Kolejne nieścisłości w emisji CO2

Kolejne nieścisłości w emisji CO2

Wolfsburg, 3 listopada 2015 – Koncern Volkswagen kontynuuje dochodzenie w sprawie silników Diesla. W toku wewnętrznego śledztwa ujawniono, że doszło do nieścisłości podczas określania wartości emisji CO2 w czasie homologowania poszczególnych serii aut. Według aktualnej oceny nieścisłości mogą dotyczyć 800 tysięcy pojazdów koncernu Volkswagen. Pierwsze szacunki wskazują, że związane z tym konsekwencje finansowe mogą wynieść dwa miliardy euro.

Zarząd koncernu Volkswagen AG bezzwłocznie nawiąże porozumienie z odpowiednimi instytucjami w celu omówienia skutków związanych z ujawnieniem nowych faktów. Ma ono doprowadzić do rzeczowej oceny konsekwencji prawnych, a w ich wyniku także finansowych tej dotychczas nie do końca wyjaśnionej sprawy.

W ramach trwającego dochodzenia wyjaśniającego wszelkie procesy dotyczące silników Diesla wykryto, że podczas certyfikowania niektórych pojazdów na okoliczność emisji CO2 podawano zbyt niskie wartości emisji dwutlenku węgla, a w konsekwencji zbyt niskie wartości zużycia paliwa. Dotyczy to w większości samochodów z silnikami Diesla.

„Od samego początku naciskałem, aby bezwzględnie i w pełni wyjaśnić wszelkie zdarzenia. Nic ani nikt nie może zostać z tego wyłączony. To bolesny proces, ale nie ma innej drogi. Dla nas liczy się jedynie prawda. Jest ona warunkiem gruntownej odnowy, której potrzebuje Volkswagen”, powiedział Matthias Müller, prezes zarządu Volkswagen AG. Następnie dodał: „Zarząd Volkswagen AG ogromnie ubolewa z powodu zaistniałej sprawy i podkreśla, że będzie kontynuował wyjaśnianie wszelkich zdarzeń z całą przejrzystością”.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Polo 86C R33 1013KM!

Volkswagen Polo 86C R33 1013KM!

Czy wyprodukowane blisko 30 lat VW Polo drugiej generacji może jeszcze czymś zaskoczyć? :) Tak! Możecie się o tym przekonać na filmie poniżej.

Wyposażone w 6-cylindrowy silnik VR6 o pojemności rozwierconej do 3,3 litra, z zainstalowaną turbosprężarką Garrett GTX4204, generuje zawrotne 1013 koni i 1121Nm na paliwie 100 oktan. Auto wyposażone jest w sterownik Bosch Motronic z Golfa R32 piątej generacji, pięcio-stopniową skrzynię biegów DogBox.

Bugatti Veyron – koszty utrzymania

Bugatti Veyron – koszty utrzymania

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście ile może kosztować utrzymanie tego jedynego w swoim rodzaju supersamochodu z grupy VAG, ten film jest dla was!

Dodajmy tylko, że cena bazowego modelu 16.4 wynosiła 1 225 000 Euro, modelu, którym się porusza bohater filmu – Super Sport, to bagatela 1 912 500 Euro!

Opony przy aktualnym kursie dolara na poziomie 3,82zł, to bagatela – 114600zł, felgi – 458400zł!
Mały serwis – wymiana oleju – kolejne 76400zł!

Pełne dane techniczne Bugatti Veyron w trzech wersjach możecie znaleźć na naszej stronie.

Ogień, lód i dynamit

Ogień, lód i dynamit

Feuer, Eis und Dynamit, to niemiecki film sportowy z zacięciem komediowym wyreżyserowany przez Willy Bognera w 1990 roku z udziałem Rogera Moora.

Roger Moore gra w nim przedsiębiorcę, który z powodu ogromnego zadłużenia postanawia sfingować swoją śmierć. Jego dzieci postanawiają wziąć udział w czymś w rodzaju zimowych igrzysk, w których zwycięzca otrzyma 135 milionów dolarów, niestety plany krzyżują im złoczyńcy.

Historyjka jakich wiele w komediach, czy filmach akcji, ale nie to jest tutaj dla nas najważniejsze, a agresywny product placement, dzięki, któremu możemy zobaczyć na ekranie dziwacznie poprzerabiane Volkswageny Golfy. Podczas rajdu po zaśnieżonych stokach przewija się między innymi Golf w wersji Country, Golf GTI, Golf Cario, Volkswagen Caddy, a nawet takie perełki jak Golf MK2 przerobiony na Monster Trucka, czy egzemplarz potrafiący skręcać koła obu osi o 90 stopni. Wszystkie wyżej wymienione do obejrzenia na urywku filmu dostępnym powyżej.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen robi skok w przyszłość

Volkswagen robi skok w przyszłość

Wolfsburg, 13 października 2015 r. – Nowo powołany zarząd marki na specjalnym posiedzeniu podjął kolejne decyzje dotyczące strategii działań Volkswagena. Prezes zarządu, dr Herbert Diess, zapowiedział ważne decyzje dotyczące nowych produktów: nową strategię w dziedzinie silników Diesla przewidującą zastosowanie najnowocześniejszych technologii, rozwój standaryzowanych konstrukcji dla samochodów elektrycznych – osobowych i lekkich dostawczych, a także stworzenie zupełnie nowego Phaetona kolejnej generacji.

Dr Herbert Diess podkreślił: „Marka Volkswagen na nowo definiuje swoją strategię dotyczącą przyszłości. Będziemy wydajniejsi, stworzymy nową gamę produktów oraz kluczowych technologii, a dzięki przyspieszonej realizacji programu efektywności wdrożymy najnowocześniejsze rozwiązania”.

Nowa strategia w dziedzinie silników Diesla
W wypadku diesli postanowiono o całkowitym i jak najszybszym przejściu na technologie SCR i AdBlue – dotyczy to rynków Europy i Ameryki Północnej. W pojazdach z silnikami wysokoprężnymi będą stosowane jedynie te systemy oczyszczania spalin, które są najlepsze z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego.

Czytaj więcej Read More

Suchary o Volkswagenach

Suchary o Volkswagenach

Przy okazji tak zwanej “dieselgate”, w Internecie zaczęły się pojawiać dowcipy na temat koncernu VAG, oto dwa z nich, oraz kilka starszych sucharów luźno powiązanych w mniejszy, lub większy sposób z Volkswagenami :-)

Powstaje film o Volkswagenie z Tomem Cruisem w roli głównwej: ‘Emission Impossible’.

Masz nowego Volkswagena? Oczekuj wizyty kominiarza…

Jak wsiądziesz do środka dam ci 10 złotych
– Nie chcę. Idę do domu.- odpowiada chłopiec
– No wsiadaj, dam ci 20 złotych.
– Nie.
– No dobra, dam Ci 50 złotych…
– Tato, ile razy mam ci powtarzać, że jak kupiłeś Golfa to teraz radź sobie z tym problemem sam!

Czytaj więcej Read More