Yeti na śnieżnych bezdrożach

Yeti na śnieżnych bezdrożach

Škoda Yeti to model idealny na bezdroża, ale – jak udowodniły specjalne grudniowe testy – doskonale radzi sobie również na oblodzonych i zaśnieżonych trasach.


SUV marki Škoda, dzięki skutecznemu napędowi 4×4 oraz mocnym silnikom 1.8 TSI i 2.0 TDI, okazał się autem bardzo pewnym i znakomicie poradził sobie na trasach wiodących przez włoskie i szwajcarskie Alpy.

Jak podkreśla instruktor Szkoły Auto, Radosław Jaskulski, „śnieg, lód i gołoledź to warunki, w których posiadacze napędu 4×4 najwyraźniej zauważają różnicę w przyspieszaniu. Trzeba jednak pamiętać o tym że prawa fizyki są nieubłagane i w trakcie hamowania tej przewagi już nie ma. Yeti to pierwsze auto Škody, w którym systemu ESP nie można wyłączyć – chwała za to inżynierom, ponieważ system nieustannie czuwa nad naszym bezpieczeństwem i na poślizg zareaguje wcześniej, niż kierowca zdąży o tym pomyśleć”. Instruktor radzi też, by – chcąc ruszyć w ekstremalnie głębokim śniegu – wyłączyć ASR. Wówczas zerwanie przyczepności umożliwi wyjechanie z pułapki.

Czytaj więcej Read More

Audi A1 – premiera w marcu!

Audi A1 – premiera w marcu!

Prezentując A1, Audi jako pierwszy producent wprowadza samochód Premium do segmentu małych aut. Grupa docelowa – młodzi ludzie – pozna nowy wzorzec jakości, techniki i stylistyki.


Na początku lutego 2010 Audi A1 zostanie po raz pierwszy przedstawione w internecie. Aby skrócić czas oczekiwania pokazujemy to, co można „podejrzeć” przez dziurkę od klucza. Przez najbliższe tygodnie eksperci Audi będą opowiadać online o charakterystycznych elementach stylistyki i o produkcji, jeszcze zanim opublikowane zostaną pierwsze zdjęcia tego modelu.

Po premierze w internecie otworzymy drzwi na oścież i do Targów Motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2010 zdradzimy szczegóły dotyczące techniki, dynamiki jazdy i wydajności. Członkowie Zarządu AUDI AG odpowiedzą online na Państwa pytania. Ważne: wszystkie materiały: zdjęcia, teksty i filmy można „ściągnąć” z „Journalists’ Corner” na stronie Audi A1 MediaGuide.

Czytaj więcej Read More

Audi R8 V10 – Męska Rzecz 2009

Audi R8 V10 – Męska Rzecz 2009

Od momentu debiutu Audi R8, na paryskim salonie motoryzacyjnym jesienią 2006 roku, marka z czterema pierścieniami niezmiennie utrzymuje się na czołowym miejscu wśród producentów samochodów sportowych z najwyższej półki.


Tę pozycję lidera z pewnością umocniło R8 V10 wprowadzone na rynek wiosną tego roku. Jego dziesięciocylindrowy silnik o pojemności 5,2 litra rozwija moc 386 kW (525 KM) i moment obrotowy 530 Nm, które gwarantują zapierające dech w piersiach osiągi. Doskonałe technologie Audi, jak na przykład napęd na wszystkie koła quattro, lekkie aluminiowe nadwozie czy całkowicie diodowe reflektory, a także niepowtarzalny wygląd powodują, że R8 5.2. FSI quattro zajmuje pole position wśród swoich konkurentów.

Ale nie tylko osiągi i innowacyjne technologie sprawiają, że ten samochód z łatwością wyprzedza rywali. R8 V10 to model, którego wygląd i brzmienie silnika wyzwalają prawdziwie sportowe emocje. W plebiscycie Męska Rzecz 2009 w kategorii samochód Audi R8 otrzymało największą liczbę głosów od telewidzów programu TVN Turbo

Czytaj więcej Read More

Muzycy The Scorpions przetestują Amaroka podczas rajdu Dakar

Muzycy The Scorpions przetestują Amaroka podczas rajdu Dakar

Nowy Volkswagen Amarok wzbudził ogromne zainteresowanie zarówno jako samochód użytkowy jak i rekreacyjny.


