VW Golf MK6 BlueMotion

VW Golf MK6 BlueMotion

Volkswagen jeszcze nie wprowadził do sprzedaży modelu MK6, a już zapowiedział jego ekonomiczną wersje – BlueMotion.

Spółka pokazała dziś prototyp auta, które zostanie wprowadzone do produkcji prawdopodobnie za niecałe 2 lata (w pod koniec 2009 roku). Auto ma mieć niezwykle niską emisję spalin dwutlenku węgla, wynoszącą maksymalnie 99g/km. Wynik ten jest o przeszło 20% lepszy od poprzednika, czyli Golfa V BlueMotion.

To wszystko za sprawą nowego silnika, który będzie oferowany już w 2009 roku w Golfie VI. Jednostka ta, to 1.6litrowy turbo diesel z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail. Generuje ona 77kW, czyli 105km i legitymuje się momentem rzędu 249Nm. Volkswagen zapowiada, że auto rozpędzi się do 100km/h w nieco ponad 11s.

Czytaj więcej Read More

VW Golf 6 – silniki, ceny, dane techniczne

VW Golf 6 – silniki, ceny, dane techniczne

Jedną z wielkich premier międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu będzie Volkswagen Golf szóstej generacji. W Niemczech rozpoczęto już przyjmowanie zapisów na ten samochód.

Nowy Volkswagen Golf jest już szóstą generacją najważniejszego modelu w palecie niemieckiego koncernu. Nowa jego wizerunek stworzył główny designer koncernu Volkswagen, Walter de’Silva.

Zmiany są widoczne nie tylko w nadwoziu, ale także we wnętrzu, gdzie zastosowano nowe materiały, automatyczną klimatyzacje, nawigację satelitarna, DVD z twardym dyskiem. Nowa generacja otrzyma także m.in. system Keyless Entry, asystenta parkowania, kamerę cofania, możliwość odbioru sygnału TV, tempomat z radarem utrzymującym odstęp od innego auta itd.

Czytaj więcej Read More

Technologie jutra

Technologie jutra

Volkswagen AG jest najbardziej innowacyjnym koncernem motoryzacyjnym roku. Tak wynika z aktualnych badań renomowanego niemieckiego „Center of Automotive” (CoA), które ma siedzibę w okolicach Kolonii. Jako uzasadnienie CaO podaje: „Koncern z Wolfsburga po raz trzeci z rzędu w dziedzinie innowacji wyprzedził konkurencję”.

Technologie jutra – w skrócie

Dział Badań. Przy współpracy wszystkich marek należących do grupy rozwijane są tutaj idee, których realizacja nie jest tak odległa w czasie, jak mogłoby się początkowo wydawać. Jednym z centralnych tematów jest zastosowanie inteligentnej elektroniki. To właśnie ona pomaga poprawić bezpieczeństwo, dynamikę, ekonomiczność i zminimalizować niekorzystny wpływ pojazdów na środowisko. Na całym świecie, w Niemczech, USA, Chinach i Japonii dla przedsiębiorstwa pracuje ponad 700 naukowców. Raz w roku, w ramach tzw. „Dnia badań”, koncern prezentuje spektrum swoich najnowszych projektów, nad którymi pracuje.

Czytaj więcej Read More