Tiguan na sportowo

Tiguan na sportowo

W ofercie Volkswagena dostępny jest sportowy pakiet wyposażenia R-line dla Tiguana. Samochód wyposażony w typowe cechy tego pakietu takie jak 19-calowe koła, zderzaki o nowym designie oraz sportowe detale wnętrza wygląda jeszcze dynamiczniej.


W ramach pakietu R-line modyfikacjom poddane zostało przede wszystkim nadwozie. Samochód wyposażono w sportowe zderzaki, osłonę chłodnicy w kolorze „matowy chrom” oraz czarny, karbowany dyfuzor z tyłu. Cechami charakterystycznymi widocznymi z boku są czarne elementy poszerzające nadkola oraz progi w kolorze nadwozia. Logo na błotnikach jednoznacznie świadczy, że mamy do czynienia z samochodem ze sportowym pakietem wyposażenia R-line. Istotną cechą rozpoznawczą są także 19-calowe koła ze stopu metali lekkich „Omanyt”. Tiguany w tej wersji posiadają ponadto zawieszenie z bardziej sportowo dostrojonymi amortyzatorami.

Czytaj więcej Read More

Audi TT RS – nowy wymiar dynamiki

Audi TT RS – nowy wymiar dynamiki

Audi znów buduje pięciocylindrowy silnik: TT RS jest wyposażone w 2,5-litrową jednostkę napędową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI, uzyskującą moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 450 Nm.

Tak doskonały silnik gwarantuje znakomite osiągi. W połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła quattro i wyczynowym zawieszeniem czyni on z kompaktowego Audi TT RS – zarówno w wersji coupé jak i roadster – sportowy samochód należący do ekstraklasy.

Możliwości

Audi TT RS jest pierwszym klasycznym samochodem sportowym w rodzinie RS. Podobnie jak RS4 i RS6 zostało zaprojektowane przez quattro GmbH. Jego osiągi są fascynujące: 4,6 sekundy na sprint od zera do 100 km/h (coupé), 15,9 sekundy od zera do 200 km/h i na życzenie prędkość maksymalna 280 km/h – TT RS jest najszybszym seryjnie produkowanym samochodem sportowym w klasie kompaktowej. Jest mocne, lekkie, efektywne, pomyślane i zrealizowane bez żadnych kompromisów.

Czytaj więcej Read More

Nowy Volkswagen Golf GTD

Nowy Volkswagen Golf GTD

Nowy Volkswagen Golf GTD Nowoczesny silnik wysokoprężny Golfa GTD o mocy 170 KM zużywa tylko 5,3 litra paliwa na 100 km.


Spektrum modeli Golfa poszerza się konsekwentnie: pod koniec 2008 roku wprowadzono na rynek szóstą generację tego bestsellera. Wiosną 2009 zadebiutował nowy Golf Plus. Latem pojawił się aktualny Golf GTI. Dziś prezentowany jest kolejny model: nowy Golf GTD. 125 kW/170 KM czyni z niego najmocniejszego obecnie Golfa z silnikiem wysokoprężnym. Skrót GTD ma długą tradycję i magiczne znacznie dla kierowców diesli: przed 27 laty zadebiutował pierwszy GTD, który silnikiem z turbodoładowaniem zrewolucjonizował rynek samochodów z jednostkami wysokoprężnymi. Po raz pierwszy diesel był nie tylko oszczędny, lecz również sportowy. GTD przygotował zatem drogę do światowej kariery jednostki TDI – nowoczesnego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem z koncernu Volkswagen.

Czytaj więcej Read More

Silniki Roku dla Volkswagena!

Silniki Roku dla Volkswagena!

TSI Volkswagena wybrany silnikiem roku 2009 Volkswagen odniósł spektakularny sukces w międzynarodowym plebiscycie „International Engine of the Year”, w którym wybierane są najlepsze silniki.

Wyróżnienie „International Engine of the Year” oraz tytuły „Best Green Engine 2009” i „Best Engine” w kategorii 1,0 – 1,4 litra pojemności przyznano silnikowi 1,4 TSI z podwójnym doładowaniem. Nagrody odebrał w Stuttgarcie dr Rüdiger Szengel, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.

„Można powiedzieć, że stosując technologię TSI montujemy w naszych samochodach silniki przyszłości. Połączenie zredukowanej pojemności skokowej, bezpośredniego wtrysku i inteligentnego doładowania pozwala na uzyskanie doskonałej dynamiki przy jednocześnie niskich wartościach emisji substancji szkodliwych i niewielkim zużycia paliwa. Zwycięstwo w trzech ważnych kategoriach to wielki komplement dla naszych konstruktorów. Silniki TSI wyznaczają nowe trendy w motoryzacji. Na całym świecie zamontowaliśmy ich już prawie 2,3 miliona” – wyjaśnia dr Rüdiger Szengel.

Czytaj więcej Read More

Nysa 2009 już za nami

Nysa 2009 już za nami

W dniu 6 czerwca 2009 odbył się już kolejny III Zlot Grupy VAG a Nysie(woj. Opolskie) organizowany przez Opolską Grupę Ogólnopolskiego FORUM.VWGOLF.PL


W tym roku nie zabrakło atrakcji, i mimo niepogody frekwencja dopisała (ponad 300 samochodów), w tym roku mieliśmy okazję ugościć kolegów z zaprzyjaźnionego czeskiego Forum VW, w programie były konkursy, min rzut tarczą hamulcową, najniższe i najładniejsze auto zlotu,oraz konkurs na najgłośniejsze audio, wieczorem zaś była wspólna zabawa do późnych godzin przy grillu i muzyce.

Na koniec chciałbym podziękować oczywiście sponsorom,i kolegom z grupy opolskiej za pomoc w organizacji, jak i kolegom z Czech i wam przede wszystkim za tak liczne przybycie,bo bez was nie byłoby tego klimatu,jaki na towarzyszy już od 3 lat,serdecznie dziękuję i pozdrawiam – jaszczur.

A tu krótka fotorelacja z imprezy (zdjęcia nadesłane na forum przez uczestników).

Wolfsgruppe.com VAG EVENT 2009

Wolfsgruppe.com VAG EVENT 2009

Wolfsgruppe.com VAG EVENT to impreza organizowana przez ekipę Wolfsgruppe.com.

Jest to II edycja imprezy, której celem jest zebranie wyłącznie najlepiej stuningowanych i odrestaurowanych aut z grupy VAG (VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche) z całego kraju w jednym miejscu, co oznacza, że nie każdy będzie miał możliwość w niej czynnie uczestniczyć prezentując swoje auto.

W celu osiągnięcia możliwie najwyższego poziomu imprezy, udział w evencie jest możliwy tylko dzięki otrzymaniu naszego zaproszenia. Nie będzie to zatem największa impreza w kraju. Jednak naszym założeniem jest zorganizowanie klimatycznego spotkania właśnie dla tych najlepszych na jak najwyższym poziomie.