Nadchodzi nowa Skoda Rapid

Nadchodzi nowa Skoda Rapid

ŠKODA Rapid stanowić będzie nowy wyznacznik dla wszystkich samochodów marki pod względem ponadczasowego designu oraz przestronności wnętrza.

ŠKODA Rapid to pojazd idealnie uzupełniający dotychczasową gamę modeli, wpasowując się pomiędzy dobrze już znaną Fabię oraz Octavię. Nowa ŠKODA będzie samochodem wspierającym segment aut kompaktowych, który stanowi blisko 36 procent światowego rynku motoryzacyjnego. Producent, przy komponowaniu oferty nowego pojazdu, postawił przede wszystkim na wszechstronność, bezpieczeństwo oraz wydajność jednostek napędowych modelu.

“Jest to model, który wyznacza standardy w segmencie kompaktowych sedanów: ŠKODA Rapid jest przestronnym, eleganckim i zarazem niedrogim pojazdem dla całej rodziny, który zachwyca przemyślanymi rozwiązaniami, nowoczesną technologią i ekonomią na wysokim poziomie. W skrócie, jest to właściwy samochód na właściwym miejscu”

– tłumaczy prezes ŠKODY, Winfried Vahland.

Czytaj więcej Read More

XVIII Moto Piknik w Olsztynie

XVIII Moto Piknik w Olsztynie

W minioną niedzielę, 17go czerwca 2012 na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbyła się XVII edycja Moto Pikniku. Podczas imprezy została rozegrana eliminacja do Mistrzostw Polski Car Audio EASCA “No Limit” oraz Otwarty Puchar Polski motocykle i samochody na 1/4 mili organizowany przez WST.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z imprezy.

Historyczny triumf w rękach Audi: Pierwsze zwycięstwo samochodu hybrydowego w wyścigu Le Mans

Historyczny triumf w rękach Audi: Pierwsze zwycięstwo samochodu hybrydowego w wyścigu Le Mans

Podczas osiemdziesiątego słynnego dwudziestoczterogodzinnego wyścigu samochodowego Le Mans, po raz pierwszy zatriumfował pojazd z napędem hybrydowym – Audi R18 e-tron quattro.

Około 200 000 widzów podziwiało fascynujący wyścig w Le Mans, obfitujący w typową dla niego dramaturgię i niespodziewane wydarzenia. Dla Audi stanowił on również doskonałą okazję do pełnego zaprezentowania “przewagi dzięki technice“. Cztery auta Audi R18 zespołu Audi Sport Team Joest pokazały, że są najszybszymi i najbardziej niezawodnymi pojazdami biorącymi udział w wyścigu, kończąc dwudziestoczterogodzinne zmagania na pierwszym, drugim, trzecim i piątym miejscu.

„Tym kolejnym już sukcesem w najważniejszym na świecie wyścigu długodystansowym, nasi inżynierowie w szczególnie dobitny sposób udowodnili swoje wysokie kompetencje techniczne“, stwierdził Rupert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG, który osobiście podziwiał wyścig w Le Mans. „Hybrydowe Audi e-tron quattro z napędem na cztery koła w połączeniu z ultralekką konstrukcją, to początek zupełnie nowej technologii. Dzięki niej zwyciężyliśmy, choć nie było to – zwłaszcza tu, w Le Mans – tak oczywiste. Ten weekend dobitnie pokazał, co może się wydarzyć w trakcie takiego wyścigu i jak ważne jest perfekcyjne przygotowanie.“

Czytaj więcej Read More

Przepisowa głębokość profilu opon zimowych

Przepisowa głębokość profilu opon zimowych

Zaczynamy nasz nowy cykl porad dla każdego kierowcy :-)

Nie jest tajemnicą, że opona zimowa nie zapewni pojazdowi odpowiednich parametrów, gdy jej bieżnik będzie miał mniej niż 4 mm. Bieżnik z płytkimi rowkami zwiększa prawdopodobieństwo uszkodzenia opony, wystąpienia akwaplaningu i obniżenia osiągów. Szczególnie w warunkach zimowych taka opona traci wymaganą przyczepność do nawierzchni drogi.

Mając starsze opony powinniśmy pamiętać o stałej kontroli głębokości bieżnika. Pomiarów powinniśmy dokonywać w kilku miejscach, wybranych na całym obwodzie opony.

Do dokonania takiego pomiaru najlepiej nadaje się specjalny głębokościomierz, który można nabyć na każdej stacji paliw. Do pomiaru przednie koła skręcamy tak, aby był łatwy dostęp do bieżnika. Bardziej utrudniony dostęp będzie do tylnych opon. Każda opona ma także na dnie rowków wskaźniki zużycia bieżnika. Jeżeli zatem zauważymy, że w jakimś miejscu bieżnik osiągnął taki poziom, to oczywiście opona nie nadaje się już do dalszego użytku.

Bardziej doświadczeni kierowcy są w stanie określić głębokość bieżnika nawet bez specjalnego urządzenia pomiarowego. Znanym powszechnie sposobem jest korzystanie z monety, której maksymalnie widoczne elementy świadczą o zużyciu bieżnika.

Czytaj więcej Read More