Golf 4

Golf 4

Nazwa modelu: 1J
Lata produkcji: 1997 – 2003 (2006 dla Variant)
Produkowany w wersjach: dwu oraz cztero-drzwiowej, dwu i cztero-drzwiowy sedan (Bora), Variant – także Bora (kombi)
Najszybsza wersja: R32 242km (0-100 – 6.6s, vmax: 247km/h)

Wrzesień 1997

  • Prezentacja Golfa czwartej generacji na międzynarodowych targach we Frankfurcie

Październik 1997

  • Start produkcji czwórki w wersji hatchback, pięciodrziowej, Golf oferowany był z ośmioma silnikami:
    – 1.4 75KM
    – 1.6 101KM
    – 1.8 20v 125KM
    – 1.8T 20v 150KM
    – 2.3 VR5 10v 150KM
    – 1.9SDI 68KM (wolnossący diesel)
    – 1.9TDI 90KM (TDI na pompie)
    – 1.9TDI 110KM (TDI na pompie)
    Dokadne dane techniczne wszystkich jednostek napędowych Golfa czwartej generacji można zobaczyć na naszej stronie – Dane techniczne.

    Oferowane wersje wyposażenia:

Styczeń 1998

  • Start produkcji Golfa w wersji trzydzwiowej>

Czerwiec 1998

  • Drobne poprawki wnetrza, zmienione przełączniki szyberdachu oraz regulacji lusterek, poprawione wersje radioodtwarzaczy Gala i Beta

Wrzesień 1998

  • Premiera Golfa czwartej generacji z napędem na cztery koła – 4motion

Styczeń 1999

  • Wprowadzenie zmodernizowanego silnika 2.0 115KM 8v znanego z Golfa trzeciej generacji
  • Pojawia się ESP jako opcja wyposażenia

Maj 1999

  • Nowy rok modelowy, premiera Golfa w wersji nadwozia kombi – Variant, zaszły także następujące zmiany:
    – 1.8 125KM 20v do nabycia tylko ze skrzynią automatyczną, lub z napędem 4motion
    – 1.9TDI 90KM możliwy do nabycia z automatyczną skrzynią biegów
    – 1.9TDI 115KM PD – pierwszy pompowtrysk w Golfie

Lipiec 1999

  • Nowa jednostka napędowa – 2.8l V6 204KM 24v dostępna wyłącznie z napędem na 4koła – 4motion
    Pojawiają się reflektory ksenonowe jako opcja
    Premiera edycji specjalnej:
    Generation
    – Colour Concept

Styczeń 2000

  • Zmodernizowana jednostka napędowa 1.6l 105KM z głowicą 16-zaworową
    Premiera edycji specjalnej:
    – Edition

Luty 2000

  • Zmodernizowano psujący się wysuwany uchwyt na kubki

Maj 2000

  • Nowy rok modelowy, pojawiają się trzy nowe modele felg aluminiowych:
    – Santa Monica 17″
    – Montreal II (standard w wersji Colour Concept) 16″
    – Avus II (standard w wersji Highline) 15″
    – Jarama 15″

    W ofercie wyposażenia dodatkowego doszły
    – multufunkcyjna kierownica z obsługą tempomatu i radia
    – kierownica z okleiną drewnopodobną
    – sportowe zawieszenie obniżające Golfa o 20mm
    – tylna kanapa z opcją fotelików dziecięcych

Wrzesień 2000

  • Dokładnie 20go września zjeżdża z taśm produkcyjnych 20-milionowy Golf!

Październik 2000

  • Premiera nowych jednostek napędowych, osławionych wręcz, kultowych pompowtrysków:
    – 1.9TDI 100KM PD
    – 1.9TDI 150KM PD – wyposażony w 6-biegową skrzynie biegów
    – 1.6 102 16v zostanie zmodernizowany, od tej pory ma moc 105KM
    – 2.3 170KM 20v w zamian wersji 10v
    Zostają zaprezentowane również nowe automatyczne skrzynie biegów wyposażone w pięć przełożeń, na początek oferowane w silnikach 1.9TDI 100KM PD oraz 1.9TDi 115km PD

