Golf 6 GTI już w sprzedaży!

Golf 6 GTI już w sprzedaży!

Golf GTI już w salonach Między debiutem pierwszej a końcem produkcji piątej generacji, ponad 1,7 miliona nabywców uczyniło z GTI światowy bestseller. Debiutujący Golf GTI szóstej generacji, jest zdecydowanie bardziej dynamiczny i wyjątkowy od swoich starszych braci.


Szeroki, mocny przód
Już pierwsza generacja wykazywała konsekwentnie poziomy układ obszaru osłony chłodnicy i reflektorów. Dzięki niemu samochód zdawał się być optycznie szerszy, niż był w rzeczywistości. Podstawową koncepcję designu dzielił jednak ze słabszymi wersjami Golfów. Piąta generacja GTI miała natomiast w sposób zamierzony stanowić kontrapunkt dla swoich dysponujących mniejszą mocą krewnych. Dlatego przed ponad pięciu laty zespół Lichte’go zdecydował się na czarną, błyszczącą osłonę chłodnicy w formie litery „V”. GTI V przyniósł także takie detale, jak kratownicę w kształcie rombów oraz wydłużoną, sięgającą za reflektory pokrywę komory silnika. Natomiast czyste, poziome linie oraz czerwone obramowanie wlotu chłodnicy jednoznacznie nawiązywały do GTI pierwszej generacji.

Czytaj więcej Read More

Energia słoneczna w fabryce VW w Wolfsburgu

Energia słoneczna w fabryce VW w Wolfsburgu

Volkswagen uruchomił największą instalację fotogalwaniczną w północnych Niemczech. Instalacja znajduje się na dachu zakładu Volkswagena w Wolfsburgu i ma wielkość sześciu boisk piłkarskich. Zastosowanie energii odnawialnych jest przykładem zaangażowania Volkswagena w ochronę środowiska.


„Volkswagen od dawna opowiada się za stosowaniem energii odnawialnej. Nowa instalacja solarna w Wolfsburgu pozwoli na zmniejszenie emisji CO2 o ponad 1600 ton rocznie” – powiedział dyrektor zakładu Siegfried Fiebig. Łącznie zamontowanych zostało 21.400 modułów słonecznych o powierzchni 41.500 metrów kwadratowych. Ich moc wynosi około 3,3 megawata. Generowana przez baterie energia elektryczna mogłaby zasilać przez cały rok 740 czteroosobowych gospodarstw domowych.

Czytaj więcej Read More

Zmiany w przepisach dotyczących rejestracji pojazdów

Zmiany w przepisach dotyczących rejestracji pojazdów

W końcu coś na plus! Sejm opowiedział się za zmianami w prawie o ruchu drogowym. Nowe przepisy dotyczą m.in. zasad rejestracji samochodów sprowadzanych z zagranicy oraz kompetencji polskich stacji diagnostycznych.

Za nowelizacją w głosowaniu opowiedziało się 406 parlamentarzystów, przeciw były 4 osoby, a jedna się wstrzymała.

Obecne przepisy nakazują badanie sprowadzonego do Polski pojazdu zawsze – nawet jeśli posiada ważne badanie techniczne wykonane w krajach Unii Europejskiej. Zmiana przyjęta przez posłów prowadzi do uznania badań z tych państw i zniesienia obowiązku pierwszego badania w Polsce. Do zarejestrowania samochodu w Polsce wystarczy zagraniczny dowód rejestracyjny pojazdu lub dokument z badania technicznego.

Czytaj więcej Read More

Bautzen 2009 w ostatni weekend maja!

Bautzen 2009 w ostatni weekend maja!

Bautzen 2009 zaprasza! Witajcie kochani przyjaciele Volkswagena, to już 29.05.2009 startuje 15. Miedzynarodowe Spotkanie Volkswagena z okazji Zielonych Śiatek. Również i w tym roku pojawi sie wiele nowości, które jeszcze bardziej uatrakcyjnia spotkanie i uczynią je jeszcze bardziej interesujacym.


I tak w tym roku po raz pierwszy bedziecie mogli wygrac na “1 mili” nagrode konkursowa w wysokosci do 2.000 Euro. W dwóch róznych klasach poszukiwani beda “Master of Speed”. Kategorie zostaly podzielone w nastepujacy sposób:

Kategoria A:
W tej kategorii startuja wszystkie samochody osobowe ze stalymi lub sezonowymi numerami rejestracyjnymi. Pojazd jest zarejestrowany, znajduje sie w doskonalym stanie technicznym i posiada wazne plakietki przegladu technicznego oraz kontroli spalin HU/AU.

Czytaj więcej Read More

Będzie najszybszy Golf w historii!

Będzie najszybszy Golf w historii!

390KM! Taką moc zapowiadają wiarygodne źródła ze strony AutoMotorSport.se. W Nowym Golfie 6 R25 (lub R45) ma się znaleźć przerobiony silnik z Audi TT-RS!

Ale to jeszcze nic, te same źródła mówią o testach silnika, który znajdzie się w wersji zapowiadanym następcy modelu R32 – R20. AutoMotorSport.se donosi o testach na torze Nurburgring silnika 2.0TFSI z dwiema turbinami w układzie twin-turbo! Moc tej jednostki nie jest jeszcze znana, aczkolwiek wedle tych źródeł powinna ona oscylować w okolicach 300KM.

Wróćmy jednak do pięciocylindrowca z Audi TT-RS, który to znajdzie się pod maską najszybszego Golfa! Audi oficjalnie prezentując tę nową wersję podało jego specyfikację, którą przypominamy poniżej:

Czytaj więcej Read More

Zapłacimy 3tyś zł rocznie za posiadanie starszego Golfa?

Zapłacimy 3tyś zł rocznie za posiadanie starszego Golfa?

Na biurku ministra Jacka Rostowskiego leżą już założenia do projektu ustawy o podatku ekologicznym, który ma zastąpić akcyzę.


Z informacji “Dziennika”, który dotarł do tego projektu, wynika, że podatek ma być płacony co roku w urzędzie skarbowym lub magistrackim wydziale komunikacyjnym. Zacznie obowiązywać prawdopodobnie od 2010 r.

Najwięcej zapłacą kierowcy jeżdżący motoryzacyjnymi starociami: 3 tys. zł za auto sprzed 1992 r. Właściciele pojazdów, których wiek nie przekracza 9 lat, zapłacą około 500 zł. Wygrają ci, którzy kupią samochód prosto z salonu, podatek za małolitrażowe auto to zaledwie 100 złotych.

Podatek ekologiczny ma być płacony na podstawie poziomu emisji CO2 do atmosfery.

Czytaj więcej Read More