Audi pracuje nad autem typu MPV

Audi pracuje nad autem typu MPV

Ostatnie informacje wskazują, iż Audi pracuje nad samochodem MPV, który powstanie na bazie A4.

Nazwa nowego projektu nie jest jeszcze znana – A4 Sportback, A4 Avantissimo, a może A4 Superavant. Niezależnie od znaczka samochód przyjmie funkcję MPV i zostanie zbudowany na bazie najnowszej edycji Audi A4. W odróżnieniu od zgrabnego sedana, MPV będzie miał wyżej poprowadzoną linię dachu i poszerzony rozstaw osi. Stylizacją zajmie się pracownia Italdesign.

Jeśli projekt będzie się rozwijał prawidłowo to wersja koncepcyjna powinna pojawić się w 2014 r. Dwa lata później samochód może trafić do salonów.

Źródło: worldcarfans.com, informacja Mototarget.pl

Polo, Golf i Jetta Optimum – wersje specjalne na rynek polski

Polo, Golf i Jetta Optimum – wersje specjalne na rynek polski

Ofertę Volkswagena wzbogaciły specjalne wersje Polo, Golfa i Jetty o nazwie Optimum. Charakteryzują się atrakcyjną ceną oraz wzbogaconym wyposażeniem seryjnym. Ponadto obniżone zostały ceny Passata oraz Passata Varianta, listę wyposażenia dodatkowego tego modelu wzbogaciły także atrakcyjne, nowe pakiety.

Polo Optimum w zależności od wersji wyposażenia: Trendline, Comfortline lub Highline, oferuje klientom szereg korzyści. Bazowe wersje zostały doposażone w klimatyzację, system radiowy RCD 210, światła do jazdy dziennej oraz w przypadku wersji Trendline także w obudowy lusterek i klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia. Cena Polo Trendline Optimum z silnikiem 1.2 o mocy 60 KM wynosi 43.490 zł. Klient zyskuje w tym przypadku w porównaniu ze standardową wersją 6.930 zł.

Czytaj więcej Read More

Polo BlueGT – 140KM i 4,7l/100 km!

Polo BlueGT – 140KM i 4,7l/100 km!

Nowe Polo BlueGT sprowadza do jednego mianownika doskonałą dynamikę i wyjątkową oszczędność. Najbardziej interesującym rozwiązaniem technicznym tego nowoczesnego samochodu kompaktowego jest zastosowana po raz pierwszy w Volkswagenie funkcja odłączania cylindrów ACT, wprowadzona do nowego, 1,4-litrowego TSI w Polo BlueGT.

Silnik ten rozwija moc 103 kW/140 KM, zużywając przy tym średnio tylko 4,7 l/100 km* paliwa (emisja CO2 108 g/km*). Polo BlueGT z opcjonalną, 7-biegową przekładnią DSG zużywa jeszcze mniej benzyny – tylko 4,5 l/100 km* (105 g/km* CO2). Osiągający maksymalną prędkość 210 km/h Volkswagen potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/ h tylko 7,9 sekundy. Takie niezwykłe połączenie efektywności i dynamiki udało się uzyskać dzięki wprowadzeniu ACT, konsekwentnemu downsizingowi (redukcja pojemności skokowej plus bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie) i technologiom BlueMotion (system Start-Stop, rekuperacja). Polo BlueGT wypełnia lukę między Polo 1.2 TSI (77 kW/105 KM) i Polo GTI (132 kW/180 KM). Nowe Polo pojawi się na europejskim rynku już w lipcu.

Czytaj więcej Read More

Golf GTI Cabriolet – 210 KM i 7,7 l/100 km

Golf GTI Cabriolet – 210 KM i 7,7 l/100 km

Najmocniejszy Golf kabriolet w historii. Volkswagen prezentuje w Genewie pierwszego GTI Cabriolet od czasu rozpoczęcia produkcji Golfa. Silnik GTI dysponujący mocą 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym kabrioletem Golfa w historii.

Dokładnie przed rokiem Volkswagen zaprezentował na Genewskim Salonie Samochodowym nowego Golfa Cabriolet. Teraz w tym samym miejscu odbywa się światowa premiera szczególnej wersji tego bestsellera: pierwszego GTI Cabriolet w historii Golfa. Silnik GTI o mocy 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym Golfem Cabriolet, jaki został kiedykolwiek wyprodukowany. GTI to nie tylko większa moc, lecz także bardziej sportowa stylistyka zewnętrzna i wnętrze oraz odpowiednio dostrojone zawieszenie. Pierwsze egzemplarze Golfa GTI Cabriolet będą dostępne w salonach tuż przed początkiem kalendarzowego lata.

Czytaj więcej Read More

Nowe Audi A3 – Stylowa innowacja

Nowe Audi A3 – Stylowa innowacja

W 1996 roku Audi A3 zapoczątkowało segment Premium samochodów kompaktowych – obecnie trzecia generacja tego udanego modelu przygotowuje się do swojej premiery. Nowe A3, które zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, jest pojazdem pełnym zaawansowanych rozwiązań technicznych oraz innowacji we wszystkich dziedzinach. Obecnie opracowywane są wersje z napędem hybrydowym oraz napędami alternatywnym takimi jak gaz ziemny oraz e-gas. Jeszcze w tym roku, na rynek trafi A3 z wyjątkowo wydajnym silnikiem 1.6 TDI, zużywającym tylko 3,8 litra oleju napędowego na 100 km, co odpowiada emisji 99 g/CO2.

Stosowana przez Audi technologia, wykorzystująca bardzo lekkie materiały, sprawia, że waga tego trzydrzwiowego samochodu jest bardzo niska – w porównaniu do poprzednika, nowe A3 jest o 80 kilogramów lżejsze. Zawieszenie zestrojono sportowo i precyzyjnie. Silniki są mocne i niezwykle wydajne a wewnątrz nie brakuje elementów o sportowym charakterze. Systemy wspomagania kierowcy oraz zestaw infotainment w A3 wyznaczają technologiczne trendy, które na nowo definiują standardy w tym segmencie.

Czytaj więcej Read More