Przygotuj swoje TDI do zimy.
Znasz tą sytuację, gdy przychodzi mróz i silnik ma problemy z odpaleniem? Tak naprawdę sprawne TDI odpali nawet, kiedy ma spalone świece żarowe. Jednak reszta warunków musi zostać do tego spełniona. W tym artykule opiszemy, jakie czynności warto wykonać przed nadejściem mrozów, aby nie spotkała nas niespodzianka w zimowy poranek.
Dodatek do paliwa
Jeżeli tankujesz zwykły ON, bez dodatków, warto abyś zaopatrzył się w depresator. Jednym z najpopularniejszych i skutecznych jest depresator firmy Skyyd. Dolanie tego preparatu przede wszystkim zapobiegnie wydzielaniu się parafiny z oleju napędowego, oraz poprawi jego płynność.
Jeżeli tankujesz paliwo zimowe, możesz ten krok pominąć. Wydzielenie się parafiny i zablokowanie przepływu paliwa, unieruchomi twój samochód do czasu odwilży. Wytrącenie się wody spowoduje problemy z rozruchem, oraz spadek mocy. Jeżeli wystąpią problemy z rozruchem, koniecznie sprawdź czy w filtrze paliwa nie znajduje się woda. Większość filtrów ma pod spodem zaworek do jej spuszczania.
Akumulator
Pomimo, że jest to tak oczywista rzecz do sprawdzenia, najczęstszym problemem, który spotyka nas w mroźne dni, jest wyczerpany akumulator. Pamiętajmy, jeżeli wiemy, że auto nie będzie ruszane w mróz przez kilka dni, warto poświęcić chwilę na wyjęcie go z auta, zwłaszcza, jeżeli nie jest on pierwszej młodości. …
Już wiemy jak zostaną zmodyfikowane silniki EA189
Koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) konkretne środki techniczne dla silników EA 189 o pojemności skokowej 1,6 i 2,0 litrów, których dotyczą nieścisłości. Oznacza to, że ustalono działania korygujące dla większości pojazdów, których dotyczy sprawa. Przy opracowywaniu rozwiązań kierowano się minimalną uciążliwością dla klientów. Po wdrożeniu środków technicznych samochody będą zgodne z obowiązującymi normami emisji. Rozwiązanie techniczne dla silnika Diesla o pojemności 1,2 litra zostanie zaprezentowane Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) pod koniec miesiąca i ma dotyczyć aktualizacji oprogramowania.
Środki techniczne opracowane z myślą o silnikach wysokoprężnych EA 189, których dotyczą nieścisłości, zostały przedstawione Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA). Po intensywnym badaniu środki te zostały przez urząd zatwierdzone. Oznacza to, że jest już jasność co do sposobu korekty nieprawidłowości dla większości pojazdów, których dotyczą nieścisłości.
– Silniki EA 189 o pojemności 1,6 litra zostaną wyposażone w regulator przepływu powietrza, który będzie umieszczony bezpośrednio przed przepływomierzem. Regulator składa się z siatki, która łagodzi zawirowania przepływu powietrza przed przepływomierzem, co zdecydowanie zwiększa jego dokładność pomiarową. Przepływomierz mierzy masę przepływającego powietrza, która jest bardzo ważnym parametrem dla sterowania pracą silnika i zapewnienia optymalnego przebiegu procesu spalania w silniku. Dodatkowo, w tych jednostkach napędowych zostanie wykonana aktualizacja oprogramowania. Szacuje się, że wdrożenie tych środków technicznych nie potrwa dłużej niż godzinę. …
Wjeżdża nowe Audi A4
Nowa generacja Audi A4 i A4 Avant fascynuje pionierską syntezą nowoczesnych rozwiązań technicznych i estetyki. Tę bestsellerową rodzinę modelową Audi praktycznie pod każdym względem opracowano i zaprojektowano od nowa. Po raz kolejny definiuje ona standardy w swoim segmencie. Znaczącą rolę podczas prac konstrukcyjnych odegrały zagadnienia dotyczące redukcji emisji CO2. Wszystkie rozwiązania zaprojektowano w ten sposób, by opór powietrza podczas jazdy był jak najmniejszy.
Aerodynamika jest wręcz wzorcowa: A4 Limousine ma najniższy w swej klasie współczynnik oporu powietrza – 0,23. Nowy model charakteryzuje się też bardzo niskimi wartościami emisji dwutlenku węgla. Silnik 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM) w Audi A4 Limousine ultra emituje do atmosfery jedynie 109 g CO2 na km, a w Audi A4 Avant ultra – 114 g CO2 na km. Standardy spalania, emisji spalin i mocy silników benzynowych, wyznacza nowa generacja czterocylindrowych jednostek TFSI. Systemy wsparcia kierowcy i infotainment są takie same jak w samochodach luksusowych.
Długość 4,73 m i rozstaw osi 2,82 m sprawiają, że nowe Audi A4 i A4 Avant stoi pewnie na drodze. Z przodu i z tyłu, zdecydowany zarys linii poziomych podkreśla szerokość pojazdu. Pełna płynności stylistyka z wyrazistymi krawędziami, daje wrażenie sportowej elegancji, typowej dla marki Audi. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest szeroka i płaska. Opcjonalne reflektory diodowe i diodowe Matrix z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, już na pierwszy rzut oka podkreślają techniczne zaawansowanie czterech pierścieni. …
Ruszył odcinkowy pomiar prędkości
Lista miejscowości, w których zostanie uruchomiony odcinkowy pomiar prędkości (pogrubiono istniejące punkty pomiaru prędkości).
