VWMANIA 2011 – tak było!
Prezentujemy film z VW MANII 2011!
Polecamy oglądać w HD :)
Zobacz też: Galeria zdjęć z VWMANII 2011
Prezentujemy film z VW MANII 2011!
Polecamy oglądać w HD :)
Zobacz też: Galeria zdjęć z VWMANII 2011
Wiele już razy tworzono limitowane serie różnych modeli samochodów, lecz po raz pierwszy projekt tego typu był zrealizowany specjalnie i wyłącznie na polski rynek, już na początku 2002 roku.
Geneza projektu
Początki tego projektu sięgają czerwca 2001 roku. Szef działu Audi Kulczyk Tradex rozpoczął wówczas pierwsze rozmowy z Domem Mody Cerruti. Idea stworzenia limitowanej serii Audi A3 przez kreatora mody wyłącznie na rynek polski przedstawiono również producentowi. Koncern Audi AG w pełni zaakceptował ten pomysł i zapewnił ze swej strony wszelką pomoc w wyprodukowaniu samochodu zaprojektowanego przez Nino Cerruti. …
Ponad 40-letnia idea buggy przeżywa dziś swój renesans w nowoczesnej interpretacji. Na tegorocznym salonie samochodowym IAA jedną z gwiazd był oblegany przez gości targowych buggy up! – wariant nowego Volkswagena up!.
Na początku lat 60-tych Amerykanie stworzyli buggy – samochód, który miał sprawiać szczególną przyjemność z jazdy, niezbędny dodatek do beztroskiego stylu życia. W buggy najlepiej można poczuć słońce na skórze i wiatr we włosach. Ponieważ rama podwozia Garbusa doskonale nadawała się do realizacji alternatywnych koncepcji nadwozia, na jego bazie powstawały liczne samochody plażowe. …
Czyli po Volkswagenie Up! i Skodzie Citigo, pora na Seata Mii.
SEAT przedstawia Mii – idealny samochód dla mieszkańców współczesnych metropolii. Mii ułatwia życie: jest funkcjonalny, daje przyjemność z jazdy, jest wydajny i technicznie innowacyjny. Mii to połączenie sportowego śródziemnomorskiego wzornictwa SEAT-a z wysokim poziomem wykonania i licznymi opcjami indywidualizacji. Ponadto, jak przystało na pojazd marki SEAT, dzięki atrakcyjnej cenie i rozsądnym kosztom eksploatacji, przyjemność z jazdy Mii jest łatwo dostępna. Na rodzimym hiszpańskim rynku sprzedaż Mii rozpocznie się jeszcze przed końcem bieżącego roku. Klienci z pozostałych krajów Europy będą musieli poczekać do wiosny 2012 roku. …
Niemiecka firma tuningowa Motoren Technik Mayer, powszechnie znana jako MTM, specjalizuje się w przeprowadzaniu „kuracji wzmacniających” aut należących do koncernu Volkswagen Group.
Na celowniku specjalistów z MTM znalazło się ostatnio Audi RS3 Sportback, które seryjnie napędzane jest 2,5-litrowym, turbodoładowanym silnikiem pięciocylindrowym, generującym 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (z elektronicznym ogranicznikiem).
Firma oferuje nabywcom tego „gorącego hatchbacka” trzy pakiety podnoszące moc. Pierwszy pozwala uzyskać 410 KM i 550 Nm. Co ciekawe cena modyfikacji jest mocno zachęcająca, ponieważ MTM oferuje ją już po 1900 Euro, po takim zabiegu setkę można uzyskać po 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna po zdjęciu ogranicznika wyniesie 282 km/h. …
Koncern Volkswagen zainwestuje w najbliższych pięciu latach w dział motoryzacyjny około 62,4 mld euro.
„Koncern Volkswagen zainwestuje rekordową sumę w osiągnięcie swojego celu, jakim jest zdobycie pozycji najlepszego pod względem ekologii i ekonomii producenta samochodów na świecie.” – powiedział prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG. „Będziemy dalej umacniać naszą wiodącą pozycję w dziedzinie innowacji i technologii. Inwestycje w modele oraz napędy przyjazne dla środowiska i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju są jednym z ważniejszych punktów w naszych planach.”
Przewodniczący Rady Zakładowej koncernu Bernd Osterloh wyjaśnił: „Volkswagen swoimi inwestycjami po raz kolejny umacnia przyszłość koncernu. Wysoki poziom zaangażowania w nowe, innowacyjne produkty i metody produkcji, a także w nasze zakłady na całym świecie pozwoli na długoterminowe utrzymanie miejsc pracy.” Na dział budowy nadwozi w Wolfsburgu przeznaczonych zostało około 100 mln euro. To samo dotyczy działu budowy nadwozi w Emden. „Inwestycje w zakłady w Wolfsburgu i Emden zagwarantują dalsze funkcjonowanie trójkąta Emden – Wolfsburg – Zwickau. Wielkości produkcji i dobór produktów mogą być w przyszłości rozdzielane na poszczególne zakłady w zależności od wymagań rynku. Zabezpieczy to przyszłość tych trzech zakładów” – dodał Osterloh. Kolejnym ważnym punktem inwestycji w niemieckie zakłady będą alternatywne napędy, nowe generacje silników wysokoprężnych i benzynowych oraz nowe generacje innowacyjnej dwusprzęgłowej przekładni Volkswagena.
32,7 mld euro, czyli 66 procent koncern przeznaczy na inwestycje rzeczowe w dziale produkcji samochodów w celu modernizacji i rozszerzenia palety produktów wszystkich marek. Główny nacisk położony zostanie na nowe samochody i kolejne generacje modeli prawie wszystkich klas samochodów, opierające się na technologii modułowej …