Golf MK6 GTI oficjalnie

Golf MK6 GTI oficjalnie

Ostry i wyjątkowy – nowy Golf GTI

Między debiutem pierwszej a zakończeniem produkcji piątej generacji nabywców znalazło ponad 1,7 miliona GTI, co uczyniło ten model światowym bestsellerem. Teraz, na Paryskim Salonie Samochodowym, w blokach startowych stoi nowy GTI.

Zawieszenie z nową, elektroniczną blokadą poprzeczną (XDS ) całkowicie na nowo definiuje kwestię pokonywania zakrętów i trakcję. Rozwijający prędkość 240 km/h GTI z silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 155 kW / 210 KM sprawia jeszcze więcej przyjemności, niż jego poprzednicy, a zużywa przy tym średnio tylko 7,5 litra paliwa.

Czytaj więcej Read More

Golf 6 – publiczna premiera szóstej generacji

Golf 6 – publiczna premiera szóstej generacji

Volkswagen Golf wciąż jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. Wyprodukowano już ponad 26 milionów egzemplarzy tych aut.

Golf szóstej generacji został udoskonalony we wszystkich obszarach, co pozwala prognozować dalszy sukces. „Oferując klientom dużo więcej niż kiedykolwiek wcześniej, szósta generacja Golfa na nowo zdefiniuje jakość i poziom komfortu w klasie” – mówi prof. dr Martin Winterkorn Prezes Zarządu Volkswagen AG. W Europie sprzedaż rozpocznie się w jeszcze październiku, następnie auto zadebiutuje w Afryce, Azji, Australii i Północnej Ameryce. Cena podstawowego modelu w Niemczech to 16.500 euro.

Czysty design i muskularna bryła nowego Golfa ukazują drogę jaką będzie podążał Volkswagen w przyszłości. Akustyczne właściwości i ogólny wysoki komfort Golfa VI na nowo definiują standardy w jego segmencie. Model ten jest najcichszym Golfem wszechczasów. Innowacyjne skrzynie biegów i silniki, które już teraz spełniają normę Euro5, obniżają zużycie paliwa nawet o 28 procent.

Czytaj więcej Read More

Jak jeździć dieslem, czyli 10 przykazań szczęśliwego kierowcy.

Jak jeździć dieslem, czyli 10 przykazań szczęśliwego kierowcy.

10 przykazań dla Diesla – ver 1.3

1) Nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnym siedzeniu.
2) Przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz – wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) Czcij turbinę swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją będziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała ciśnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) Zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże. Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku. Jeśli paliwo dobre tankujesz – wtedy dodatków nie potrzebujesz.
6) Dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze będzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) Dbać o szczelność przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8) Filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świeży był zawsze w klekocie.
9) Pilnować będziesz wymian paska rozrządu niczym Minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim “mechaniku”.
10) Nie dopuścisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele …
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował monstrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj. Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

ALL RIGHTS RESERVED BY BASKECIOR

Golf 6 GTI

Golf 6 GTI

Już za miesiąc premiera Nowego Golfa, tymczasem postanowiliśmy poszukać informacji o nadchodzącej w przyszłym roku wersji GTI.

Nowy GTI ma zadebiutować w przyszłym miesiącu na salonie samochodowym w Paryżu.

GTI, trzy litery – jedna namiętność, tak głosi slogan reklamowy Volkswagena.. tym razem będzie to najmocniejsze GTI w ponad 30letniej historii Golfa. Silnik pozostał praktycznie ten sam, moc minimalnie podniesiono do 210 koni, głównie za sprawą zmian w układzie zapłonowym. Moment obrotowy pozostał ten sam – 280Nm, za to będzie dostępny już od niższych obrotów. Popracowano także nad emisją spalin, którą udało się ograniczyć do poziomu 178g/km (poprzednik wydalał aż 189g/km). GTI będzie wyposażone w te same skrzynie biegów, czyli tradycyjną ręczną 6-biegowa, oraz DSG.

Czytaj więcej Read More