Volkswagen Golf TwinDrive – Siła dwóch serc

Volkswagen Golf TwinDrive – Siła dwóch serc

Volkswagen zaczyna coraz śmielej wkraczać w świat hybrydowych modeli. Przykładem tego rodzaju działań jest Golf TwinDrive. Ten hybrydowy pojazd już w 2010 rok ma zadebiutować w salonach. Czy ma szansę na sukces?

Koncern we współpracy z niemieckim rządem oddał właśnie do testów 20 aut
wyposażonych w nowy typ napędu hybrydowego. Jak twierdzą bossowie VW pierwsze seryjne modele mają pojawić się w salonach już w 2010 roku.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Golf VI 1.4 TSI – Auto dla ludu

Volkswagen Golf VI 1.4 TSI – Auto dla ludu

Kilka dni temu w malowniczych okolicach Krynicy-Zdrój, Volkswagen zaprezentował dziennikarzom Golfa szóstej generacji. Mieliśmy okazję przekonać się, jak jeździ wersja Highline z nowym, 160-konnym silnikiem 1.4 TSI i 7-biegową skrzynią DSG.

Nowy Golf stanowi stylistyczną ewolucję V. generacji. Główny designer VW, Walter de Silva zaszczepił w nim prageny poprzednich generacji. Niski przód nawiązuje do Scirocco, a szeroki tył lampami do Touarega. Linia boczna niewiele się zmieniła. Brakuje listew bocznych, a klamki mają inny kształt. Z kolei drzwi są takie same jak w poprzedniku. Wielu z Was stwierdzi, że to nie do końca nowa generacja, ale takie było zamierzenie stylisty, by stworzyć wrażenie spoglądania na coś znanego, a jednocześnie nowego.

Czytaj więcej Read More

Audi S3 z S tronic w sprzedaży

Audi S3 z S tronic w sprzedaży

Najbardziej sportowa wersja modelu A3 – odmiana S3 – trafia właśnie na rynek z nową kombinacją silnika i skrzyni biegów. Dwusprzęgłowe DSG w wypadku Audi nazywane jest S tronic.

Znany czterocylindrowy silnik 2,0 TFSI (Audi nadal wykorzystuje czteroliterowe oznaczenie, podczas gdy pozostałe marki koncernu VW Group zmieniły je na TSI) podrasowany do 195 kW (265 KM) przy 6000 obr./min i 350 Nm w zakresie od 2500 do 5000 obr./min można teraz połączyć z dwusprzęgłową przekładnią DSG, która w ofercie Audi po raz pierwszy pojawiła się na wiosnę 2003 roku.Zmiana 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów na 6-stopniowe DSG oznacza nie tylko dopłatę 1950 euro, ale również o 0,2 s lepszy czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h (5,5 zamiast 5,7 s) oraz niższe zużycie paliwa podawane przez producenta (8,3 l/100 km zamiast 8,5 l/100 km).

Czytaj więcej Read More

Jetta TDI CleanDiesel wybrany najbardziej przyjaznym samochodem dla środowiska

Jetta TDI CleanDiesel wybrany najbardziej przyjaznym samochodem dla środowiska

Jury “Green Car Journal” przyznało Volkswagenowi Jetta TDI CleanDiesel tytuł „Green Car of the Year“. Stworzona przez inżynierów VW technologia CleanDiesel należy do najbardziej proekologicznych na świecie. Mimo zredukowania ilości emitowanych substancji szkodliwych i poprawy efektywności, gwarantuje ona uzyskanie maksymalnej mocy przy minimalnym zużyciu paliwa.

„Ceny paliwa i wyraźna zmiana świadomości ekologicznej spowodowały wzrost zainteresowania klientów silnikami wysokoprężnymi. Silnik TDI CleanDiesel pomoże przebić się jednostkom diesla w Ameryce, ponieważ zużywa niezwykle mało paliwa, a jednocześnie pozwala na przejechanie ponadprzeciętnych odległości na jednym tankowaniu” – wyjaśnił w Los Angeles dr Ulrich Hackenberg – Członek Zarządu Volkswagena ds. Rozwoju.

Czytaj więcej Read More

Porsche Panamera – pierwsze oficjalne zdjęcia!

Porsche Panamera – pierwsze oficjalne zdjęcia!

Porsche Panamera na pierwszych oficjalnych zdjęciach! Były zdjęcia szpiegowskie, były zdjęcia detali. Teraz Porsche Panamera można oglądać na oficjalnych fotografiach.

Podstawowa wersja tego sedana będzie miała 300-konny silnik V6; mocniejszy model S ma pojemność 4.8 litra i osiąga moc 405 KM. W najdzikszym wariancie Turbo, Panamera ma mieć pod maską 520 Km i przyspieszać maksymalnie do prędkości 300 km/h. Wszystkie jednostki będą miały manulane, dwusprzęgłowe przekładnie Porsche PDK.

Czytaj więcej Read More

Porsche wprowadza diesla!

Porsche wprowadza diesla!

Cayenne z dieslem! Porsche długo broniło się przed wprowadzeniem silnika wysokoprężnego. Ale to musiało się stać. Niedługo do sprzedaży trafi Cayenne Diesel.

Niektórzy fani niemieckiej marki mogą jej tego nie wybaczyć. Jednak takie mamy czasy, że liczy się każdy gram CO2, jaki jest spalany do atmosfery. Nawet Lamborghini przy okazji prezentacji ostatniego konceptu zapowiedziało, że jeśli trafi on do seryjnej produkcji, to może mieć diesla lub nawet napęd hybrydowy pod maską.

Czytaj więcej Read More