Inspekcja Transportu Drogowego uruchomiła trzy odcinkowe pomiary prędkości, pierwszy w miejscowości Łuszczów (woj. Lubelskie) na długości 2900m, drugi w Łosiowie (woj. Opolskie) na odcinki 2158m, trzeci w Zwierkach (woj. Podlaskie) na długości 3880m. Poniżej pełna tabela miejscowości, w których w niedalekiej przyszłości zostaną uruchomione odcinkowe pomiary prędkości.
Lp. | Droga | Początek | Koniec | Długość w km |
Miejscowość | Gmina | Powiat | Woj |
1 | 48 | 1+390 | 3+560 | 2,17 | Tomaszów Mazowiecki | Tomaszów Mazowiecki | tomasz. | łódzkie |
2 | 32 | 71+980 | 75+000 | 3,02 | Sulechów | Sulechów | zielon. | lubuskie |
3 | 78 | 42+700 | 44+900 | 2,2 | Wilcza – Nieborowice | Pilchowice | gliwicki | śląskie |
4 | 7 | 288+358 | 289+400 | 1,042 | Szymaki | Płońsk | płoński | maz |
5 | 7 | 285+185 | 286+835 | 1,65 | Pawłowo | Baboszewo | płoński | maz |
6 | 50 | 88+380 | 91+300 | 2,92 | Sochaczew | Sochaczew | socha. | maz |
7 | 61 | 168+795 | 175+005 | 6,21 | Kisielnica – Stawiski | Piątnica/ Stawiski | łomżyński i kolneński | podlaskie |
8 | 2 | 496+450 | 497+795 | 1,345 | Zakręt | Wiązowna | otwocki | maz |
9 | 78 | 8+080 | 9+070 | 0,99 | Gorzyce | Gorzyce | wodzis. | śląskie |
10 | 78 | 9+680 | 10+530 | 0,85 | Gorzyce | Gorzyce | wodzis. | śląskie |
11 | 94 | 74+350 | 79+100 | 4,75 | Tarnów – Ładna | Skrzyszów | tarnowski | mał. |
12 | 82 | 13+500 | 16+400 | 2,9 | Łuszczów | Wólka | lubelski | lubelskie |
13 | 50 | 244+138 | 246+790 | 2,652 | Strachówka-Warmiaki | Strachówka | wołomiński | maz |
14 | 74 | 89+900 | 93+950 | 4,05 | Górno | Górno | kielecki | święt. |
15 | 59 | 45+270 | 51+100 | 5,83 | Gniazdowo – Piecki | Piecki | mrągowski | warm.-maz |
16 | 60 | 178+910 | 180+700 | 1,79 | Karniewo | Karniewo | makowski | maz |
17 | 12 | 134+750 | 137+300 | 2,55 | Szlich tyngowa – Górczyna | Szlich tyngowa gm. wiejsko miejska |
wschowski | lubuskie |
18 | 11 | 572+700 | 573+700 | 1 | Tarnowskie Góry | tarnogórski | śląskie | |
19 | 7 | 279+270 | 281+250 | 1,98 | Rybitwy-Polesie | Baboszewo | płoński | maz |
20 | 16 | 123+700 | 128+700 | 5 | Olsztyn – Gietrzwałd | Gietrzwałd | olsztyński | warm – maz |
21 | 50 | 192+450 | 195+200 | 2,75 | Kołbiel | otwocki | maz | |
22 | 8 | 292+740 | 294+250 | 1,51 | Kluki | Kluki | bełch. | łódzkie |
23 | 72 | 153+198 | 156+480 | 3,282 | Złota | Głuchów | skiern. | łódzkie |
24 | 9 | 166+550 | 170+000 | 3,45 | Kolbuszowa, Kolbuszowa Górna |
Kolbuszowa | kolb. | podkarp. |
25 | 19 | 249+000 | 250+415 | 1,415 | Krościenko Wyżne – Iskrzynia |
Krościenko Wyżne / Korczyna | krośnieński | podkarp. |
26 | 3 | 56+780 | 61+550 | 4,77 | Babigoszcz – Gniazdowo | Przybiernów / Goleniów | golen. | zach-pom |
27 | 94 | 151+020 | 153+178 | 2,158 | Łosiów | Lewin Brzeski | brzeski | opolskie |
28 | 19 | 70+350 | 74+230 | 3,88 | Zwierki – Zabłudów | Zabłudów | białostocki | podlaskie |
29 | 3 | 369+950 | 371+900 | 1,95 | Lubin | Lubin gmina miejska | lubiński | doln. |
Lista modeli aut grupy VAG z problemem limitu emisji CO2
Koncern Volkswagen informuje, że zostały zidentyfikowane pojazdy z roku modelowego 2016, których dotyczy sprawa emisji dwutlenku węgla. Tym samym nie ma już wątpliwości, o które auta z aktualnego roku modelowego, znajdujące się w handlu chodzi.
Już 3 listopada 2015 roku koncern poinformował, że podczas homologowania około 800.000 pojazdów koncernu mogło dojść do nieprawidłowości przy określaniu wartości emitowanego dwutlenku węgla. Stwierdzono to podczas trwającego wewnętrznego dochodzenia i podano do publicznej wiadomości.
Wewnętrzne śledztwo dotyczące nowych pojazdów z rocznika 2016 pozwoliło ustalić, w wypadku których samochodów rzeczywiście doszło do nieprawidłowości. Łącznie jest to ok. 430.000 aut z roku modelowego 2016. Lista modeli z podziałem na marki koncernu znajduje się poniżej: …