Volkswagen rozpoczął program testów Polo R WRC

Volkswagen rozpoczął program testów Polo R WRC

Pierwsze jazdy testowe nowym Polo R WRC zakończyły się sukcesem. Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali bez problemów pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland. Do momentu rozpoczęcia startów w rajdowych mistrzostwach świata FIA (WRC) w 2013 roku Volkswagen będzie intensywnie testował i udoskonalał prawie 300-konne Polo z napędem na wszystkie koła.

Pierwszy test nowego Polo R WRC to wyjątkowa chwila, stanowiąca ważny krok na drodze ku naszym startom w rajdowych mistrzostwach świata” – wyjaśnił dr Ulrich Hackenberg. „Precyzyjnie realizujemy harmonogram i możemy teraz sprawdzać w warunkach rzeczywistych nasze koncepcje i rozwiązania. WRC to najwyższa liga w sporcie motorowym, stanowi duże wyzwanie dla zespołu, kierowców i sprzętu. Podjęliśmy to wyzwanie i efektywnie wykorzystamy czas, jaki pozostał do pierwszego startu

.

Czytaj więcej Read More

Lifting Passata CC

Lifting Passata CC

Przed czterema laty zadebiutował Passat CC – pierwsze czterodrzwiowe coupé w klasie średniej. Nisza ta szybko rozwinęła się w segment: do dnia dzisiejszego na limuzynę o sylwetce sportowego samochodu na całym świecie zdecydowało się prawie 270.000 osób.

To kierowcy, którzy lubią urodę coupé, lecz cenią sobie także cztery lub pięć miejsc siedzących i czworo drzwi. Niebawem Volkswagen zaprezentuje udoskonaloną technicznie i optycznie wersję tego businessowego samochodu. Stylistyka udoskonalonego Passata CC z nową linią przodu i tyłu nadwozia stanowi jeszcze wyraźniejszy pomost do wyższej klasy samochodów. Znacznie rozszerzone wyposażenie seryjne, obejmujące teraz między innymi nowe reflektory biksenonowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i nowe diodowe światła tylne, stało się jeszcze bardziej ekskluzywne. Seryjna jest także funkcja rozpoznawania zmęczenia kierowcy, radioodtwarzacz RCD 310, listwy na progach ze stali nierdzewnej i zagłówki z regulacją odległości od głowy.

Czytaj więcej Read More

Kalendarz VWGOLF.PL 2012 – zapraszamy do głosowania!

Kalendarz VWGOLF.PL 2012 – zapraszamy do głosowania!

Od dzisiaj można oddać swój głos na najlepsze zdjęcia do VII Oficjalnego Kalendarza VWGOLF.PL 2012.

W tym roku użytkownicy forum nadesłali 399 propozycji, spośród których zostało wybranych 112, na które można oddawać swoje głosy przez siedem dni na FORUM.

Zobacz galerię 112 zdjęć propozycji do Kalendarza 2012
Zagłosuj na swoich faworytów.

Skoda Tudor – manifestacja siły

Skoda Tudor – manifestacja siły

Prezentacja tego prototypu na Genewskim Salonie Samochodowym w 2002 roku była wyjątkowym zaskoczeniem i szybko stała się najgłośniej komentowanym wydarzeniem targów.

ŠKODA miała odtąd poszukiwać nisz rynkowych i produkować na koncernowych platformach także modele w mniejszych seriach. A to oznaczało zaplanowaną ekspansję i rozbudowę palety produktowej marki.

W pełni funkcjonujący prototyp Tudor, powstał w oparciu o mechanikę modelu Superb pierwszej, powojennej generacji. Zaprojektowany w rodzimym studiu stylistycznym ŠKODA Design, kierowanym wówczas przez Thomasa Ingenlatha, w doskonały sposób łączył cechy formy modelu Superb z własnymi, podkreślającymi odmienny charakter pojazdu typu Gran Turismo.

Czytaj więcej Read More

Lifting Audi A4

Lifting Audi A4

Audi wprowadziło zmiany stylistyczne i techniczne w modelach A4, A4 Avant, A4 allroad quattro, S4 oraz S4 Avant. Odświeżone Audi A4 wyróżnia się nową osłoną chłodnicy oraz przeprojektowanymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED. Nowe są też zderzaki z przodu i z tyłu oraz tylne światła wykonane w technologii LED.

Zewnętrzne modyfikacje przełożyły się na niewielką zmianę rozmiarów nadwozia wszystkich wersji. Audi A4 sedan i Avant mierzą teraz 4,70 m długości, natomiast modele allroad quattro oraz S4 mierzą 4,72 m. Rozstaw osi wszystkich wariantów jest taki sam i wynosi 2,81 m. Szerokość nadwozia to odpowiednio 1,83 m i 1,84 m. Wysokość w zależności od wersji zawiera się w przedziale od 1,41 do 1,50 m.

Wewnątrz pojawiły się nowe kolory wykończeniowe, natomiast nabywca może wybrać jedną z kilku nowych stylizacji koła kierownicy. Wszystkie oferowane obecnie silniki są mocniejsze, a jednocześnie zużywają mniej paliwa. Unowocześniona jednostka 2.0 TDI dostępna jest w kilku wariantach mocy: 136, 164 i 177 KM. Najoszczędniejsza wersja 2.0 TDI 136 KM zadowala się średnio 4,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Dodatkowo, producent wprowadził czterocylindrowe silniki Diesla rozwijające 120 i 143 KM oraz jednostki V6 TDI, z których najmocniejsza produkuje 245 KM.

Czytaj więcej Read More

ŠKODA Mistrzem Świata SWRC!

ŠKODA Mistrzem Świata SWRC!

ŠKODA osiągnęła historyczny sukces – po raz pierwszy zdobyła tytuł Mistrza Świata SWRC. Juho Hänninen i Mikko Markkula (FIN) z Red Bull ŠKODA, prowadzący Fabię Super 2000, zapewnili sobie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, wygrywając ostatnią tegoroczną eliminację z serii SWRC – Rajd Hiszpanii.

Red Bull ŠKODA team po raz pierwszy brała udział w tegorocznych mistrzostwach SWRC – tym bardziej jest co świętować. Nie mogło też być lepszej formy uczczenia 110-lecia obecności marki ŠKODA w motorsporcie.

Czytaj więcej Read More