Nowe silniki w Golfie 6 i Nowym Polo

Nowe silniki w Golfie 6 i Nowym Polo

Nowe silniki w Golfie i Polo Zgodnie z trendem „mniejszy, ale mocniejszy”, Volkswagen prezentuje nowe silniki, które trafią pod maski modeli Polo i Golf najnowszej generacji.

Benzynowa jednostka TSI o pojemności 1.2-litra wyposażona jest w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a jej lekka, aluminiowa skrzynia korbowa została zoptymalizowana pod kątem tarcia. Silnik produkuje 105 KM mocy i 175 Nm maksymalnego momentu obrotowego już przy 1 500 obr./min.

Podstawowy silnik Diesla 1.6 TDI występuje w trzech wariantach mocy – 75, 90 i 105 KM. Najsłabszy wariant montowany będzie tylko w modelu Polo, natomiast dwie mocniejsze odmiany zarówno w Polo, jak i w Golfie. Jednostka spełnia surowe normy emisji spalin EU5.

Poniżej przedstawiamy dane techniczne Golf 6 1.6TDI 105KM w wersji ze skrzynią manualną oraz 7-biegową DSG, oraz dane Nowego Polo z silnikiem 1.6TDI 75KM.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Scirocco R – ostateczne testy torowe

Volkswagen Scirocco R – ostateczne testy torowe

Trwają ostateczne testy gorącego Volkswagena Scirocco R, który już niedługo trafi do sprzedaży.


Pod maską modelu R znajdzie się zmodyfikowana wersja 2.0-litrowej, czterocylindrowej, turbodoładowanej jednostki TFSI, która napędza Golfa GTI. Większa turbosprężarka oraz zmiany w oprogramowaniu jednostki sterującej pracą silnika pozwolą na wykrzesanie z motoru mocy 262 KM, co przy niskiej masie auta powinno zapewnić rewelacyjne osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie około 6 sekund, a prędkość maksymalna zostanie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.

Czytaj więcej Read More

Porsche połączy się z Volkswagenem

Porsche połączy się z Volkswagenem

Porsche i Volkswagen jako jeden koncern Dwie niemieckie marki rozpoczęły właśnie działania zmierzające do utworzenia z obydwu firm jednego koncernu samochodowego.

Jeszcze nie tak dawno Porsche rozważało wykupienie kolejnego pakietu akcji w Volkswagenie, który pozwoliłby tej niemieckiej marce na pełną kontrolę nad firmą z Wolfsburga. Ustalone już były nawet limity kredytowe w bankach, z którymi Porsche prowadziło rozmowy. Niestety, sytuacja ekonomiczna sprawiła, że firma z Zuffenhausen swoje ambitne plany musi odłożyć na później i póki co, pójść nieco inną drogą.

Porsche Holding i Volkswagen Group zdecydowały się na utworzenie jednego koncernu samochodowego, w skład którego ma wchodzić 10 niezależnych od siebie marek. Ze strony Porsche Holding będzie to Porsche, a ze strony Volkswagen Group będą to Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Scania, Seat, Skoda oraz oczywiście Volkswagen – Samochody osobowe i Volkswagen – Samochody użytkowe. Utworzona obecnie w Wolfsburgu grupa robocza o nazwie Volkswagen-Porsche ma się zająć przygotowaniem szczegółów dotyczących utworzenia nowego koncernu – w skład tej grupy wchodzą przedstawiciele obydwu firm, rady pracowników i Dolnej Saksonii.

Efekty rozmów poznamy w ciągu najbliższych czterech tygodni, kiedy to pojawić się mają pierwsze oficjalne ustalenia i informacje dotyczące utworzenia koncernu Porsche-Volkswagen.

Źródło: Porsche, World Car Fans, informacja Moto Target

Seat bierze 3x podium w Marrakeszu

Seat bierze 3x podium w Marrakeszu

Kierowcy SEAT Sport zdobyli trzy miejsca na podium w Marrakeszu w czasie trzeciego spotkania Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych FIA rozegranego w marokańskiej metropolii. W pierwszym wyścigu Gabriele Tarquini i Jordi Gené zajęli drugie i trzecie miejsce, a w drugim wyścigu drugie miejsce wywalczył Yvan Muller. Wyniki te umocniły pozycję SEAT-a i kierowców zespołu w obydwu ogólnych klasyfikacjach mistrzowskich.

Wyścig 1
Robert Huff z Chevroleta od początku bronił swojej pole position, obejmując prowadzenie przed Gabriele Tarquinim, Yvanem Mullerem i Jordim Gené. Wypadek na pierwszym zakręcie wykluczył Rickarda Rydella z dalszej rywalizacji. Awarii zawieszenia w jego samochodzie nie udało się naprawić na czas także przed drugim wyścigiem. Huff wytrzymał presję ze strony kierowców SEAT-a przez cały wyścig, ale Tarquini nie ryzykował wyprzedzania na torze, który daje tak niewiele szans na wykonanie tego manewru i pogodził się z drugą pozycją.

Czytaj więcej Read More