Najlepsze auta z napędem na cztery koła

Najlepsze auta z napędem na cztery koła

Z całej masy najróżniejszych wszędołazów i czteronapędówek powstała idealna dziesiątka. Typowali sami kierowcy. Poznajcie wyniki prestiżowego konkursu czytelników magazynu “Auto Bild Allrad. Grupa VAG zdominowała ten konkurs!

Oto najlepsze samochody z napędem na obie osie…

– osobówki z napędem 4×4 w cenie do 25 tysięcy euro – skoda octavia 4×4
– osobówki z napędem 4×4 w cenie do 40 tysięcy euro – audi A4 quattro
– osobówki z napędem 4×4 w cenie powyżej 40 tysięcy euro – lexus LS 600h
– terenowe w cenie do 25 tysięcy euro – suzuki grand vitara
– terenowe w cenie do 40 tysięcy euro – volkswagen tiguan
– terenowe w cenie powyżej 40 tysięcy euro – mercedes ML
– terenowe w cenie powyżej 60 tysięcy euro – mercedes GL
– vany z napędem 4×4 – volkswagen multivan 4Motion
– pikapy z napędem 4×4 – mitsubishi L200
– sportowe i coupe z napędem 4×4 – audi R8

źródło: dziennik.pl

Volkswagen Caddy Maxi Tramper

Volkswagen Caddy Maxi Tramper

Na salonie samochodowym w Lipsku Volkswagen zaprezentował model Caddy Maxi Tramper, który jest najnowszą kreacją niemieckiej marki w zakresie samochodów kempingowych.

Volkswagen Caddy

Firma Volkswagen w chwili obecnej oferuje kilka samochodów, które swoim właścicielom umożliwiają wykorzystać je jako pojazdy kempingowe. Nowość Caddy Maxi Tramper nawiązuje do Caddy Tramper, ale oferuje większą przestrzeń wewnętrzną. Caddy Maxi jest o 470 mm dłuższe od zwykłego Caddy, a rozstaw osi zwiększył się do 3002 mm. Tylny zwis VW Caddy Maxi jest o 150 mm dłuższy, a dalsze milimetry uzyskano zwiększeniem przestrzeni między tylnymi przesuwanymi drzwiami i tylną osią (+ 320 mm).

Volkswagen Caddy Maxi Tramper bazuje na osobowym VW Caddy Maxi Life. Wewnątrz auta znajdziemy składane łóżko o długości 2 m oraz zasłony w oknach. Wyposażenie można wzbogacić o siedmiolitrową chłodziarkę, meble kempingowe, namiot czy duży elektrycznie sterowany szyberdach.

Czytaj więcej Read More

Škoda Roomster Biker

Škoda Roomster Biker

Najnowszy model akcyjny Škoda Roomster Biker w szczególny sposób nawiązuje do sportowej tradycji Škody – jej zaangażowania w kolarstwo i wieloletniej roli koncernu jako sponsora wyścigu Tour de France.

Skoda Roomster

Od 2004 roku Škoda Auto jest oficjalnym partnerem słynnego wyścigu oraz członkiem prestiżowego klubu Tour De France. W październiku zeszłego roku przedłużyła swoją umowę partnerską o kolejne 4 lata. Jako jeden ze sponsorów wyścigu Škoda będzie dostarczać na potrzeby zawodów potężna flotę samochodową złożoną z modeli Fabia, Octavia, Superb oraz Roomster aż do 2011 roku.

Tegoroczny Tour de France startuje w sobotę 5 lipca w mieście Brest, a zakończy się w Paryżu 27 lipca. Dziewięćdziesiąta piąta edycja wyścigu będzie obejmowała 21 etapów na łącznym dystansie 3 500 kilometrów.

Czytaj więcej Read More

Audi A3 Sportback 3.2 vs. Volkswagen Golf R32

Audi A3 Sportback 3.2 vs. Volkswagen Golf R32

Czy dwa samochody złożone z tych samych klocków mogą mieć różne charaktery? Nawet nie wiecie jak bardzo.

Pochodzące z jednej wielkiej rodziny Audi A3 Sportback 3.2 i Volkswagen Golf R32 na nieubitym śniegu dzielą między siebie role cherubinka i urwisa.

Szukacie mocnego kompaktu, który sprawdza się na ulicy i na torze? GTI, ST czy OPC to świetny wybór na każdą niemal okazję. Ale nie na każdą pogodę. Ich atuty szybko bledną tam, gdzie nierówny asfalt niknie pod dywanikiem śniegu. A wtedy? Na nic wielka moc. Migająca bez przerwy żółta kontrolka układu antypoślizgowego jest jak biała flaga. Kierowca ognistego hatchbacka z pokorą daje się wyprzedzać dużo słabszym autom z wąskimi oponami. Jeśli ma pecha – nawet przez trzy miesiące w roku. Chyba że sięgnie do najwyższej półki. Po jeden z dwóch zaledwie modeli. Tak, w Europie są tylko dwaj dwubryłowi przedstawiciele klasy C z napędem na cztery koła i sześciocylindrowymi silnikami: Audi A3 3.2 i Golf R32 i każdy ma po 250 koni. Gdy w niedzielny poranek za oknem szaleje zawierucha, a przed wami długa droga, trudno o lepsze towarzystwo. Powiecie, że są jeszcze Impreza STi i Lancer Evo? Owszem, ale są znacznie gorzej wykończone, a ich kupno to gra wstępna do słonych rachunków. W dodatku mają… wystające kufry, a nie każdy lubi sedany. Audi i Golf są zgrabniejsze i wygodniejsze. Czym się różnią? Z grubsza tym, co odróżnia rockowych Scorpionsów od punkowych Die Toten Hosen.

Czytaj więcej Read More

Nowy Golf z podgrzewaniem karków

Nowy Golf z podgrzewaniem karków

Następna, szósta generacja kultowego auta Volkswagena jest już za zakrętem. Niemiecki magazyn “Auto Bild” opublikował pierwsze zdjęcia wersji Cabrio. Oto garść informacji…

Kabriolet zmieści cztery osoby. Miękki materiałowy dach po wciśnięciu guzika złoży się całkowicie automatycznie. Ciekawostka – za dopłatą będzie dostępne podgrzewanie karków.

W hierarchii Volkswagena nowy, otwarty golf stanie niżej niż pozostałe kompaktowe kabriolety koncernu (eos i A3 kabrio). To oznacza, że będzie znacznie tańszy – takie kabrio dla ludu. Niemiecki tygodnik wyliczył cenę na ok. 25 tys. euro (ponad 87 tys. zł).

Czytaj więcej Read More