Volkswagen Golf R32 Abt

Volkswagen Golf R32 Abt

Firma tuningowa Abt przygotowała kilka modyfikacji dla topowego Golfa R32. W wyniku przeprowadzonych zmian uzyskano niezłą dawkę mocy.

VW Golf R32 Abt jest według właściciela firmy Hansa-Jürgena Abta doskonałym samochodem dla osób kochających sportowe hatchbacki. Oczywiście już seryjny model oferuje niespotykane w tej klasie osiągi, ale jest również doskonałym obiektem do dalszych modyfikacji. Firma Abt wzięła się za gruntowne przeróbki. Pod maską zadomowiła się sprężarka mechaniczna i chłodnica stłoczonego powietrza, po takim zabiegu trzeba było również przeprogramować jednostkę sterującą, by wszystko doskonale współdziałało. Po takich przeróbkach moc podstawowa 250 KM zwiększyła się do oszałamiających 370 koni. Teraz Golf R32 jest prawdziwą rakietą, do 100 km/h ze startu zatrzymanego rozpędza się w 5 sekund (fabryczny model 6,2 s), a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Golf TDI – “biedoklep”?

Volkswagen Golf TDI – “biedoklep”?

Mało które auto wywołuje równie skrajne emocje co golf. Dla jednych jest absolutnym motoryzacyjnym ideałem, inni widzą w nim raczej dopuszczoną do ruchu ogrodową taczkę.

Jakkolwiek różne było by jego postrzeganie, samochód przez lata zapracował sobie na opinię niezawodnego i solidnie zbudowanego pojazdu dla niezbyt wymagających. Większość egzemplarzy oferowała szczelny dach, cztery koła i zamykane drzwi. W niektórych rodzynkach trafiała się nawet zapalniczka i obrotomierz.

Na przestrzeni lat, rozpieszczona przez Francuzów i Włochów klientela zaczęła wymagać więcej. Nawet w Niemczech nie wszyscy chcieli już otwierać swoje arcydzieło motoryzacji kluczykiem, jeździć po niepokalanych ograniczeniami autostradach na “czwórce” i wylewać z siebie siódme poty przy manewrowaniu na parkingu.

Dostrzegli to również specjaliści z Volkswagena i wraz z debiutem serii trzeciej samochód z każdym rokiem stawał się bardziej przyjazny dla użytkownika. Wtedy też zaczęły się pierwsze problemy. W statystykach niezawodności, przy głośnym chichocie Japończyków, auto z wielkim hukiem rozbiło się o twardy grunt gdzieś w połowie stawki. Cóż, wpadki zdarzają się nawet najlepszym, obiecywano, że wszelkie wątpliwości natury jakościowej raz na zawsze rozwieje kolejna – czwarta już – generacja. Na nieszczęście dla Volkswagena, rozwiała…

Czytaj więcej Read More

Volkswagen chce kupić Zastavę

Volkswagen chce kupić Zastavę

Do połowy sierpnia br. zostanie rozstrzygnięta kwestia zakupu większościowych udziałów w serbskiej fabryce Zastavy. Wśród zainteresowanych jest także niemiecki koncern Volkswagen.

Niemiecki dziennik Handelsblatt poinformował, że wśród kontrahentów zainteresowanych zakupem serbskiej fabryki Zastava jest także niemiecki koncern. Celem jest uzyskanie kolejnych możliwości produkcyjnych w Europie Wschodniej. Przed Wielkanocą przedstawiciele niemieckiego koncernu odwiedzili Kragujevac. Wciąż jednak nie podjęto ostatecznej decyzji w tej sprawie.

Serbski skarb państwa, który w fabryce Zastavy ma 99,9 proc. udziałów, planuje sprzedaż 98,8 proc. akcji. Ofertę na zmianę wielkości udziałów oraz konkretne oferty można składać do 15. kwietnia 2008 roku. Wśród zainteresowanych wymieniane są takie koncerny jak min. General Motors, Ford Motor, Tata Motors, Fiat i Volkswagen.

źródło: roadlook.pl

 

Odsłona nowej wersji strony

Odsłona nowej wersji strony

Ten moment w końcu nastąpił, oto nowa odsłona strony www.vwgolf.pl.

Mamy nadzieję, że przypadnie wszystkim do gustu, będzie można łatwiej znaleźć interesujące materiały, skomentować je. Strona dzięki dość znanemu silnikowi wzbogaci się w wiele ciekawych, interaktywnych dodatków, na razie jesteśmy w trakcie przenoszenia treści, tak więc część strony jest niedostępna, prosimy o cierpliwość.

Tym samym zapraszamy do częstych odwiedzin strony :)

PS. 3 dni testów, walki z zamulaniem serwera zakończyło się sukcesem, całkiem przypadkowo udało się odkryć co powodowało olbrzymie obciążenia ;-) Od godziny 23:10 – 27 marca 2008 mamy nową stronę!

 

 

Audi S tronic – siedem biegów i dwa sprzęgła dla quattro

Audi S tronic – siedem biegów i dwa sprzęgła dla quattro

Nową automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów dla Audi zaprojektowano dla modeli z podłużnie zamontowanym silnikiem i napędem quattro.

Przekładnia Audi S tronic może przenosić moment obrotowy do 550 Nm i wytrzymuje obciążenie do 9000 obr./min. Dzięki systemowi dwóch sprzęgieł zaoferuje szybką zmianę przełożeń. Do dyspozycji są dwa elektronicznie sterowane tryby D (Drive) i S (Sport) lub tryb manualny obsługiwany lewarkiem bądź opcjonalnymi manetkami przy kierownicy.

Nowa skrzynia biegów otrzymała siedem przełożeń. Sterowane są za pośrednictwem dwóch wielotarczowych sprzęgieł. Większe sprzęgło K1 obsługuje nieparzyste przełożenia, mniejsze K2, które zamontowano wewnątrz K1, przekazuje moment obrotowy na biegi parzyste oraz wsteczny. Przełożenia umieszczono w jednym rzędzie na dwóch oddzielnych wałkach w kolejności 4, 6, 2, wsteczny, 1, 3, 7 i 5.

Czytaj więcej Read More