EOS – galeria zdjęć
Galeria prawie 80 zdjęć VW Eos.
Volkswagen Eos nie powstał na bazie innego modelu lecz na przysłowiowej „białej kartce papieru”. Linie wznoszące się w formie klina, mocno wyprofilowane błotniki i wysunięte na zewnątrz nadkola podkreślają dynamikę jego wyglądu.
Przód: chromowana osłona chłodnicy w formie tarczy herbowej, zaprezentowana po raz pierwszy w Passacie, oraz pełne wyrazu reflektory tworzą oblicze Volkswagena nowej ery. Elementem typowym dla stylistyki marki jest również wysunięta lekko nad reflektory pokrywa silnika, przypominająca jakby brwi. Na niej kontynuowany jest motyw grilla chłodnicy w kształcie litery „V”. Na krawędziach tego „V” boki maski lekko unoszą się w górę, aby stworzyć wyraźnie podkreślone partie błotników i nadkoli. Rezultat: partia „barków” sprawia z przodu wybitnie atletyczne wrażenie, które jest dodatkowo wzmocnione przez daleko wysunięte nadkola oraz bardzo szeroki rozstaw kół.
Tył: Nie mniej muskularna i atletyczna jest tylna część Eosa. Analogicznie do pokrywy komory silnika, także tutaj tylne błotniki są wysunięte ponad przechodzące przez cały bok zagłębienie. Aerodynamiczna krawędź pokrywy bagażnika leży poniżej błotników. I to tworzy niepowtarzalne wrażenie dynamiki.
Na atletyczny wygląd tyłu mają wpływ trzy kolejne cechy stylistyczne: po pierwsze – bardzo czysta, pionowa płaszczyzna tylnej pokrywy ze znakiem VW, nawiązująca stylem do Passata i Phaetona. Po drugie: duży i sięgający aż do wysuniętych na zewnątrz nadkoli zderzak. Po trzecie: tylne światła o analogicznym do reflektorów przednich, trapezowym kształcie skierowanym do wewnątrz oraz z okrągłym, diodowym elementem centralnym z funkcją świateł tylnych, kierunkowskazów i świateł stopu. Przednie i tylne zderzaki są w całości polakierowane w kolorze nadwozia.
Sylwetka: Zarówno z otwartym, jak i z zamkniętym dachem Eos ma z boku kształt unoszącego się ku tyłowi klina. Uwagę zwracają pociągnięte w bok i sięgające aż do nadkoli spoiny pokryw komory silnika i bagażnika. Linia podziału między pokrywą silnika a przednim błotnikiem przechodzi prawie płynnie w dolną krawędź bocznych okien. Tylne spoiny pokrywy (granica między pokrywą bagażnika a błotnikami) kontynuują jako kontrapunkt łuk bocznych szyb. Dzięki harmonijnemu dopasowaniu wszystkich bocznych kształtów także zamknięty kabriolet – coupé ma niezwykle elegancką, piękną linię. Po schowaniu dachu Eos oglądany z boku prezentuje wdzięk charakterystyczny dla dużego kabrioletu. Interesująca jest przy tym jednolita stylistyka ramy przedniej szyby z jej górną krawędzią.
Tekst i foto: Volkswagen