VW Golf 5 galeria zdjęć
Galeria 197 oficjalnych zdjęć Volkswagena Golfa 5. GTI, TDI, TSI, 4motion i inne.
Po wprowadzeniu Paetona i Touarega – modeli klasy wyższej – Volkswagen rozpoczyna nowym Golfem kolejny etap ofensywy stylistycznej. Zarówno samochody sprzedające się w dużych ilościach sztuk, jak i nowe modele niszowe zyskają teraz wiele na dynamice i indywidualności. Zaprezentowane w 2002 roku modele Pheaton i Touareg wprowadziły indywidualne akcenty do wyższej klasy samochodów. Od swojego debiutu przed prawie trzydziestoma laty Golf jest niepowtarzalny jak odcisk linii papilarnych. Jedną z tajemnic jego światowego sukcesu jest fakt, że koncern Volkswagen tworząc Golfa – bezpośredniego następcę Garbusa – stworzył absolutnie „niepodrabialny“ oryginał. Przez cztery generacje jego wygląd był pielęgnowany i stał się stylistycznym odbiciem swoich czasów. Golf piątej generacji nawiązuje do tej niepowtarzalności, jednak zarówno optycznie, jak i technicznie stanowi największy skok ewolucyjny w historii tego modelu.
Przód, opracowany od nowa w najmniejszym nawet detalu, zoptymalizowany został pod względem aerodynamicznym. Uwagę zwracają „zaostrzone“ wyraźnie w kierunku środka pojazdu podwójne okrągłe reflektory z ustawionymi poziomo, podobnie jak w Phaetonie, kierunkowskazami. Nad reflektorami wznoszą się zdecydowanie zarysowane powierzchnie błotników. Jako część pokrywy komory silnika tworzą one razem z osłoną chłodnicy charakterystyczny element stylistyczny w kształcie litery V, podkreślający większą dynamikę nowego Volkswagena.
Także tył samochodu i pełne napięć prowadzenie linii bocznej zdradzają siłę drzemiącą w Golfie piątej generacji. Typowe dla marki Volkswagen są okrągłe światła tylne o podwójnym układzie, umieszczone do połowy w podzielonej czystymi liniami tylnej klapie. Duża szyba tylna zapewnia nie tylko dobrą widoczność, ale jest również istotnym elementem stylistycznym podkreślającym elegancję sylwetki. Sportowo – dynamiczny szlif: umieszczony nad klapą bagażnika spojler dachowy. Poręczna nowość: emblemat VW. Aby otworzyć tylną klapę należy nacisnąć górną część logo, które podnosi się tworząc uchwyt.
O wyglądzie boku Golfa decyduje pięć głównych elementów: delikatnie unosząca się ku tyłowi linia dolna szyb bocznych, przejrzysta grafika szyb bocznych bez sięgających do dachu ram drzwi, wyraźnie wymodelowany bok w pobliżu drzwi tylnych oraz słupka C, pochylony, szeroki słupek tylny oraz mocno naprężony dach. Na szczególną uwagę zasługuje słupek tylny, który jako tradycyjny już element sylwetki Golfa staje się coraz bardziej charakterystyczny dla tego modelu. Niezależnie od tego, z której strony na niego patrzymy zawsze będzie wyglądał jak napięta cięciwa łuku. Nadaje on nadwoziu Golfa siły, a boczne płaszczyzny wyglądają dzięki niemu jak strzała wystrzelona z tej cięciwy.
foto i tekst : Volkswagen