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s 17.5/32
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu 10/13 10.5/14.5 10.5/14 10.5/14
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 9.4 10.1 12.1 13.5 12.1
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 6.2 6.7 7.1 7.7 7.1
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 7.4 8 8.9 9.9 8.9
Poziom emisji CO2 (g/km) 171 185 213 234 213
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 76/72 76/72 75/74 73/73 74/73
Norma emisji spalin Euro 5 Euro 5 Euro 4 Euro 4 Euro 4
Skrzynia biegów 6-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg auto 6-bieg
Przełożenie biegu jałowego 4.235 4.786 4.786 3.688 4.786
Przełożenie na 1-biegu 3.769 3.923 3.923 3.949 3.923
Przełożenie na 2-biegu 2.087 2.158 2.05 2.303 2.05
Przełożenie na 3-biegu 1.469 1.895 1.75 1.556 1.75
Przełożenie na 4-biegu 1.098 1.379 1.226 1.164 1.226
Przełożenie na 5-biegu 1.108 1.091 0.943 0.86 0.943
Przełożenie na 6-biegu 0.927 0.917 0.769 0.688 0.769
Przełożenie na 7-biegu
Przełożenie na biegu wstecznym 4.55 4.946 4.946 3.422 4.946
Felgi 6 1/2 J x 16 6 1/2 J x 16 6 1/2 J x 16 6 1/2 J x 16 7 J x 17
Opony 215/55 R 16H 215/55 R 16H 205/55 R 16H 205/55 R 16H 235/55 R 17H
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 312/282 312/282 312/282 312/282 312/282
Masa własna pojazdu 1451 1546 1571 1592 1587
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2080 2170 2200 2220 2210
Ładowność (kg) 629 624 629 628 623
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1080/1050 1120/1100 1140/1110 1160/1110 1140/1120
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 4 4 4.7 4.7 4.7
Płyn chłodniczy (l) 8.1 8 8.1 8.1 8.1
Płyn do spryskiwaczy (l) 3 3 3 3 3
Zbiornik paliwa (l) 64 64 64 64 64
Ceny PLN z VAT
Trend & Fun 91 540 97 790 101 990 109 390
Trend & Field 101 990 106 190 113 590 111 690
Sport & Style 97 340 102 590 106 790 114 190 112 290

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki

Wymiary i dane eksploatacyjne Tiguana:
Długość: 4427mm
Szerokość: 1809mm
Wysokość: 1683mm
Pojemność bagażnika: 470l (1570l po rozłożeniu tylnej kanapy)
Rozstaw osi: 2604mm
Rozstaw kół przód/tył: 1570/1571mm
Zwrotność: 12m
Pojemność zbiornika paliwa: 64l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5

Tak pisano o Tiguanie przed premierą:

Ten Sport Utility Vehicle – w skrócie SUV – zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publicznie na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej (IAA/ Frankfurt) we wrześniu. Stylistykę nowego Tiguana charakteryzuje połączenie siły i elegancji. Zaprojektowany został jako samochód przekraczający granice między światem wielkich miast a bezkresnymi krajobrazami, między biznesem a wolnością. Tiguan łączy dynamikę i komfort, z wysoką wartością użytkową i przyszłościowymi rozwiązaniami technicznymi.

Podobnie jak w przypadku Touarega, także stylistyka drugiego SUVa Volkswagena charakteryzuje się dużą pewnością siebie. Z przodu nowego Tiguana rzucają się w oczy niepowtarzalne proporcje, które Volkswagen pokazał po raz pierwszy w cieszącym się wielkim zainteresowaniem modelu studyjnym Concept A – połączeniu coupé i SUVa. Patrząc z boku, między wysuniętymi nadkolami, zauważa się rozciągniętą i pełną siły sylwetkę z typowym dla Volkswagena, niepowtarzalnym tylnim słupkiem. Zwis pod ukośnym tyłem jest bardzo krótki. Wyjątkowe są poza tym przednie i tylne światła, korespondujące ze sobą kształtem.

Pierwsze informacje dotyczące silników Tiguana: Volkswagen będzie oferował tego SUVa wyłącznie z doładowanymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem, co jest światową nowością. To tak zwane “wysokie doładowanie” znacznie obniża zużycie paliwa oraz emisję spalin, podnosząc wydatnie dynamikę i przyjemność jazdy.

Dostępne będą trzy silniki TSI i dwa TDI. Całkowitą nowością są przy tym niezwykle ciche jednostki TDI z wtryskiem Common-Rail. Mają one moc 103 kW / 130 KM oraz 125 kW/ 170 KM i już przy 1.750 obr./min wysyłają w kierunku napędu na wszystkie koła moment 320 Nm lub 350 Nm. Oba silniki TDI spełniają już teraz wymagania normy Euro-5, która będzie obowiązywać dopiero od 2009 roku.

Mocne, oszczędne i czyste są także doładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy 110 kW / 150 KM, 120 kW / 170 KM i 146 kW/ 200 KM. Nowością w ofercie Volkswagena są wersje 150 i 170 KM. Wartości momentu obrotowego zdradzają dużą siłę ciągu silników TSI. Już jednostka napędowa o mocy 150 KM rozwija 240 Nm (od 1.750 obr./min). W przypadku dwóch pozostałych motorów jest to 280 Nm (od 1.800 obr./min).

O wielkim zainteresowaniu nowym Tiguanem świadczy „Tiguan Base” w internecie. Pod adresem www.tiguan-base.com logują się zainteresowani wirtualnym światem Tiguana. Na zdjęciach, filmach i w informacjach prezentowane są etapy rozwoju nowego SUVa. W ciągu tylko 15 tygodni stronę tę odwiedziło – i to jest sensacja – milion osób z całego świata. Wygląda na to, że Tiguan awansował do roli wielce interesującego rozdziału w historii motoryzacji.

tekst: Volkswagen

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz