Silnik Roku znów dla Volkswagena!

Silnik Roku znów dla Volkswagena!

„Engine of the Year Award” dla silnika 1.4 TSI! Volkswagen po raz szósty z rzędu otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Engine of the Year”. Nagrodę za silnik 1.4 TSI w klasie pojemności od 1.0 do 1.4 litra odebrał dzisiaj w Stuttgarcie dr Hermann Middendorf, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena. Dzięki podwójnemu doładowaniu turbosprężarką i kompresorem, jednostka 1.4 TSI uznawana jest za wyjątkowo mocną i efektywną.

„TSI oznacza w Volkswagenie drogę ku mobilności dbającej o zasoby naturalne i środowisko. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami bezsprężarkowymi o znacznie większej pojemności skokowej, silniki TSI wykazują przez cały swój cykl życia, wyraźnie lepszy bilans zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych” – wyjaśnił Middendorf odbierając nagrodę w Stuttgarcie.

Ponadto z uznaniem jury spotkał się fakt, że silnik 1.4 TSI osiąga najlepsze wyniki nie tylko w wersji benzynowej, lecz także jako silnik wyjściowy dla napędzanych gazem ziemnym modeli Eco-Fuel. Właściwości napędowe, poziom hałasu, komfort pracy oraz oszczędność paliwa silników oceniało łącznie 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów.

Idealny namiot na zloty

Idealny namiot na zloty

Namiot w kształcie Volkswagena Bullika? Czemu nie?!

Na ten szalony pomysł wpadła angielska firma firebox.com, w swojej ofercie ma nietypową replikę Volkswagena Bullika w wersji Camper z 1965 roku, nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że owa replika jest po prostu namiotem dla czterech osób. Warto dodać, że namiot posiada wymiary identyczne jak Bulli z 1965 roku, mierzy 3,88m długości i 1,82m wysokości. Będzie on dostępny w trzech kolorach – żółtym, niebieskim i czerwonym.

Czytaj więcej Read More

MajóVWka 2011

MajóVWka 2011

W dniach 27-29 maja odbędzie się XXVIII Ogólnopolski Zlot miłośników aut z grupy VAG “MajóVWka”.

MajóVWka to impreza z kilkunastoletnią tradycją, jak co roku, na lotnisku w Ułężu (woj. lubelskie) zjeżdża się kilkuset entuzjastów aut grupy Volkswagena, by wziąć udział we wspólnej integracji. Po raz trzeci organizacją imprezy zajmuje się Lubelskie Stowarzyszenie VW AUDI, aby urozmaicić zabawę na zlocie, zostanie wprowadzonych szereg nowości.

Między innymi:
– wyścigi na 1/4 mili prowadzone przez profesjonalistów ze Stowarzyszenia Sprintu Samochodowego
– jazda sprawnościowa na czas
– konkurs Car Audio na najgłośniejsze auto
– możliwość jazdy na quadach, zabawa w paintballa
– wybór najładniejszego auta zlotu
– całonocna impreza prowadzona przez kilku znanych dj’ów
– pokazy taneczne dancehallu, reggaetonu oraz hiphopu
– pokazy freestylu motocyklowego
– w nocy podczas imprezy będzie także niespodzianka
– konkursy z nagrodami
– hamownia
– i inne

Zobacz fotorelację z ubiegłorocznej imprezy!
Pełny program imprezy można znaleźć na www.majovwka.pl
Do zobaczenia na zlocie!

MajóVWka 2009 – tak było!
http://www.youtube.com/watch?v=Q_oZvaypyDA

35 “Jahre” GTI Edition na Wörthersee

35 “Jahre” GTI Edition na Wörthersee

Na 35-lecie tego wyjątkowego modelu Volkswagen przygotował wersję specjalną, którą będzie można zobaczyć podczas czerwcowego zlotu miłośników niemieckiej marki, organizowanego w austriackim Wörthersee

Jednak pojazd ten będzie można już kupić od 12 maja 2011 r. Volkswagen Golf GTI Edition 35 kosztuje 30 425 euro i ma bogatsze wyposażenie. Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik 2.0 TSI, którego moc z 211 KM powiększono do 235 KM. Pierwsza generacja VW Golfa GTI miała premierę w 1976 roku.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Polo R WRC od 2013 w Rajdowych Mistrzostwach Świata

Volkswagen Polo R WRC od 2013 w Rajdowych Mistrzostwach Świata

Podjęta została decyzja o uczestnictwie Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach Świata począwszy od 2013 roku” – na wczorajszej konferencji prasowej Członek Zarządu Volkswagena dr Ulrich Hackenberg podał informację o startach Volkswagena w WRC (World Rally Championship). Przed 200 dziennikarzami odsłonił razem z Luca de Meo – szefem marketingu Volkswagen AG i Krisem Nissenem – dyrektorem Volkswagen Motorsport studyjnego Polo R WRC, którym Volkswagen od 2013 roku będzie walczył na trasach rajdowych.


„Z dumą prezentujemy Państwu najbardziej dynamiczne Polo w historii – Polo R WRC.”- dodał Luca de Meo. Dla Krisa Nissena i jego zespołu udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest nowym zadaniem. „Cieszymy się na to nowe wyzwanie i przystępujemy do pracy z taką samą pasją jak ta, dzięki której przez trzy ostatnie lata wygrywaliśmy Rajd Dakar” – powiedział Kris Nissen.

Po trzech z rzędu zwycięstwach w Rajdzie Dakar Volkswagen stawia sobie nowe cele w WRC. Z trzema zaangażowanymi obecnie koncernami motoryzacyjnymi i globalną obecnością w mediach, WRC stwarza dla Volkswagena atrakcyjną, niezwykle profesjonalną i prestiżową szansę zaprezentowania swoich możliwości. Do 2013 roku koncern z Wolfsburga skonstruuje na bazie Polo, samochód rajdowy o mocy 300 KM z silnikiem TSI o pojemności 1.6 litra i napędem na wszystkie koła.

Czytaj więcej Read More

Golf 928

Golf 928

Pod koniec lat 70tych firma Nordstadt miała ciekawe pomysły na przebudowy kilku modelu Audi, Volkswagena i Porsche, był to między innymi sławny Volkswagen Garbus Carrera z silnikiem z modelu Porsche 911, osiągającym moc 210 koni, czy Scirocco Pickup, Jetta Cabrio.

To jednak nie wystarczyło właścicielowi, Gunterowi Artz, w 1978 roku został zakupiony nowy model Porsche 928 z silnikiem V8 4.5l 240KM, stał się on bazą dla najbardziej spektakularnej przeróbki z Nordstadt – Golf 928, bo tak został nazwany ten dziwoląg, posiadał oczywiście jednostkę napędową z Porsche, napęd na tył, całe zawieszenie, a także środek (skórzane kubełki, deskę rozdzielczą), układ hamulcowy i felgi, tak zwane później – telefony.

Do budowy tego auta, Gunter Artz poszerzył oryginalnego Golfa pierwszej generacji o 30cm, musiał także przerobić błotniki i drzwi, nie obyło się także bez specjalnie dorabianych szyb, sama przednia szyba kosztowała w latach 80tych 4000DM.

Czytaj więcej Read More