Golf GTI Clubsport 290KM już w salonach!

Golf GTI Clubsport 290KM już w salonach!

Bardzo mocny, bardzo szybki i bardzo bogato wyposażony Golf GTI Clubsport debiutuje w polskich salonach. Specjalna wersja Golfa GTI nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu, które Volkswagen prezentował przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin Golfa GTI. Ceny Golfa GTI Clubsport zaczynają się od 132.590 zł za model trzydrzwiowy z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w który jest wyposażona jubileuszowa edycja Golfa GTI, standardowo osiąga moc 195 kW/265 KM. Silnik ten jest o aż 35 KM mocniejszy od jednostki napędowej stosowanej w Golfie GTI z pakietem Performance. Za sprawą funkcji boost, uruchamianej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM.

Golf GTI Clubsport wyposażony w 6-biegową przekładnię mechaniczną przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy i bez problemu osiąga, ograniczoną elektronicznie, prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Przy tak znakomitych osiągach średnie zużycia paliwa na poziomie 7,0 l/100 km świadczy o doskonałej sprawności nie tylko silnika, ale również układu przeniesienia napędu. Droższa o 8.300 zł wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach gwarantuje identyczne osiągi i zużycie paliwa.

Czytaj więcej Read More

MajóVWka 2016

MajóVWka 2016

Ogólnopolski Zlot Miłośników Aut Grupy VAG – MajóVwka 2016, już w przyszły weekend – 27-29 maja. Tym razem impreza odbędzie się na terenie ośrodka Wodnik w miejscowości Firlej.

Więcej informacji na temat imprezy można znaleźć na stronie organizatorów: tutaj.

Zapraszamy również do obejrzenia kolekcji zdjęć z MajóVWek odbywających się w latach 2000-2013. Zdjęcia do zobaczenia w naszej galerii – tutaj.

Golf GTI najszybszym przednionapędowym autem na Północnej Pętli Nürburgringu!

Golf GTI najszybszym przednionapędowym autem na Północnej Pętli Nürburgringu!

Benjamin Leuchter (28 lat), kierowca wyścigowy i instruktor w Volkswagen Driving Experience, po raz ostatni sprawdza ciśnienie w seryjnych 19-calowych semislikach. 1,9 bara z przodu, 2,15 z tyłu. Opony Michelina w rozmiarze 235/35 są już rozgrzane, tak samo jak silnik. Leuchter wkłada kask i daje ręką znak Karstenowi Schebsdatowi: „Jestem gotowy”.

Schebsdat to szef działu zajmującego się zestrajaniem zawieszeń, należy do zespołu, który skonstruował Golfa GTI Clubsport S – auto potrafiące rozpędzić się do 265 km/h. Jest jednym z grona zapaleńców z działów rozwoju, marketingu i komunikacji Volkswagena. Wszyscy są fanami GTI i spędzili miesiące pracując nad najnowszym modelem. Oszlifowali ten sportowy klejnot biorąc za podstawę „normalnegoGTI Clubsport i Golfa GTI TCR startującego w mistrzostwach samochodów turystycznych. Teraz chcą zobaczyć, co ich dziecko potrafi naprawdę. Jak szybko GTI może pojechać po najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata. Schebsdat stuka w kask Leuchtera. Ten odpala silnik, wybiera tryb „Individual”, czyli swoje autorskie zestrojenie parametrów auta na Północną Pętlę Nürburgringu, z charakterystyką jednostki napędowej, układu kierowniczego i adaptacyjnego zawieszenia DCC. Północna Pętla to niepowtarzalne połączenie zakrętów i nierówności asfaltu. „Żeby ustanowić tu rekord, samochód musi być szybki w zakrętach, a jednocześnie uporać się z wybojami i skokami w powietrzu” – wyjaśnia Leuchter zamykając drzwi kierowcy. Clubsport S jest do tego doskonale przygotowany. Czas mierzy fotokomórka. Leuchter wyjeżdża z boksu w parku serwisowym. Jedno okrążenie to 20,832 km. Czas start!

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Amarok z mocnym sześciocylindrowym silnikiem

Volkswagen Amarok z mocnym sześciocylindrowym silnikiem

Volkswagen Samochody Użytkowe wzbogaca ofertę Amaroka: ten należący do klasy premium duży pick-up będzie miał jeszcze większe „serce” i jeszcze większe możliwości. Zawdzięcza to sześciocylindrowemu widlastemu silnikowi najnowszej generacji. Ma on pojemność trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż dotychczasowa jednostka napędowa. Nowy silnik pick-upa, tak samo sprawnie radzącego sobie na asfaltowych drogach jak i w terenie, uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc 165 kW/224 KM.

Mocny i niezawodny: nowy diesel V6 spełnia oczekiwania właścicieli Amaroka szukających silnika, który zapewnia dużą dynamikę już przy niskich obrotach i charakteryzuje się dużą elastycznością. Maksymalny moment obrotowy jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy już przy 1.500 obrotach na minutę. 550 niutonometrów to o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik. Takie parametry sprawiają, że nowy V6 zapewnia w każdej sytuacji wystarczającą moc i dynamikę.

Czytaj więcej Read More