Golf GTI TCR Concept zaprezentowany na Wörthersee

Golf GTI TCR Concept zaprezentowany na Wörthersee

Światową premierę miał koncepcyjny Golf GTI TCR z silnikiem o mocy 213 kW/290 KM. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży, drogową wersję samochodu wyścigowego z międzynarodowej serii TCR o tej samej nazwie zaprezentował podczas legendarnego spotkania miłośników GTI w Reifnitz nad Wörthersee w Austrii. Jürgen Stackmann powiedział: „W tej chwili Golf GTI TCR Concept – sportowy model, który wywodzi się z wyścigów – jest samochodem studyjnym, ale chcemy, aby ta wizja GTI stała się faktem już pod koniec roku”.

Czytaj więcej Read More

Opony samochodowe a bezpieczeństwo jazdy

Opony samochodowe a bezpieczeństwo jazdy

Opony samochodowe zapewniają nam bezpieczeństwo podczas jazdy. Nie da się ukryć, że każda z osób poruszających się komunikacją, niezależnie od tego, czy jest to samochód osobowy, czy też autobus, pragnie czuć się bezpiecznie i komfortowo.

Zachowanie bezpieczeństwa na drodze jest szalenie istotne. Nieważne, czy podróżujemy sami, z rodziną, czy przyjaciółmi. Opony powinny być odpowiednio dobrane, nie tylko pod kątem marki pojazdu, ale także pory roku, warunków atmosferycznych oraz drogowych. Wszystkie te czynniki składają się bowiem nie tylko na bezpieczeństwo, ale również na pewną wygodę jazdy.

Czytaj więcej Read More

Edd China remontuje Golfa MK1 GTI

Edd China remontuje Golfa MK1 GTI

Edd China znany z angielskiego programu motoryzacyjnego – Fani czterech kółek – wystartował z nowym projektem. Tym razem sympatyczny mechanik jeździ po całej Europie i pomaga w dokończeniu odbudowy klasyków i youngtimerów.

Do takich niewątpliwie zalicza się Golf GTI pierwszej generacji. Edd pokaże jak wygląda montaż nowej podsufitki, jak wymienić tylne hamulce z bębnowych na tarczowe, jak zamontować silnik 1.8 16v w komorze jedynki, oraz jak poprawnie osadzić przednią szybę.

Cały odcinek do obejrzenia poniżej:

Bagażniki rowerowe – poznaj ich rodzaje

Bagażniki rowerowe – poznaj ich rodzaje

Przewożenie roweru w kokpicie lub przestrzeni bagażowej samochodu po złożeniu tylnych siedzeń może spowodować niebezpieczeństwo dla pasażerów, uszkodzić tapicerkę, a przede wszystkim zająć zbyt wiele miejsca. Właśnie dlatego na rynku dostępne są różne rodzaje zewnętrznych bagażników rowerowych, które umożliwiają przewożenie nawet kilku jednośladów jednocześnie. Poznaj dostępne bagażniki rowerowe i wybierz odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.

bagazniki-rowerowe.jpg

Dachowe bagażniki rowerowe

Ten typ bagażników rowerowych to najszybsze i najprostsze rozwiązanie dla kierowców, których samochody posiadają na dachu fabrycznie zamontowane relingi. Wówczas wystarczy zamontować nośne belki wykonane ze stali lub aluminium, a na nie właściwy bagażnik. W przypadku braku fabrycznych relingów najpierw musisz zaopatrzyć się w cały system bazowy, czyli wszystkie elementy, które pozwolą ci przymocować bagażnik do nadwozia.

Ile to kosztuje?

Cena zależy oczywiście od jakości bagażnika, a także od liczby rowerów, które można na nim przewozić. Co wpływa na koszt dachowego bagażnika rowerowego?

Czytaj więcej Read More

Golf Pikes Peak odbudowany

Golf Pikes Peak odbudowany

Wspinaczka na górę Pikes Peak (4301m nad poziomem morza) to jeden z najstarszych wyścigów rozgrywanych w USA od 1916 roku. Prawie dwudziestokilometrowa trasa liczy sobie 156 zakrętów, które wiją się nad przepaściami. W 1985 roku Volkswagen podjął próbę zdobycia szczytu dwusilnikowym Golfem drugiej generacji.

Auto wyposażone w dwa seryjne silniki z Golfa GTI zajęło szóste miejsce, rok później Volkswagen powrócił na Pikes Peak z dwoma uturbionymi jednostkami 1.3 pochodzącymi z Polo G40 o mocy ponad 200 koni każdy, mimo problemów w kwalifikacjach udało się zdobyć czwartą pozycje. W 1987 roku Volkswagen poszedł na całość przywożąc ponad 650 konnego potwora. Niestety nie udało się ukończyć trasy z powodu awarii zawieszenia, na zaledwie dwa zakręty przed metą (na pierwszym pomiarze czasu kierowca Klaus Joachim Kleint wykręcił najlepszy czas!). Projekt został porzucony.

Czytaj więcej Read More

Golf ósmej generacji będzie wyposażony w 48V instalacje elektryczną

Golf ósmej generacji będzie wyposażony w 48V instalacje elektryczną

Volkswagen planuje wprowadzić elektryczne układy napędowe do najpopularniejszej klasy aut – kompaktów. Wyposażając Golfa ósmej generacji w oszczędne i innowacyjne hybrydowe zespoły napędowe marka z Wolfsburga wkracza w epokę zupełnie nowych układów napędowych.

W kolejnych etapach krok po kroku zostanie zelektryfikowana niemal cała paleta modeli. Pierwszy raz tego rodzaju przyszłościowe rozwiązanie Volkswagen prezentuje podczas odbywającego się w Wiedniu sympozjum na temat silników – jednego z najważniejszych na świecie kongresów poświęconych współczesnej i przyszłej technice samochodowej.

Dzięki elektryfikacji konwencjonalnych układów napędowych będziemy nadal zmniejszać zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji, a jednocześnie zwiększać komfort i właściwości dynamiczne naszych aut” – stwierdził dr Frank Welsch, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego marki Volkswagen, i dodał: „Tę szeroką ofensywę w dziedzinie elektryfikacji rozpoczynamy od naszego tradycyjnie najważniejszego modelu – od Golfa. Nowa i przystępna cenowo „łagodna” hybryda z instalacją o napięciu 48V toruje drogę nowej technologii do klasy aut produkowanych na masową skalę”.

Czytaj więcej Read More