Złota Kierownica 2011: weź udział i zdobądź cenne nagrody

Złota Kierownica 2011: weź udział i zdobądź cenne nagrody

Prezentujemy 44 kandydatów do wielkiej prestiżowej nagrody dla najlepszych samochodów 2011 roku. Drodzy Czytelnicy! Wysyłajcie SMS-y, cenne nagrody czekają!

Trzecia edycja plebiscytu “Złota kierownica” rozpoczęta!

Jest to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 roku, a przyznawane są w nim wyróżnienia najlepszym autom prezentowanym w danym roku, które znalazły uznanie w oczach czytelników oraz profesjonalnego jury składającego się m.in. z ekspertów motoryzacyjnych.

Czytaj więcej Read More

Up! Pierwsze fakty

Up! Pierwsze fakty

Volkswagen stworzył nowy, mały, miejski samochód: up!. Na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,64 m) oferuje on maksymalną ilość miejsca. Stworzony do poruszania się po mieście mały up! jest całkowicie nową konstrukcją.

W pierwszej kolejności pojawi się w Europie, potem sukcesywnie w innych krajach na kolejnych kontynentach. Sprzedaż rozpocznie się w grudniu, zależnie od budżetu i potrzeb będzie można wybrać jedną z trzech wersji. Podstawowa to take up!, druga wersja, zorientowana na komfort to move up! i najwyższa: high up!. W momencie wprowadzania na rynek dostępne będą dodatkowo dwa wyjątkowe modele bazujące na wersji high up!, mianowicie up! black i up! white.

Czytaj więcej Read More

Bugatti Veyron Grand Sport czeka na nabywców

Bugatti Veyron Grand Sport czeka na nabywców

Bugatti ogłosiło wprowadzenie do sprzedaży limitowanej do 150 egzemplarzy edycji modelu Veyron Grand Sport, jednak firma ma w zanadrzu jeszcze jedną niespodziankę dla swoich wiernych klientów.

W wywiadzie dla Autovise Wolfgang Durheimer, szef Bugatti przyznał, że trwają prace nad mocniejszą wersją modelu Veyron Grand Sport.

Na razie wiadomo, że do napędu nie zostanie wykorzystany silnik o mocy 1 200 KM z Veyrona Super Sport, ponieważ ta jednostka nie jest kompatybilna z otwartym nadwoziem wersji Grand Sport. Jednym z głównych problemów w przypadku konstrukcji tego typu jest zapewnienie odpowiedniego przepływu powietrza chłodzącego silnik. Durheimer potwierdził jednak, iż moc nowej wersji na pewno przekroczy 1 001 KM.

Tymczasem firma sprzedała dopiero 40 ze 150 sztuk modelu Veyron Grand Sport

Czytaj więcej Read More

20 lat od premiery Golfa MK3

20 lat od premiery Golfa MK3

Dokładnie 20 lat temu, 10 sierpnia 1991 roku, zaprezentowano Golfa trzeciej generacji.

Samochód przeszedł liczne modyfikacje w zakresie designu i technologii. Golf III nabrał nowoczesnych kształtów, owalne reflektory i zaokrąglona linia całkowicie zmieniły wygląd pojazdu. Auto mierzyło 4020mm, było wysokie na 1425mm (1410mm w przypadku GTI)i szerokie na 1695mm, rozstaw osi wynosił 2475mm. Zaprezentowano nowe silniki. Na uwagę zasługiwała jednostka sześciocylindrowa (VR6).

Czytaj więcej Read More

Innowacyjny silnik: nowy 1.8 TFSI

Innowacyjny silnik: nowy 1.8 TFSI

Silniki udoskonalonej rodziny A5 wyznaczają nowe standardy w dziedzinie właściwości sportowych i efektywności spalania. Już najmniejsza jednostka – 1.8 TFSI – prezentuje całą kompetencję technologiczną Audi. Inżynierowie opracowali wiele innowacyjnych rozwiązań z różnych dziedzin i dzięki nim uzyskali zaskakująco dobre osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa.

– Maksymalna siła i minimalne zużycie paliwa: 125 kW (170 KM) i moment obrotowy 320 Nm, lecz tylko 5,7 litra na 100 km
– Nowe rozwiązania układu wtryskowego i innych podzespołów
– W pełni elektroniczna regulacja temperatury cieczy chłodzącej

Nowoczesny czterocylindrowy silnik czerpiący swoją moc z 1.798 cm3 pojemności skokowej rozwija imponujący moment obrotowy 320 Nm, dostępny od 1.400 do 3.700 obr./min. Maksymalną moc 125 kW (170 KM) silnik osiąga już przy 3.800 obr./min. Benzynowy 1.8 TFSI przyspiesza Audi A5 Coupé z manualną skrzynią biegów w 7,9 sekundy od zera do 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Średnio zużywa jednak tylko 5,7 litra paliwa na 100 km i emituje 134 gramy CO2 na kilometr, co jest rekordem w tym segmencie. W porównaniu z poprzednim silnikiem o mocy 118 kW (160 KM) spalanie zmniejszyło się o 21 procent.

Czytaj więcej Read More