65lat Bullika!

65lat Bullika!

Inni w wieku 65 lat szykują się do emerytury, on jest właśnie w apogeum swojego życia! Popularny Bulli okazuje się po prostu nieśmiertelny – produkcję pierwszego Transportera Volkswagen rozpoczął 65 lat temu. Początkowo auto powstawało w Wolfsburgu, a od 1956 roku w Hanowerze. Historia sukcesu trwa nieprzerwanie od 65 lat. Do dziś Volkswagena Transportera pożądają i młodzi-niepokorni, i małe firmy, a model ten zyskał status kultowego.

Wszystko zaczęło się w 1947 roku od szkicu ołówkiem – Ben Pon, zajmujący się importem samochodów do Holandii, zobaczył w zakładach Volkswagena prostą platformę na kołach. Potraktował ją jako punkt wyjścia do większego projektu – na kartce z notatnika Pon naszkicował z grubsza projekt Transportera, wykorzystującego m.in. podzespoły Garbusa.

Dwa lata później dyrektor fabryki Volkswagena Heinrich Nordhoff zaprezentował cztery prototypy: dwa furgony, kombi i minibusa. Nordhoff zapewniał, że Transporter będzie równie solidny i trwały jak Garbus: „Do tego auta nie trzeba podchodzić w eleganckich rękawiczkach, za to będzie mu można dać solidnie w kość”.

Konstruktorzy wykorzystali silnik i osie Garbusa. Zamiast w centralną ramę rurową, busa wyposażono w nadwozie samonośne. Pojemność silnika wynosiła 1131 cm3, a jego moc 18 kW przy 3300 obr/min. Bus mógł przewieźć osiem osób. Kilka ruchów wystarczało, by wymontować siedzenia z dwóch tylnych rzędów i stworzyć przestrzeń do przewozu ładunku o masie 750 kg.

Dzięki temu – zachwalał Alfred Haesner, w latach 1948-1952 szef działu rozwoju technicznego w Zakładach Volkswagen GmbH – ten dostawczo-osobowy pojazd mogą wykorzystywać firmy z różnych branż, np. do szybkich dostaw towarów, lub jako mały autobus. Może on być także pojazdem specjalnym, pocztowym czy karetką”.

Produkcja seryjna ruszyła 8 marca w hali nr 1 zakładów Volkswagena w Wolfsburgu i wynosiła 10 pojazdów dziennie. Do końca 1950 roku wyprodukowano 8001 Transporterów. Popyt był ogromny, bo przy cenie wynoszącej 5850 marek mogli sobie na niego pozwolić drobni rzemieślnicy czy sprzedawcy. Niezwykłe auto szybko stało się hitem eksportowym. Transportery Volkswagena przewoziły wszystko: złom i gruz, zaprawę murarską i cegły, bułki i pastę do podłóg, papierosy i gazety – po prostu wszystko czego potrzebowali Niemcy czasów cudu gospodarczego.

Czytaj więcej Read More

Nowy Touran już jest!

Nowy Touran już jest!

Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Tourana:

  • Całkowicie nowy Touran jest pierwszym vanem skonstruowanym w oparciu o modułową platformę MQB.
  • Zalety platformy MQB: wzrost długości nadwozia (+130 mm) niemal w całości posłużył zwiększeniu rozstawu osi (+113 mm).
  • Dzięki większemu rozstawowi osi wzrosła ilość miejsca we wnętrzu (m.in. bagażnik wersji 5-miejscowej stał się pojemniejszy o 48 litrów).
  • 5-miejscowy Touran ma bagażnik o pojemności 1040 l, co jest najlepszym wynikiem w klasie (mierzone po dach, do drugiego rzędu foteli).
  • Mimo dłuższego nadwozia masa auta zmniejszyła się o 62 kg.
  • Nowy system Fold-Flat pozwala w różny i łatwy sposób konfigurować ustawienie foteli we wnętrzu.
  • Nawet 47 schowków oraz nowa klimatyzacja Pure Air Climatronic czynią z Tourana idealnego towarzysza na co dzień.
  • Nowy system multimedialny: po raz pierwszy z MirrorLink, Car Play (Apple) i Android Auto (Google).
  • Nowego Tourana wyróżnia największa w klasie gama systemów asystujących kierowcy i zwiększających komfort.
  • Silniki TSI i TDI są do 19%* oszczędniejsze. Touran 1.6 TDI z dwusprzęgłową przekładnią DSG zużywa tylko 4,1 l/100 km*.

