Lista silników EA189

Lista silników EA189

W związku ze sporym zainteresowaniem tematem, publikujemy listę silników TDI z serii EA 189 (EA189). Silniki o pojemnościach 1.2, 1.6 i 2.0 były produkowane w latach 2009-2015 w autach grupy VAG – Audi, Seat, Skoda, Volkswagen i montowane w większości oferowanych modeli.

Jak można było przeczytać w notatce prasowej informującej o wypuszczeniu nowej linii silników EA 189:
Silnik ten wyznacza wzorcowe parametry w zakresie dynamiki, przyjemności z jazdy, zużycia paliwa i niezawodności. Ponadto technika układu wtryskowego Cammon Rail umożliwia uzyskanie wyraźnej poprawy w dziedzinie komfortu i akustyki. Dzięki temu silnikowi firma Volkswagen jest bardzo dobrze przygotowana do spełniania przyszłościowych norm emisji spalin. Silnik ten spełnia normę emisji spalin EU5.

Silnik
Pojemność, liczba cylindrów, moc
Kod literowy
Modele samochodów
1.2 TDI Common-Rail 1199ccm, 3-cyl, 75KM CFWA (?) Skoda Roomster, Skoda Yeti, Skoda Fabia II, VW Polo V
1.6 TDI Common-Rail 1598ccm, 4-cyl, 75KM CAYA Skoda Fabia II, VW Polo V
1.6 TDI Common-Rail 1598ccm, 4-cyl, 90KM CAYB Skoda Roomster, Skoda Fabia II, Skoda Rapid, VW Polo V, VW Golf VI, VW Touran, Seat Ibiza 6J, Seat Leon II, Seat Altea, Audi A3 8P, Audi A1
1.6 TDI Common-Rail 1598ccm, 4-cyl, 105KM CAYC Skoda Roomster, Skoda Yeti, Skoda Octavia II, Skoda Superb II, Skoda Fabia II, Skoda Rapid, VW Polo V, VW Golf VI, VW Passat B7, VW Touran, VW Jetta, Seat Ibiza 6J, Seat Leon II, Seat Altea, Audi A3 8P, Audi A1
2.0 TDI Common-Rail 1968ccm, 4-cyl, 110KM CFHF, CFHA Skoda Yeti
2.0 TDI Common-Rail 1968ccm, 4-cyl, 136KM CFFA
2.0 TDI Common-Rail 1968ccm, 4-cyl, 140KM CFHC Skoda Yeti, Skoda Octavia II, Skoda Superb II, VW Caddy, VW Touran, VW jetta
2.0 TDI Common-Rail 1968ccm, 4-cyl, 170KM CFJA Skoda Yeti, Skoda Superb II, VW Caddy
2.0 TDI Common-Rail 1968ccm, 4-cyl, 170KM CBBB VW Golf VI, VW Tiguan, VW Scirocco, VW CC, Audi A3 8P
2.0 TDI Common-Rail 1968ccm, 4-cyl, 170KM CLJA VW Touran
2.0 TDI Common-Rail 1968ccm, 4-cyl, 170KM CFGB VW Passat B7, VW Scirocco, VW Touran, VW Sharan II, Audi A3 8P

Na chwilę obecną nie posiadamy informacji, czy wyżej wymienione jednostki posiadały zmodyfikowane układy sterujące pracą silnika na jałowych obrotach. Lista będzie aktualizowana na bieżąco. Można natomiast założyć, że modyfikacja oprogramowania nie wpływa na żywotność, czy osiągi danego silnika.

Jak sprawdzić jaki silnik posiadamy w swoim aucie?
– Oznaczenie silnika powinno być napisane na wlepce serwisowej znajdującej się w przedziale bagażowym pojazdu – więcej można znaleźć tutaj.
– kopia wlepki powinna się znajdować w naszej książce z przeglądami serwisowymi
– oznaczenie literowe silnika znajduje się również na osłonie paska/łańcucha rozrządu
spis silników i danych technicznych na naszej stronie ułatwiający zidentyfikować konkretny model

Oświadczenie prezydium rady nadzorczej Volkswagen AG

Oświadczenie prezydium rady nadzorczej Volkswagen AG

Wolfsburg, 23 września 2015 roku – Prezydium rady nadzorczej Volkswagen AG obradowało w środę, 23.09.2015 r., na posiedzeniu w sprawie wydarzeń związanych z manipulacją danymi dot. spalin w silnikach Diesla i podjęło następujące ustalenia:

1. Prezydium z głębokim smutkiem przyjmuje do wiadomości zaistniałe zdarzenia. Jego członkowie są świadomi nie tylko szkód finansowych jakie się z nimi wiążą, lecz przede wszystkim utraty zaufania wielu klientów na całym świecie.

2. Członkowie prezydium są zgodni, że wszystkie zdarzenia muszą zostać wyjaśnione w sposób zdecydowany i zadbają o to, aby osoby odpowiedzialne za błędy zostały ukarane. Członkowie prezydium są jednocześnie zdeterminowani do wprowadzenia koncernu na nową, wiarygodną drogę.

3. Członkowie prezydium przyjęli z wielkim zrozumieniem propozycję prezesa zarządu, profesora doktora Martina Winterkorna, ustąpienia ze stanowiska i zakończenia jego umowy o pracę. Członkowie prezydium stwierdzają, że pan prof. Winterkorn nie wiedział o manipulowaniu wynikami badań. Jego gotowość do poniesienia odpowiedzialności, a tym samym wysłanie wyraźnego sygnału do przedsiębiorstwa i opinii publicznej, zostały przyjęte przez prezydium z największym szacunkiem.

Czytaj więcej Read More

The BEST Of 2015 już w ten weekend!

The BEST Of 2015 już w ten weekend!

Już w najbliższy weekend – 24-26 lipca odbędzie się czwarta edycja imprezy – The BEST Of – na terenie Centrum Molo nad Zlewem sulejowskim.

Zlot dla ekip aut zaproszonych i przyjętych po zgłoszeniu będzie trwał od godz. 16 w piątek do ok 14 w niedzielę, a głównym dniem zlotu będzie jak zwykle Sobota. W sobotę i w niedzielę na teren imprezy będą wpuszczani zwiedzający, którzy mogą przebywać na terenie w godzinach 10-19. Cena biletu dla zwiedzających to 10zł.

Czytaj więcej Read More

VW Golf MK2 2.0 16V Turbo – ekstremalne hamowanie

VW Golf MK2 2.0 16V Turbo – ekstremalne hamowanie

Volkswagen Golf MK2 2.0 16V Turbo – 1233KM i 1094Nm przy doładowaniu 4,4 bara! Zobaczcie ten film! Z silnika 2.0 16V można wykrzesać ponad 600 koni z litra pojemności, coś niesamowitego!

Napędzane ekologicznym etanolem auto hamowane jest na niskim, nieokreślonym, doładowaniu – wynik 960 koni, przy doładowaniu 3,9 bara – już 1148 koni i finalnie 4,4 bara – 1233 konie!