Dodatki do Nowego Golfa

Dodatki do Nowego Golfa

Legendarny Golf to ulubieniec firm tuningowych. Większość z nich ma w ofercie akcesoria do modyfikacji popularnego kompaktu. Do grona postanowił dołączyć sam Volkswagen.


Serwis Carscoop informuje, że firma z Wolfsburga zaprezentowała zestaw do tuningu Golfa szóstej generacji. W jego skład wchodzą nakładki na zderzaki oraz progi, spojler na klapę bagażnika oraz większe felgi. Klient będzie mógł zamówić 17- lub 18-calowe obręcze.

Prezencję Golfa będzie można poprawić także chromowanymi nakładkami na rurę wydechową oraz karbonowymi okładzinami słupków środkowych.

Czytaj więcej Read More

Leon i Altea po liftingu

Leon i Altea po liftingu

Seat Leon, Altea, Altea XL i Altea Freetrack po faceliftingu Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie odbędzie się premiera czterech odświeżonych modeli Seata – Leona i rodziny Alteii.

Poczynione w autach zmiany stylistyczne są kosmetyczne, ale zauważalne. Dzięki nim kształty nadwozia spod ręki byłego projektanta Seata, Włocha Valtera de’Silvy, przybrały nieco formę nowej linii stylistycznej Seata o nazwie Arrow Design, pomysłu Belga, Luca Donckerwolke. Wszystkim samochodom zafundowano nową atrapę chłodnicy z mniejszym logo producenta, większe światła, a także nowe lusterka boczne i felgi aluminiowe. Tylna część nadwozia również została poddana delikatnym modyfikacjom, efektem czego są zmienione tylne światła i szyba, która teraz zapewnia lepszą widoczność, ciągnąc się przez całą szerokość klapy bagażnika – na wzór rozwiązania znanego z nowej Ibizy. Z kolei, we wnętrzu w oczy rzuca się zmieniony zestaw wskaźników, konsola centralna oraz nowe, błękitne podświetlenie wszystkich instrumentów, które zastąpiło wcześniejsze, czerwone.

Czytaj więcej Read More

Golf i Scirocco nagrodzone w plebiscycie Auto Świata i otoMoto.pl

Golf i Scirocco nagrodzone w plebiscycie Auto Świata i otoMoto.pl

Czytelnicy tygodnika „Auto Świat” przyznali nowemu Golfowi nagrodę „Auto 1” w kategorii samochodów kompaktowych. VW Scirocco został wybrany internetowym samochodem roku przez użytkowników serwisu otoMoto.pl.

Plebiscyt „Auto 1” organizowany jest od 1996 roku. O tym, które auto zwycięży, decydują głosy czytelników tygodnika „Auto Świat”. Nominowano 46 modeli, które swoją premierę miały w 2008 roku. Wszystkie wytypowane samochody są dostępne na polskim rynku.

Czytelnicy głosując na swoich faworytów w 8 kategoriach wybierają najlepsze auto w każdej z nich. Oprócz głosowania z podziałem na grupy dodatkowo wybierany jest najlepszy samochód. W tym roku, w kategorii samochodów kompaktowych, zwyciężył Volkswagen Golf VI. Natomiast Volkswagen Scirocco, głosami użytkowników serwisu otoMoto.pl, zwyciężył w plebiscycie „Internetowe Auto 1”.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen nadal najpopularniejszy w Polsce

Volkswagen nadal najpopularniejszy w Polsce

Najpopularniejszą marką wśród rodzimych kierowców pozostaje niezmiennie Volkswagen. W styczniu 2009 roku sprowadzono do kraju ponad 8,11 tys. samochodów tego producenta, o 43,6% mniej niż rok wcześniej.


Mimo spadku VW zachował udział w polskim rynku na poziomie prawie 19,0%. Wice liderem został ponownie Opel. W pierwszym miesiącu roku do Polski przyjechało 5,60 tys. samochodów tej marki, co oznacza – podobnie jak w przypadku VW – drastyczny spadek w stosunku do poprzedniego roku – o 41,0%. Opel zachował jednak 13,1% udziału w rynku.

Na trzeciej pozycji plasuje się Ford. Import aut tego producenta wyniósł niemal 4,00 tys. sztuk (spadek o 37,7%), co stanowi 9,3% rynku. Czwarty w styczniowym rankingu jest Renault, który z wynikiem 3,90 tys. aut wykazał 25,2% spadku, a kolejne pozycje zajmują Audi (3,10 tys. aut, 42,7% spadku), SEAT (1,56 tys. aut, spadek o 25,8%), Mercedes (1,49 tys. aut, spadek o 55,4%), BMW (1,47 tys. aut, spadek o 46,5%) czy Peugeot (1,47 tys. aut, spadek o 24,4%).

Czytaj więcej Read More

Golf R20T – pierwsze zdjęcia nowego potwora ze stajni VW

Golf R20T – pierwsze zdjęcia nowego potwora ze stajni VW

Über Golf, czyli nowy R20T Najnowszy Golf R20T zadebiutuje w Genewie i podejmie walkę z Fordem Focusem RS. Pomoże mu w tym turbodoładowany silnik i szybka przekładnia DSG.


Następca Golfa R32 oznaczany jest w wewnętrznych strukturach Volkswagena jako R-Series Turbo, jednak produkcyjna wersja przyjmie nazwę R20T. Firma pozbyła się nie tylko starego znaczka, ale także 3.2-litrowego silnika V6, który napędzał poprzednie dwie generacje sportowego Golfa. Teraz pod maską znajdzie się zmodyfikowana wersja 2.0-litrowej, czterocylindrowej, turbodoładowanej jednostki z wersji GTI.

Czytaj więcej Read More