Czytaj więcej Read More

Volxzone #31 już jest!

Volxzone #31 już jest!

Zapraszamy do przeczytania najnowszego numeru magazynu Volxone!

Co w numerze?
– Killer: VW Golf MK3 R33 Turbo!
– Ręka mistrza: VW Golf MK2 1.8 Turbo!
– Ceski film: Skoda Felicja 1.3!
– Piece of art: VW Golf MK5 2.5!
– LOT MK132R: VW Golf MK1 R32!

Polo R WRC, wersja 2.0

Polo R WRC, wersja 2.0

Nowe rozwiązania techniczne, nowy design – konsekwentnie udoskonalone Polo R WRC staje na starcie Rajdowych Mistrzostw Świata 2015

Utytułowane Polo R WRC pierwszej generacji ma młodszego brata: nowego Volkswagena Polo R WRC gotowego na Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) w 2015 roku, które ma geny swojego poprzednika, jednak pod wieloma względami zostało starannie udoskonalone. Wprawdzie wygląd nowego, niebiesko-granatowo-białego nadwozia można określić mianem rewolucji, to jednak proces optymalizacji pod nadwoziem i maską przebiegał raczej zgodnie z zasadami precyzyjnej ewolucji. Pod kątem optymalizacji inżynierowie szczegółowo sprawdzili 75 procent elementów auta, które w 2013 i 2014 roku zdobyło tytuły mistrzowskie. I, krok po kroku, wprowadzali zmiany. Oprócz całkowitej modyfikacji dużych podzespołów, na przykład, sekwencyjnej skrzyni biegów z łopatką do zmiany przełożeń, ponownie dopuszczonej przez regulamin od tego roku, także wiele detali podwozia i silnika Polo R WRC zostało zmodernizowanych przed sezonem 2015.

Czytaj więcej Read More

VAGVILLAGE 2015

VAGVILLAGE 2015

Vag Familia przy współpracy z Centrum Finansowym i vwgolf.pl zapraszają na kolejne Rozpoczęcie Sezonu – VAGVILLAGE 2k15! Widzimy się już 18 kwietnia. Waszym wyborem impreza, tak jak rok temu, odbędzie się w Iławie, na terenie ośrodka wypoczynkowego “Leśna” przy ul.Sienkiewicza 9.

Zaproszenie filmowe na imprezę:

Bramy otwieramy o 10:00.
W programie między innymi: finał konkursu na lajki, konkurs na najniższe auto, HotSzrot, najlepsze koło i show&shine. Nie zabraknie także konkurencji zręcznościowych, konkursu znajomości części po macaniu i tańca na gazecie ;) Dla chętnych oczywiście After i nocleg w ośrodku (40zł/os.).
Bar – jedzenie i picie na miejscu. Jeśli ktoś zapomni grilla, to nie będzie głodny ;)
Będzie myjnia Shiny Garage i stoiska wystawców, między innymi naszego głównego sponsora http://www.penrite.pl/ .

Czytaj więcej Read More

Uczniowie zbudowali Golfa z zabawek :-)

Uczniowie zbudowali Golfa z zabawek :-)

Uczniowie z województwa zachodniopomorskiego zmierzyli się z nietypowym wyzwaniem – stworzyli model kultowego samochodu marki Volkswagen w skali 1:1 z setek zużytych plastikowych zabawek. W zbiórkę zaangażowało się ponad 400 uczniów.

Projekt „Golf II z plastikowych zabawek” realizowany przez młodzież z Zespołu Szkół nr 2 im. Bolesława III Krzywoustego w Kołobrzegu związany jest z budowaniem świadomości ekologicznej uczniów oraz lokalnej społeczności. W tym wypadku główny temat to właściwa segregacja odpadów. Inicjatywa wpisuje się w trend, polegający na „przetwarzaniu” już istniejących przedmiotów w zupełnie nową rzecz. Bezpośrednią inspiracją był wykonany w podobny sposób człowiek z plastiku, wystawiony w Narodowym Muzeum Nauki i Techniki im. Leonarda da Vinci w Mediolanie. „Pomysł stworzenia czegoś równie wyrazistego w przekazie spodobał się wszystkim – praktycznie każdy uczeń przyniósł swoją starą plastikową zabawkę żeby wesprzeć akcję”. – mówi Dominika Pfeif nauczycielka języka niemieckiego i koordynatorka projektu. Akcję wsparły również inne kołobrzeskie szkoły oraz instytucje. Zbiórka plastiku trwała prawie 3 miesiące.

Czytaj więcej Read More