Nowe Polo Samochodem Roku 2010!

Nowe Polo Samochodem Roku 2010!

Nowe Polo zostało wybrane Samochodem Roku 2010. Dziś w Madrycie jury składające się z 59 dziennikarzy przyznało Volkswagenowi ten prestiżowy tytuł. Jest on zwieńczeniem niezwykłego roku dla nowego Polo.


„Nowe Polo jest symbolem niemieckiej sztuki inżynierskiej i najwyższego poziomu technologii. Jednocześnie jest świeżym, młodym i otwartym na świat samochodem! Jest jeszcze konsekwentniej i jeszcze bardziej bezkompromisowo nastawiony na oczekiwania klientów. Dlatego naturalnie bardzo cieszy uznanie dla naszej pracy w formie tego wyróżnienia” – powiedział profesor Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG.

Plebiscyt Car of the Year jest jednym z najstarszych i najbardziej prestiżowych konkursów w Europie. Od 1964 roku wyróżniane są najlepsze nowości motoryzacyjne. Poprzednio Volkswagen uzyskał ten tytuł w 1992 roku: wówczas nowy Golf trzeciej generacji zwyciężył przed Oplem Astrą i Citroënem ZX. W tegorocznym konkursie swoje głosy oddało 59 jurorów z 23 krajów europejskich. Polo wygrało przed Toyotą IQ, zdobywając 347 punktów.

Czytaj więcej Read More

Nowa stylistyka salonów Volkswagena

Nowa stylistyka salonów Volkswagena

Volkswagen wdraża nową, modularną koncepcję budowy salonów samochodowych, wyróżniających się nowoczesnym designem. Pierwszy taki salon w Polsce został dziś otwarty w Siedlcach. Będzie to zarazem pierwszy salon Volkswagena w tym mieście.


Volkswagen aspiruje do miana najbardziej innowacyjnej marki wśród producentów wolumenowych. Realizacja tego planu dotyczy nie tylko zaawansowania technicznego samochodów, ale również uwzględnia architekturę salonów. Carsed, pierwszy salon w Polsce zbudowany zgodnie z modularną koncepcją został dziś otwarty w Siedlcach przy ul. Brzeskiej 181a. Na powierzchni wystawowej obiektu, która wynosi ponad 500 m2, prezentowanych jest 18 samochodów. Całkowita powierzchnia budynku to 3000 m2. Carsed jest pierwszym salonem Volkswagena w Siedlcach.

Modularna koncepcja budowy salonu to coś zdecydowanie więcej niż klasyczny projekt architektoniczny. Biorąc pod uwagę szeroki zakres potrzeb, oferuje wiele kombinacji indywidualnych elementów, pozwala na aranżację salonu niezależnie od kontynentu, kraju czy wielkości gruntu. Pozwala na dowolne rozmieszczenie wybranych paneli wewnątrz, w zależności od potrzeb dilera zapewnia dużą elastyczność i możliwość nowej aranżacji salonu w przypadku zmiany sytuacji rynkowej lub dużych akcji marketingowych.

Czytaj więcej Read More

Golf R i Scirocco R w sprzedaży!

Golf R i Scirocco R w sprzedaży!

Sportowe wersje R Golfa i Scirocco dostępne są już w ofercie polskich salonów Volkswagena.


Wprowadzając te modele do sprzedaży koncern udowadnia, że sportowe osiągi i zwiększenie mocy może iść w parze z obniżeniem zużycia paliwa. Golf R o mocy 270 KM dzięki nowoczesnemu silnikowi TSI z turbodoładowaniem spala tylko 8,5 litra, czyli o 2,2 litra (21 %) mniej, niż jego poprzednik.

Zamiast silnika sześciocylindrowego montowanego dotychczas w modelach R z tego segmentu, zastosowano tutaj czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI. Napędzany na wszystkie koła Golf R (moment obrotowy 350 Nm między 2.500 a 5.000 obr./min) przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy (Golf R z DSG: 5,5 sekundy) i osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h. Jednym ze zmienionych elementów tego wyjątkowego Golfa są seryjne diodowe światła do jazdy w dzień. Volkswagena Golfa R można już zamawiać w cenie od 133.040 zł.

(po wejściu w temat – GALERIA ZDJĘĆ oraz DANE TECHNICZNE!)

Czytaj więcej Read More

1.2TSI 105KM już w salonach

1.2TSI 105KM już w salonach

W polskich salonach Volkswagena dostępne są samochody z nowym silnikiem 1.2 TSI. Jednostkę o mocy 77 kW/105 KM, która uzupełnia odnoszącą sukcesy rynkowe rodzinę silników TSI, można zamawiać dla Polo, Golfa i Golfa Plusa oraz Golfa Varianta.


Wyjątkowa efektywność i niska emisja szkodliwych substancji: wprowadzone przez Volkswagena silniki TSI rozpoczęły nowy rozdział w historii silników benzynowych. Nowa jednostka 1.2 TSI konsekwentnie podąża drogą inteligentnej redukcji pojemności skokowej i przenosi przyszłościową technologię na jeszcze mniejsze silniki.

Aby TSI o pojemności 1.2 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny, mimo stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej, nie pozostawał w tyle za większymi silnikami pod względem mocy i momentu obrotowego, wyposażono go w turbosprężarkę. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny już przy 1.550 obr./min. Nowe Polo z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a średnie zużycie paliwa zaledwie 5,3 l/100 km.

Czytaj więcej Read More

Nowa generacja T5 – Transporter, Multivan, Caravelle i California

Nowa generacja T5 – Transporter, Multivan, Caravelle i California

Na rynku debiutują właśnie nowe, w znacznym stopniu udoskonalone wersje Multivana, Transportera, Caravelle i Californii. Ta najpopularniejsza w swoim rodzaju seria w Europie w najnowszej generacji jest oszczędniejsza, bardziej ekologiczna, dopracowana w każdym szczególe i dynamiczniejsza, niż kiedykolwiek. Po raz kolejny bestsellery T5 Volkswagena przejmują techniczne przodownictwo w swoich segmentach.


Design
Pod względem optycznym nowa wersja T5 jest zgodna z DNA designu Volkswagena. Charakterystyczne dla tej stylistyki cechy wykazuje przede wszystkim przód nadwozia. Czyste, poziome linie sprawiają, że samochód wygląda jeszcze bardziej szlachetnie i ponadczasowo.

Nowa, ekstremalnie oszczędna generacja TDI
Wszystkie silniki (TDI) zostały zastąpione nową generacją jednostek z najnowszym wtryskiem Common Rail, spełniającą wymagania normy Euro 5. Cztery nowe, czterocylindrowe TDI (pojemność skokowa 2,0 litra) osiągają moc 62 kW / 84 KM, 75 kW / 102 KM, 103 kW / 140 KM i 132 kW / 180 KM i wszystkie mają wyraźnie bardziej dynamiczną charakterystykę momentu obrotowego i poprawione właściwości akustyczne przy niższych średnio o dziesięć procent wartościach spalania i emisji CO2. Nowy, najmocniejszy TDI rozwija doskonały maksymalny moment obrotowy 400 Nm i zużywa przy tym

Czytaj więcej Read More