Lupo – galeria zdjęć
Galeria ponad 140 zdjęć najmniejszego Volkswagena – Lupo.
Wchodząc do produkcji w 1998 roku w podstawowej wersji Lupo było droższe od starszego brata Polo. Wysoka cena zakupu sprawiła iż auto nie trafiło na polski rynek. Lupo oferowało dość szeroką gamę silnikową – cztery silniki benzynowe oraz trzy diesle o mocy od 50 do 125 koni mechanicznych. Auto można było wyposażyć w wiele opcji wyposażenia takich jak klimatyzacja (w niektórych wersjach również klimatronic), boczne poduszki powietrzne, podgrzewane fotele czy duży elektrycznie otwierany dach. Bliźniaczym modelem jest Seat Arosa, jednak różni się od niego stylistyką (zewnętrznie różnią się od siebie wystrojem przedniej części nadwozia, która w Volkswagenie otrzymała okrągłe jednostki świetlne oraz inną kratką wlotu powietrza).
Lupo 3L o średnim spalaniu 3,0 l/100 km różni się od innych wersji nie tylko silnikiem, ale również skrzynią biegów (TIPTRONIC), elementami karoserii (duża część wykonana ze stopów aluminium i magnezu, a część z tworzyw sztucznych), a nawet innymi oponami. Auto wyposażone jest w funkcję ECO polegającą na tym iż auto po wciśnięciu pedału hamulca na około 5 sekund gaśnie po czym po zwolnieniu hamulca automatycznie uruchamia się (Stop & Go).
Inną bardzo wyrazistą odmianą była wersja FSI. Było to pierwsze niemieckie auto zasilane poprzez bezpośredni wtrysk benzyny. Od podstawowych wersji wyróżnia się przede wszystkim zderzakami, przednim grillem oraz spojlerem na tylnej klapie. Lupo FSI to na polskim rynku rarytas, co wynika z faktu bardzo niskiego popytu na ten model, związanego z wysoką ceną. Lupo FSI było droższe nawet od wersji GTI, kosztującej w przeliczeniu około 100 tys. PLN.
tekst: Wikipedia, foto: Volkswagen