Nowy Volkswagen Golf Variant

Nowy Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant – nowe oblicze Po modelach Scirocco R, Golf GTI i Polo GTI, Volkswagen prezentuje nowego Golfa w wersji kombi.


Co nowego? Niewiele. Producent zastosował przednie reflektory z Golfa VI generacji, nową deskę rozdzielczą, zmodyfikowane lampy tylne oraz zderzaki w kolorze nadwozia. Pod maską debiutuje ponadto nowy silnik wysokoprężny 1.6 z common rail.

Na starcie nowy Golf Variant otrzyma także silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM oraz 2.0 TDI produkujący 140 KM. W najbliższym czasie do gamy dołączą kolejne jednostki benzynowe o mocach od 80 do 102 KM oraz turbodoładowany TSI rozwijające 160 KM.

Czytaj więcej Read More

Scirocco R – pierwsze oficjalne zdjęcia

Scirocco R – pierwsze oficjalne zdjęcia

VW Scirocco R – pierwsze oficjalne zdjęcia Sportowa wersja “R” modelu Scirocco została po raz pierwszy przedstawiona w formie auta koncepcyjnego podczas zeszłorocznego Bologna Motor Show. W tym roku Volkswagen prezentuje wersję gotową do produkcji.


Pod maską Scirocco R znajdzie się następca 3.2-litrowego silnika V6, który napędzał poprzednie dwie generacje sportowego Golfa R32, czyli zmodyfikowana jednostka 2.0 TSI produkująca 265 KM mocy. Napęd przenoszony będzie na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej bądź opcjonalnej skrzyni DSG. Volkswagen nie zdecydował się na zastosowanie napędu na wszystkie koła w celu ograniczenia do minimum masy własnej pojazdu.

Sprint od 0 do 100 km/h zajmie 6,5 sekundy. Dla porównania Golf GTI najnowszej generacji potrzebuje na to 6,9 sekundy, a poprzednia wersja Golfa R32 4Motion 6,5 sekundy. Prędkość maksymalna zostanie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.

Czytaj więcej Read More

Polak wygrał w pierwszym wyścigu pucharu ADAC Volkswagen Polo Cup 2009!

Polak wygrał w pierwszym wyścigu pucharu ADAC Volkswagen Polo Cup 2009!

Pasjonującym wyścigiem rozpoczęły się zmagania kierowców w pucharze ADAC Volkswagen Polo Cup na torze w Hockenheim. Zwyciężył Maciej Steinhof pokonując Austriaka Matthiasa Gamaufa, który finiszował drugi, i najszybszego na treningu Elię Erharta z Niemiec.


Lokalny lider – David Jahn ze Speyer – wywalczył szóstą pozycję i jako najlepszy „junior” wzbudził dużą sensację. Bardzo dobry wynik – ósme miejsce – uzyskał także występujący gościnnie Freddie Hunt, syn byłego mistrza świata Formuły 1 Jamesa Hunta.

„To było emocjonujące i dobre rozpoczęcie sezonu, młodzi kierowcy zafundowali widzom wyjątkowo pasjonujące widowisko” – podsumował dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. „Starsi kierowcy mieli w tym wyścigu przewagę wynikającą z ich doświadczenia, ale trzech nowicjuszy w pierwszej dziesiątce świadczy o tym, jak zacięta będzie rywalizacja w sezonie 2009”.

Czytaj więcej Read More

Wchodzi Passat R-Line

Wchodzi Passat R-Line

Volkswagen wprowadza do sprzedaży w Wielkiej Brytanii nową wersję modelu Passat oznaczoną jako R-Line.


Charakterystycznymi elementami nowej wersji będą 17-calowe obręcze aluminiowe oraz sportowy pakiet spoilerów i nakładek uzupełniony chromowanym wykończeniem osłony chłodnicy.

Passat R-Line będzie droższy od bazowej odmiany S o 600 funtów, jednak w wyposażeniu standardowym znajdą się dodatki warte 2 470 funtów. Będą to, między innymi, tempomat, centralny podłokietnik, przednie siedzenia z regulacją wysokości siedziska i podparcia lędźwiowego, system kontroli ciśnienia w oponach i skórzana, wielofunkcyjna kierownica.

Czytaj więcej Read More

Passat B7 nadchodzi

Passat B7 nadchodzi

Pierwsze testy nowego Passata na Nurburgring – zdjęcia szpiegowskie Za pośrednictwem serwisu World Car Fans przedstawiamy zdjęcia szpiegowskie Volkswagena Passata najnowszej generacji.

Model uchwycony na zdjęciach to tzw. wersja „mule”, czyli nowe podzespoły „opakowane” w nadwozie obecnej generacji. Widać jednak wyraźnie, że całość została przedłużona w okolicach słupka B, co pozwala przypuszczać, iż nowy Passat będzie miał większy rozstaw osi.

Nowa limuzyna niemieckiego producenta będzie też lżejsza od modelu obecnej generacji dzięki zastosowaniu cienkiego i wytrzymałego szkła oraz układu napędu wszystkich kół 4Motion o zmniejszonym tarciu. Inne technologie, jakie prawdopodobnie znajdą się na pokładzie wersji 2012 to system automatycznego parkowania, zaawansowany układ czyszczenia przedniej szyby bez użycia wycieraczek, kamery pomagające w parkowaniu o kącie widzenia 360 stopni czy adaptacyjny tempomat

Czytaj więcej Read More