Maj 2001

  • Nowy rok modelowy, nowy silnik 1.9TDI 130KM PD oferowany z 6-biegową skrzynią biegów, jednocześnie następuje koniec produkcji wersji 1.9TDI 115KM
    Przeprojektowano fotele Recaro
    Nowe alumioniowe felgi specjalnie dla wersji GTI 2.3l 170KM 20v – Pau
    Wprowadzona zostaje 2-dinowa nawigacja z możliwością odbioru analogowej telewizji naziemnej
    Dla radioodtwarzaczy 1-din zostaje wprowadzona jako opcja zmieniarka 6-płytowa, która jest montowana bezpośrednio pod radioodtwarzaczem w konsoli środkowej
    Przeprojektowana zostaje dźwignia obsługi tempomatu
    Modernizacja immobilizera, zlikwidowana zostaje opcja otwarcia drzwi pasażera z kluczyka

Lipiec 2001

  • Modernizacja silnika 1.9TDI 100KM PD, jednostka napędowa dostaje now tłoki, zawory, pompowtryskiwaczne, przeprojektowany zostaje zawór recylkulacji spalin ERG
    Edycja specjalna: Special zastępuja edycję: Edition

Październik 2001

  • Premiera silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa – 1.6FSI 110KM

Listopad 2001

  • Zakończenie produkcji Golfa Cabrio
    Nowy radioodtwarzacz – Delta

Marzec 2002

  • 1.6FSI 110KM dostępny w salonach

Maj 2002

  • Nowy rok modelowy,

    Wersja GTI jest dostępna tylko z dwoma silnikami – 1.9TDI 150KM PD oraz 1.8T 180KM (1.8T 150KM od tej pory jest dostępne w wersji Highline)
    Zredukowano hałas silników diesla (lepsze wyciszenie wnętrzna)
    Drobne poprawki wnętrza – zmiana materiałów wykonania dywaników, gałka zmiany biegów obszyta sztuczną skórą, lżejsze kołpaki
    Zmieniają się kolory napisu TDI na tylnej klapie, od teraz 1.9TDI 100KM ma czerwone I, 1.9TDI 130KM – czerwone DI, 1.9TDI 150KM – czerwone TDI
    Edycja specjalna: Champ

Czerwiec 2002

  • Wprowadzone zostają kurtyny powietrzne

Sierpień 2002

  • Premiera Golfa R32 – 3.2l VR6 24v
    Modernizacja piór wycieraczek, na tak zwane aero, w Golfach nazywane także wycieraczkami z Golfa R32 (ponieważ po raz pierwszy właśnie w nim się znalazły)

Listopad 2002

  • Golf Variant 2.0l 115KM 8v w wersji bi-fuel, czyli napędzanego gazem ziemnym (w Polsce wersja raczej niespotykana ze względu na znikomą popularność tego paliwa)
    Pojawia się nowa wersja radioodtwarzacz Alpha

Grudzień 2002

  • Nowe edycje specjalne:
    Pacific
    Ocean
    Golf R32 oferowany także w nadwoziu pięciodrziowym
    Modernizacja reflektorów ksenonowych (zintegrowane przetwornice)

Luty 2003

  • Edycja specjalna: GT Sport

Kwiecień 2003

  • DSP zostaje wprowadzone do nawigacji MCD

Maj 2003

  • Golf R32 ze skrzynią DSG w sprzedaży

Czerwiec 2003

  • 28 czerwca Volkswagen kończy możliwość zamawiania w salonach Bory

Sierpień 2003

  • Ostatnia edycja specjalna Edition z silnikami 1.4l 75KM, 1.6l 105KM oraz 1.9TDI 100KM PD

Wrzesień 2003

  • Premiera Golfa piątej generacji na międzynarodowych targach we Frankfurcie

Październik 2003

  • Golf piątka pojawia się w salonach, czwarta generacja dostępna już tylko w nadwoziu kombi (Variant)

Maj 2005

  • Zakończenie produkcji Golfa Variant z napędem na cztery koła (4motion)

Październik 2005

  • Zakończenie produkcji Golfa Variant z jednostkami napędowymi: 1.9SDI 68Km, 1.9TDI 130KM
    Wycofanie z oferty radioodtwarzaczy serii Alfa, Beta, Gamma, zastąpienie ich jednostką: Alfa RCD200 i Beta RCD200

Maj 2006

  • Zakończenie produkcji Golfa Variant czwartej generacji

Opracowanie historii modelu: Andrzej “ygd” Jagodziński, 26.05.2016
źródła: własne, wikipedia, michaelneuhaus.de

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz