Chris de Burgh z córką Rosanną Davison oraz zespół Yello testowali nowego Golfa

Chris de Burgh z córką Rosanną Davison oraz zespół Yello testowali nowego Golfa

Na malowniczym Szmaragdowym Wybrzeżu na Sardynii Volkswagen powitał w piątek w Porto Cervo grupę znanych osób ze świata kultury. Kompozytor i piosenkarz Chris de Burgh z córką Rosanną przybyli z Irlandii, aby przetestować nowego Golfa.

Na Sardynii pojawili się także szwajcarscy muzycy Dieter Meier i Boris Blank z grupy Yellow, którzy wcześniej skomponowali utwór na światową premierę Golfa. Wśród gości byli również niemieccy aktorzy i kierowcy Volkswagenów Peter Lohmeyer, Helmut Zierl i prezenterka telewizyjna Tamara von Nayhauß.

Okazją do zaproszenia gości była międzynarodowa prezentacja prasowa nowego Golfa. Trwa ona od 29 września do 24 października. W tym czasie około 1400 dziennikarzy z całego świata będzie miało okazję sprawdzić nowego Golfa w akcji i zapoznać się ze szczegółowymi informacjami o nowościach technicznych i właściwościach nowego Volkswagena.

Czytaj więcej Read More

Nowy Golf GTI 7

Nowy Golf GTI 7

Volkswagen zaprezentował wersję GTI Golfa siódmej generacji.

Nowe GTI to zwiększona moc, oferowany będzie w dwóch odmianach – 220KM oraz 230KM. Obie wersje to sprawdzone jednostki 2.0l, turbodoładowane, znane z Golfa MK5 i MK6 GTI po modyfikacjach. Volkswagen twierdzi, że GTI siódmej generacji ma spalać średnio tylko 6.0l na 100km. Oba silniki oferują moment obrotowy dostępny do tej pory tylko w silnikach wysokoprężnych, bo aż 350Nm.

220 konne GTI rozpędzi się do setki w 6,6s, prędkość maksymalna wyniesie 247km/h. Wersja mocniejsza osiągnie setkę juz po 6,5s, a jego prędkość maksymalna to 250km/h. Do tego wszystkiego jedna i druga odmiana zostanie wyposażona w nowe, bardziej sportowe zawieszenie, progresywny układ kierowniczy i elektroniczną szperę.

Czytaj więcej Read More

Nowe Audi S3 – 300KM!

Nowe Audi S3 – 300KM!

Ingolstadt, 21 września 2012 r. – moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm – Audi S3 trzeciej generacji po raz kolejny podnosi poprzeczkę w swojej klasie. Lekki samochód klasy kompaktowej premium, który na początku 2013 roku pojawi się na rynku, łączy w sobie dynamiczne osiągi i wysoką efektywność, stanowiąc doskonałą kombinację wszystkich, najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych marki Audi.

Silnik
Silnik 2.0 TFSI, w jaki wyposażono Audi S3 zorientowany jest na długi skok tłoków i praktycznie został stworzony na nowo. Z jego poprzednikiem, który w latach 2005 – 2009 pięciokrotnie z rzędu został wybrany „silnikiem roku“, łączy go teraz jedynie pojemność skokowa 1984 cm3 (objętość cylindra x suw tłoków 82,5 x 92,8 mm). W zakresie pomiędzy 1800 i 5500 obr./min osiąga na wale korbowym stały moment obrotowy o wartości 380 Nm. Przy 5500 obr./min generuje moc znamionową 221 kW (300 KM), a maksymalny moment obrotowy uzyskuje przy 6800 obr./min.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Wrzesień 2012, Berlin. „Sześć generacji Golfa od 1974 do 2012, to 38 lat nieprzerwanych sukcesów, 29,13 miliona sprzedanych egzemplarzy, bardzo ważny czynnik ekonomiczny, gwarant bezpiecznych miejsc pracy i przez dziesięciolecia synonim postępu technicznego” – powiedział prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG.

Teraz, siódmą generacją Golfa, chcemy kontynuować tę historię sukcesów. O potencjale tego Volkswagena świadczy fakt, że udało nam się przełamać spiralę masy: mimo że nowy Golf jest bezpieczniejszy, bardziej komfortowy i przestroniejszy od poprzednika, jest nawet o 100 kg lżejszy; a w przypadku nowego silnika benzynowego o mocy 140 KM z funkcją odłączania cylindrów i zużyciem paliwa 4,8 l/100 km – o 23 procent oszczędniejszy.

W zasięgu możliwości finansowych – Golf potrafi więcej a kosztuje mniej

Czytaj więcej Read More

Ostatni egzemplarz Auto Union Silberpfeil Typ D Doppelkompressor trafił do Audi

Ostatni egzemplarz Auto Union Silberpfeil Typ D Doppelkompressor trafił do Audi

Mit „srebrnych strzał” (niem. „Silberpfeile“) narodził się w latach trzydziestych ubiegłego stulecia. Samochody wyścigowe produkowane przez firmy Auto Union i Mercedes Benz, zadebiutowały na międzynarodowej arenie sportu motorowego w 1934 r. i natychmiast szturmem tę arenę zdobyły.

Były to auta wyścigowe zupełnie nowego typu. Srebrne bolidy, o niespotykanej wcześniej stylistyce, które zdawały się pochodzić wprost z przyszłości. Podczas gdy Mercedes Benz w swoich bolidach montował silnik tradycyjnie z przodu, Auto Union przesunęło jednostkę napędową do tyłu, za kierowcę, co do dziś jest regułą w Formule 1. Aż do wybuchu II wojny światowej w 1939 r. obie firmy, Mercedes Benz i Auto Union, niepodzielnie dyktowały warunki na torach wyścigowych Grand Prix w Europie.

Czytaj więcej Read More

Golf Country – pierwowzór współczesnego SUVa

Golf Country – pierwowzór współczesnego SUVa

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, w 1989 roku Volkswagen zaprezentował pierwszy na Świecie kompaktowy SUV – Golfa w wersji Country.

Auto powstało przy współpracy z firmą Steyr – Daimler – Puch, która zajęła się konstrukcją odpowiednio wyższego i wytrzymalszego zawieszenia. Tak oko opracowano auto z prześwitem wynoszących 18cm (czyli mniej więcej tyle ile mają aktualnie SUVy klasy kompaktowej), wyposażonym w napęd na 4 koła Syncro, (w który to wyposażono Golfy drugiej generacji już od 1986 roku, a dwa lata później zaprezentowano kultowy model Rallye wyposażony w ten sam napęd). Golf Country mógł się także pochwalić całkiem niezłymi kątami natarcia i zajścia wynoszącymi: 29 i 22 stopnie, w tym okresie konkurował między innymi z Suzuki Vitarą Toyotą RAV4. Terenowy charakter nadawał autu zestaw orurowania z przodu i tyłu, a także duża płyta pod silnikiem.

Czytaj więcej Read More