Szatan wcielony

Szatan wcielony

Do najmocniejszego Audi pasuje ulubione określenie naszych polityków. Ten samochód jest porażający!

Wieczorem, podczas spotkania z dziennikarzami do naszego stolika przysiadł się Hannes Hermann. Ten niepozorny Austriak okazał się twórcą najmocniejszego silnika Audi w historii firmy. Cóż za dysonans! Wygląd godny majsterkowicza, który w niedziele kleci domki dla ptaków. Tymczasem upycha pod maską rodzinnego kombi diabelskie, 580-konne V10 z dwiema turbosprężarkami.

Historia tego niezwykłego auta zaczęła się w 1993 r., daty narodzin Audi RS2. Od tego czasu marka tak skutecznie podnosi prestiż tego typu karoserii, że Audi Avant cieszą się dziś nie mniejszą popularnością od Volvo kombi.

Najwyraźniej Hannes też lubi adrenalinę, bo podkreślił, że choć RS6 ma ogranicznik prędkości do 250 km/h, opcjonalnie można go znieczulic tak, by nie psuł zabawy przed 280 km/h. A gdy to powiedział, rozejrzał się dookoła i przyciszonym głosem zdradził, że przedprodukcyjny egzemplarz bez ogranicznika śmigał na autostradzie 327 km/h. Pytany o możliwości tuningu widlastej dziesiątki twin-turbo potwierdził, że ma spore rezerwy (szczególnie jeśli zajmie się nim taki specjalista jak Mayer z firmy MTM), ograniczone jednak trwałością automatycznej skrzyni biegów.

Oczywiście zapytaliśmy, czy nowy silnik zmieści się w R8. Hermann odpowiedział dyplomatycznie, że “skoro zmieścił się V12 TDI, to i ten da się upchnąć”. Zatem niewykluczone, ze niebawem doczekamy się 580-konnego Audi R8.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Routan z amerykańskimi korzeniami

Volkswagen Routan z amerykańskimi korzeniami

Amerykańsko-europejska kompilacja ma pozwolić Volkswagenowi na pozyskanie nowych klientów w USA. Podczas salonu samochodowego w Chicago odbyła się premiera nowego modelu o nazwie Routan.

Nowy model Volkswagena jest technicznym bliźniakiem Chryslera Voyager. Ma jednak własne nadwozie, odmienne wnętrze i wyposażenie. W przedniej części ma cechy typowego Volkswagena, ale już jego profil pozwala na doszukanie się zgodności z minivanem Chryslera.

Wymiary zewnętrzne to: długość 5,14 m, szerokość 1,95 m i wysokość 1,75 m. nowy minivan we wnętrzu dysponuje przestrzenią bagażową 926 litrów, która po złożeniu siedzeń może być powiększona aż do 4100 litrów. Może nim podróżować maksymalnie siedem osób. Trzeci rząd siedzeń może być złożony do podłogi (podobnie jak w Chryslerze).

Amerykańskim akcentem jest oferta jednostek napędowych. Podstawowy silnik ma pojemność skokową 3,8 V6 i moc 147 kW oraz maksymalny moment obrotowy 312 Nm. Mocniejszy jest aluminiowy silnik sześciocylindrowy o pojemności skokowej 4,0 l i mocy 189 kW oraz maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Brak w ofercie jednostki wysokoprężnej z turbodoładowaniem oznacza, że model ten nie bezie sprzedawany w Europie.

Celem Volkswagena jest zwiększenie udziałów w amerykańskim rynku. Ma mu w tym pomóc także produkcja tego modelu w kanadyjskim zakładzie spółki Chrysler LLC w Windsorze. Ambicją Volkswagena jest osiągnięcie do 2018 roku granicy 800 tys. samochodów sprzedanych w USA.

Czytaj więcej Read More

Wielki spot i Wielkie serce z aut VW i Audi w Lublinie

Wielki spot i Wielkie serce z aut VW i Audi w Lublinie

W dniu 13 stycznia podczas Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Lublinie odbył się Zlot użytkowników VW i Audi.

Celem Akcji był przejazd przez miasto oraz zrobienie serca na Placu Zamkowy właśnie z tych w/w autek..Udział wzięło w sumie 70 autek Lubelskiego klubu Audi oraz vwgolf.pl (vaglublin.pl) i dwa trabanty. Spotkaliśmy się o 10 na Placu Zamkowym po czym o 11 wyruszyliśmy z obstawa Policji na przejazd przez miasto.Autka zaczęliśmy ustawiać około 14.30 po czym o 16.40 przyjechała telewizja na nasze światełko do nieba zrobione z Aut już po zmroku..nie zabrakło grochówki oraz Wesołej atmosfery.

Czytaj więcej Read More

VW Jetta TSI Racer

VW Jetta TSI Racer

Volkswagen zaprezentował Jettę TSI Racer. W kabinie klatka bezpieczeństwa – zero klimatyzacji i goła blacha dookoła. Pod maską mały silnik, ale z piekielną mocą plus twarde jak skała zawieszenie. Nie ma żartów…

Volkswagen, o którym mowa, to szalony sedan jetta TSI racer. Profesjonalnie przygotowana wyścigówka do rywalizacji w brytyjskiej serii Volkswagen Racing Cup.

Samochód napędza silnik 1.4 doładowany kombinacją turbiny i kompresora. Wyspiarze porządnie podkręcili motorek o równe 60 KM – efekt to 230 KM na przedniej osi. Moc napędzi nieco ponad 1200 kg auto – będzie szybko, nawet bardzo.

Torowa jetta TSI racer została zaprezentowana przez Volkswagena w Birmingham na międzynarodowym show samochodów sportowych. Ciekawostka – podobne limuzyny, ale ze wzmocnionym turbodieslem TDI będą ścigać się w USA.

Czytaj więcej Read More