Muzycy, pochodzącego z Hanoweru, znanego na całym świecie rockowego zespołu The Scorpions, należą do pierwszych fanów tego dużego samochodu. Ich zdaniem Amarok i muzyka rokowa idealnie do siebie pasują. Gdy zobaczyli auto na żywo, założyciel grupy i pierwszy gitarzysta Rudolf Schenker spontanicznie podjął decyzję, że wypróbuje tego pickupa osobiście na trudnych odcinkach Rajdu Dakar w styczniu 2010 roku.

Rudolf Schenker i wokalista Klaus Meine z The Scorpions byli pierwszymi gwiazdami, które zobaczyły nowego pickupa w zakładach Volkswagena. Od pierwszego spojrzenia byli zachwyceni nowym produktem. „Amarok jest super pod względem stylistycznym, przyciąga wzrok, człowiek ma ochotę natychmiast w nim usiąść i ruszyć przed siebie. On jest jak zwierzę” – powiedział Rudolf Schenker, i uzupełnił: „Taki pickup oznacza dla mnie przygodę, wolność i przyjemność”. A Klaus Meine dodał: „Tym samochodem dojechałbym wszędzie, on jest po prostu „cool”, nie jest napuszony czy przesadzony. To wóz dla prawdziwych facetów.”

Czytaj więcej Read More

Passat Variant z homologacją ciężarową

Passat Variant z homologacją ciężarową

Ofertę Volkswagena wzbogacił Passat Variant z homologacją ciężarową. Samochód dostępny jest z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TDI o mocy od 110 do 170 KM z automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Istotnym elementem oferty jest fakt, że ciężarowy Volkswagen Passat jest samochodem pięcioosobowym.


Cena pakietu Business, który gwarantuje homologację ciężarową, wynosi 2.049 zł netto (2.500 zł brutto). Pakiet Business dostępny jest dla wszystkich wersji wyposażenia Passata: Trendline, Comfortline oraz Highline. Klienci mogą wybierać także rodzaj skrzyni biegów pomiędzy manualną i automatyczną.

Ofertę wyposażenia Volkswagena Passata wzbogacają bardzo atrakcyjne pakiety wyposażenia. Pozostają one dostępne również dla klientów decydujących się na zakup samochodów z homologacją ciężarową. Największym zainteresowaniem cieszy się jak dotąd „Pakiet 1190”, w którego skład wchodzą: czujniki parkowania z przodu i z tyłu, światła przeciwmgielne, komputer pokładowy MFA Plus, kierownica multifunkcyjna, system radiowy RCD 510 z ośmioma głośnikami i zmieniarką płyt, reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami oraz rolety szyb tylnych. W cenie 1190 zł brutto klienci otrzymują wyposażenie warte 16.200 zł.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen notuje wzrost sprzedaży

Volkswagen notuje wzrost sprzedaży

W listopadzie tego roku marka Volkswagen Samochody Osobowe odnotowała znaczący wzrost sprzedaży na świecie wynoszący 25,8 procent.


Klientów znalazło 334.500 (XI 2008: 266.000) pojazdów. W pierwszych jedenastu miesiącach, w stosunku do ubiegłego roku, sprzedaż wzrosła o 9,8 procent do 3,7 (3,4) milionów aut. W Polsce do listopada Volkswagen sprzedał 24.496 samochody, czyli o 15,5 procent więcej niż przed rokiem.

Koncern Volkswagen również zanotował wzrost globalnej sprzedaży. W listopadzie przyrost o 19,1 procent do 531.300 pojazdów (listopad 2008: 446.000)* przewyższa pozytywną tendencję poprzednich miesięcy. W pierwszych jedenastu miesiącach bieżącego roku przekazano klientom 5,85 milionów samochodów (styczeń – listopad 2008: 5,73; + 2,0 procent)*.

„Udało nam się w jedenastu miesiącach tego roku osiągnąć wynik wyższy, niż się spodziewaliśmy. Oznacza to, że nasza oferta ekologicznych i dostosowywanych do specyficznych potrzeb rynku modeli odpowiada wymogom naszych klientów” – wyjaśnił szef koncernu ds. sprzedaży Detlef Wittig. Wszystko wskazuje na to, że do końca 2009 roku zarówno marka jak i koncern Volkswagen zanotują wzrost liczby przekazanych odbiorcom samochodów w stosunku do poprzedniego roku.

Czytaj więcej Read More