Seat Exeo – oficjalne zdjęcia
130 oficjalnych zdjęć Seata Exeo
Pojawienie się nowego SEAT-a Exeo zapowiada wejście marki do segmentu limuzyn średniej klasy – trzeciego pod względem znaczenia na europejskim rynku. Samochód ten powinien być atrakcyjny nie tylko dla nowych klientów, ale także dla posiadaczy dotychczasowych modeli SEAT-a, którzy chcieliby przesiąść się do większego auta z wyższego segmentu, nie zmieniając ulubionej marki. Ważną grupę nowych klientów SEAT-a będą stanowiły osoby kupujące samochody służbowe, stanowiące duży odsetek nabywców w tym segmencie pojazdów.
Fabryka w Martorell została przystosowana do produkcji SEAT-a Exeo w rekordowo krótkim czasie. Cały proces zajął 18 miesięcy, w czasie których zbudowano i zagospodarowano obiekty o powierzchni 15 000 metrów kwadratowych, w których będzie produkowana nowa limuzyna. Linia montażowa ma wydajność 450 nadwozi sedan i ST dziennie, aczkolwiek na początku wielkość produkcji będzie mniejsza. W celu zapewnienia najwyższej wydajności, wprowadzono system Shingijutsu, polegający na optymalizacji procesów pod kątem uzyskania najwyższej jakości w najkrótszym czasie.
W nadwoziu nowego Exeo uwagę zwraca przede wszystkim jego elegancka sylwetka. Z jednej strony, z racji rozmiarów i wyrazistych linii, jest to typowa limuzyna – z drugiej zaś stylistyczna “koncepcja strzały” z przodu, logo marki będące jednocześnie uchwytem do otwierania bagażnika oraz lusterka boczne na panelach drzwi to typowe rozwiązania stylistyczne SEAT-a, podkreślające sportowy charakter i wygląd pojazdu.
W zawieszeniu i podwoziu nowego Exeo także zastosowano typowe dla hiszpańskiej marki rozwiązania. Wielodrążkowe zawieszenie z przodu i z tyłu oraz jego charakterystyka zapewniają sportowe właściwości jezdne i dynamiczne osiągi.