Volkswagen Castrol Cup 2013

Volkswagen Castrol Cup 2013

Prędkości rzędu 211 km/h, przeciążenia na zakrętach i podczas hamowania przekraczające 1,5 g – kierowcy startujący w Volkswagen Castrol Cup nie mieli łatwego życia. W czternastu wyścigach wystartowało 25 zawodników i 12 gości. Wśród nich m.in. bramkarz, pięściarz, aktor, żużlowiec, rajdowiec i kilku dziennikarzy.

Podczas siedmiu eliminacji, z których każda składała się z dwóch wyścigów, kwalifikacji i treningów, pucharowe Volkswageny Golfy pokonały średnio po 2600 km. Przez cały sezon, łącznie z testami, ekipa Volkswagen Racing zużyła ok. 30 tys. litrów benzyny. Choć puchar jest w całości polską inicjatywą, szybko zrobiło się o nim głośno w Europie, także dlatego, że wzięli w nim udział zawodnicy z ośmiu krajów i dwóch kontynentów. Zakończona edycja 2013 to pierwszy z trzech zaplanowanych sezonów Volkswagen Castrol Cup w tej serii pucharu.

Ciężkie życie wyścigówki

Łącznie w czternastu wyścigach na pięciu torach Europy zawodnicy zużyli 1500 opon i 120 przednich tarcz hamulcowych (w kompletach z klockami). W większości jeżdżono na oponach typu slick, choć na torze Red Bull Ring w Austrii pogoda wymusiła zastosowanie „deszczówek”.

Czytaj więcej Read More

Jak obniżyć składkę OC?

Jak obniżyć składkę OC?

Jedyne obowiązkowe w naszym kraju ubezpieczenie samochodów — OC pojazdu — dla wielu osób jest sporym wydatkiem. Jak więc obniżyć składkę OC szybko i bez zbędnych formalności?

  • 1. Spełnienie warunków ubezpieczycieli
    W pewnym zakresie zależne od nas jest również spełnienie warunków ubezpieczycieli w zakresie obniżania składek ubezpieczeniowych. Jeśli jeździmy bezpiecznie, to towarzystwa ubezpieczeniowe chętniej zaproponują nam niższe ceny składek.
  • 2. Porównywanie cen OC
    Porównanie cen ubezpieczeń w różnych towarzystwach to podstawowy sposób na obniżenie składki.

    Czytaj więcej Read More

S3 Limosine

S3 Limosine

Sercem Audi S3 Limousine jest jednostka napędowa 2.0 TFSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Poprzednia jej wersja, pięć razy z rzędu zyskała w swojej klasie międzynarodowy tytuł dla najlepszego silnika „International Engine of the Year“, a parametry nowej jednostki 2.0 TFSI są jeszcze lepsze. Maksymalna moc 221 kW (300 KM) jest dostępna w zakresie pomiędzy 5500 a 6200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800 do 5500 obr./min.

Audi S3 Limosine

Współpracujący z automatyczną przekładnią S tronic silnik sprawia, że Audi S3 Limousine od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC, czterodrzwiowa limuzyna wyposażona w skrzynię S tronic, na pokonanie 100 kilometrów potrzebuje jedynie 6,9 l benzyny, emitując przy tym 159 g dwutlenku węgla na kilometr.

2.0 TFSI to fascynujący silnik sportowy. Jego dźwięk jest teraz jeszcze głębszy i lepiej słyszalny. Jeśli system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select montowany seryjnie w Audi S3 Limousine pracuje w trybie dynamic, to po naciśnięciu pedału przyśpieszenia, silnik reaguje jeszcze bardziej bezpośrednio. Krótkie dodawanie gazu wspiera natomiast zmianę biegów w opcjonalnej przekładni S tronic. Przy wyższych obrotach i większym obciążeniu jednostki, otwierają się klapy wzmacniające dźwięk w układzie wydechowym. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują wysoką kulturę mechaniczną pracy silnika.

Czytaj więcej Read More