Scirocco – oficjalne zdjecia
Ponad 130 oficjalnych zdjęć Volkswagena Scirocco , także w wersji R, oraz protoplasty z lat 70tych.
Wolfsburg / Genewa, marzec 2008. On powrócił: 34 lata po światowej premierze pierwszego Scirocco na Genewskim Salonie Samochodowym Volkswagen prezentuje, w tym samym miejscu, Scirocco na miarę naszych czasów. Zarówno wtedy, jak i teraz, ten coupe stanowił ucieleśnienie fascynującej idei – był sportowym samochodem doskonale sprawdzającym się w codziennym użytkowaniu i dostępnym za absolutnie przystępną cenę. Dokładnie taki jest również nowy Scirocco: najwyższej klasy technologie połączone z niskimi kosztami utrzymania, dynamiczne właściwości jezdne z jednej strony i wysoki komfort z drugiej, a do tego zaskakująco przestronne wnętrze i bezkompromisowa, sportowa stylistyka.
Zdaniem szefa Volkswagena Prof. Dr Martina Winterkorna „Scirocco to sportowy samochód, o jakim ludzie marzą. Pragnienie, które jest w zasięgu ręki wielu kierowców, mimo zastosowanych w nim najnowocześniejszych technologii.”
Awangarda stylistyczna Scirocco. Wizytówką doskonałej koncepcji jest awangardowa stylistyka tego nowego samochodu sportowego. Warto zauważyć, że sylwetka zaprezentowanego w 2006 roku studyjnego Scirocco została przeniesiona prawie bez zmian na seryjny samochód. Istotnymi elementami wyglądu zewnętrznego jest niepowtarzalny, długi dach kombi-coupe, słupki C będące ukłonem w stronę pierwszego Scirocco, atletyczna postura, wyraźna pokrywa komory silnika i cały tył ze swoimi ekstremalnie szerokimi „barkami”. Jedynie przy osłonie chłodnicy styliści zdecydowali się na bardziej stylowe i ponadczasowe rozwiązanie.
Długość 4,26 metra plasuje Scirocco na poziomie Golfa. Jednak jest on znacznie bardziej płaski (1,40 metra) i prawie tak szeroki, jak Passat (1,81 metra). We wnętrzu wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby. Z pełną obsadą pasażerską Scirocco dysponuje 292 litrami pojemności bagażnika. Po rozłożeniu dwóch tylnich oparć, pojedynczych sportowych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 755 litrów. Scirocco naszych czasów nadaje się zatem bez ograniczeń do codziennej eksploatacji, może śmiało służyć jako sportowy samochód na każdą okazję.
Awangarda technologiczna Scirocco. W wyposażonym seryjnie w ESP i sportowe zawieszenie Scirocco zastosowane zostały cztery silniki z turbodoładowaniem a zatem dynamiczne, oszczędne i czyste silniki TDI i TSI. Trzy silniki TSI (z bezpośrednim wtryskiem benzyny) uzyskują moc 90 kW / 122 KM, 118 kW / 160 KM i 147 kW / 200 KM. Silnik TDI z Common-Rail rozwija moc 103 kW / 140 KM.
tekst i foto: Volkswagen