Zegary z Golfa 4 w Golfie 3

Zegary z Golfa 4 w Golfie 3

Najistotniejszym elementem oczywiście są same zegary, dodatkowo potrzebne będą czujniki do MFA z Golfa IV (komputer pokładowy) o ile chcemy zainstalować taką wersję zegarów jak również pływak z Golfa IV aby działał poprawnie wskaźnik poziomu paliwa.

Możemy obejść się bez pływaka z IV i przerobić z III ale jest to półśrodek i jak pokazuje moje doświadczenie lepszy efekt uzyskamy z oryginalnym pływakiem z IV.

W czasie produkcji modeli 1999/2000 wszystkie pojazdy wyszły z nową szyną komunikacyjną CAN, która służy do przesyłania danych pomiędzy urządzeniami kontrolnymi (też zegarami). Te nowe rozwiązanie nie może być wykorzystane w Golfie 3, ponieważ niektore fukncje zegarów mogą nie działać, np. obrotomierz. A zatem musimy zaopatrzyć się w zegary bez szyny CAN. Zegary z serii 919 nie posiadają szyny CAN, np. 1J0 919 810 X, 1J0 919 880 DX, 1J0 919 811 AX.

Pierwszy symbol z numeru oznacza ze jest to licznik z Golfa, 919 ze nie ma szyny CAN, ostatnia pozycja opisuje wyposazenie zegarow (MFA, nawigacja …)

Czytaj więcej Read More

Opony zimowe – mały test ADAC

Opony zimowe – mały test ADAC

Śnieg, błoto pośniegowe, lód, woda, to tylko niektóre z niebezpieczeństw nadchodzącej zimy. Dlatego podejmując decyzję o wymianie opon zimowych zapoznajemy Czytelników z wynikami testu niemieckiego automobilklubu ADAC.

Niemiecki ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V), jak co roku, przeprowadził test opon zimowych dostępnych na europejskim rynku. Badaniom poddano ponad 35 modeli o najpopularniejszych rozmiarach 175/65 R14 i 195/65 R15. Wyniki nie były zaskakujące, aczkolwiek potwierdziły wady najtańszych opon na rynku i tych importowanych z Dalekiego Wschodu.

W badaniu opon zimowych (w tym trzy komplety wielosezonowe) uwzględniono: właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, jazda po śniegu i błocie pośniegowym, emitowanie hałasu i wpływ na zużycie paliwa.

W swoim raporcie ADAC poleca gumy, które uzyskały co najmniej dobre oceny we wszystkich kategoriach testu.

Wynik potwierdził starą regułę: na ogumieniu nie wolno oszczędzać. Dobre opony muszą kosztować, a gumy wielosezonowe jeszcze nie dorównują zimowym średniakom. Jednakże najnowsza generacja ma być znacznie lepsza, a dzięki nowym materiałom i kształtom bieżnika – naprawdę uniwersalna.

Czytaj więcej Read More

Nowe Audi A1 Sportback

Nowe Audi A1 Sportback

Audi A1 Sportback w Paryżu Na Paryskim Salonie Samochodowym Audi przedstawiło studyjny model A1 Sportback concept.

Po trzydrzwiowym Audi A1 project quattro z roku 2007 teraz pojawiła się koncepcyjna wersja pięciodrzwiowego, czteroosobowego samochodu z klasy “subcompact”. To auto o długości 3,99 metra i szerokości 1,75 metra łączy w sobie nowoczesne, dynamiczne linie z optymalną ekonomią przestrzeni i najwyższą jakością wykonania.

Audi A1 Sportback posiada napęd hybrydowy. Pod maską pracuje silnik TFSI o pojemności 1,4 litra i mocy 110 kW (150 KM), którego siła przenoszona jest na przednią oś przez dwusprzęgłową przekładnię S tronic. Włączony w układ napędowy silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM) w fazach przyspieszenia dokłada swoje 150 Nm dodatkowego momentu obrotowego.

Czytaj więcej Read More

Nowa limuzyna Seata

Nowa limuzyna Seata

Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu (4-19 października) SEAT po raz pierwszy prezentuje nowy model Exeo. Nowa sportowa limuzyna klasy średniej to pierwsze auto segmentu D w ofercie hiszpańskiego producenta.

Erich Schmitt, Prezes firmy SEAT, wskazuje grupę docelową, do której kierowany jest nowy model: „Exeo to nasza propozycja dla kierowców lubiących dynamiczną i sportową jazdę, poszukujących samochodu w segmencie D. Jest to także pojazd dla naszych dotychczasowych klientów przesiadających się z aut niższego segmentu. Exeo to również interesująca alternatywa dla ceniących jakość użytkowników samochodów służbowych, którzy lubią czerpać przyjemność z jazdy, ale w trosce o koszty zwracają uwagę na niewielkie zużycie paliwa i niską emisję spalin.”

Czytaj więcej Read More

Volkswageny od A do Z!

Volkswageny od A do Z!

Masz lub chcesz kupić Volkswagena? Chcesz poznać jego wszystkie wady i zalety?

W najnowszym wydaniu tygodnika Auto Świat superdodatek eksploatacyjny – Volkswagen od A do Z.

Na dodatkowych 16 stronach przedstawiamy wszystkie najpopularniejsze modele: Polo III i IV generacji, Golfa III i IV oraz Passata IV. Dodatek oprócz prezentacji zawiera historię poszczególnych modeli, wyniki testów długodystansowych, porady eksploatacyjne, opinie fachowców. Wymieniamy ponadto typowe usterki, ceny części, koszty napraw i polecane wersje.

Dodatek o Volkswagenach to początek serii poradników eksploatacyjnych. Za tydzień wszystko o Toyotach, kolejne dodatki będą poświęcone markom Opel i Ford.

Zobacz, co czeka na Ciebie w kiosku!
www.auto-swiat.pl/artykuly,artykul/Poradnik_eksploatacyjny___Nowa_Seria_Auto_Swiata,Artykul-22282/

Touareg North Sails – Światowa premiera wersji seryjnej

Touareg North Sails – Światowa premiera wersji seryjnej

Na Paryskim Salonie Samochodowym Volkswagen zaprezentuje specjalny model Touarega, którego koncepcja dostosowana została do wymagań miłośników żeglarstwa: Touarega North Sails.

Studyjna wersja tego modelu pokazana została latem podczas Moskiewskiego Salonu Samochodowego – teraz możemy podziwiać auto seryjne. Wersja zaprojektowana we współpracy z North Sails – renomowaną firmą zajmującą się wyposażeniem jachtów – charakteryzuje się licznymi elementami zewnętrznymi i wyposażeniem wnętrza, wyraźnie nawiązującymi do stylu pięknych jachtów. Nowy model seryjny zjedzie z taśm montażowych już jesienią i będzie dostępny ze wszystkimi znanymi wersjami silników (od 128 kW / 174 KM do 331 kW / 450 KM).

źródło: VW.pl