Volkswagen Golf wystartuje w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring

Volkswagen Golf wystartuje w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring

Volkswagen Golf wraca na Północną Pętlę Nürburgring. Na legendarny, 24-godzinny wyścig który odbędzie się w dniach 23 – 26 czerwca 2011, jeden z najtrudniejszych testów w sporcie motorowym, Volkswagen przygotował na bazie swojego bestsellera, wyścigowy samochód turystyczny o mocy 440 KM z napędem na wszystkie koła. Nowy „Golf24” zaliczył już pierwsze testowe kilometry podczas jazd próbnych w Portugalii i we Włoszech.

http://www.youtube.com/watch?v=UcumY3Dn7fE

 

“Nowym Golfem24 kontynuujemy uwieńczony wieloma sukcesami udział w 24-godzinnych wyścigach na Nürburgring. Impreza ta jest niezwykle popularna, zalicza się do prawdziwych klasyków w sporcie motorowym i ze względu na ekstremalny dystans i wyjątkowy tor, stanowi także bardzo duże wyzwanie pod względem technicznym” – wyjaśnił Kris Nissen, Dyrektor Volkswagen Motorsport. „Spektakularny Golf24 będzie dla szerokiej publiczności dodatkową atrakcją – dokładnie w 35-ty jubileusz GTI”.

 

Fabryczny Volkswagen Golf po raz ostatni wystartował na torze Nürburgring w 2007 roku. Auto z napędem na przednią oś i mocą 300 KM zajęło ósme miejsce w klasyfikacji generalnej wyprzedzając wiele mocniejszych samochodów. Ponieważ od tego czasu konkurencja znacznie się wzmocniła, konieczne było opracowanie nowej koncepcji technicznej: Nowy Golf posiada udoskonalony, pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2,5 litra, wyprodukowany przez koncern Volkswagen. Jego moc 440 KM oraz maksymalny moment obrotowy 540 Nm są przenoszone na wszystkie koła przez sekwencyjną, sześciobiegową przekładnię.

Czytaj więcej Read More

cultstyle.pl 2010 – film

cultstyle.pl 2010 – film

Film z pierwszego zlotu Cultstyle.pl 2010, który się odbył 22go sierpnia w Wilczych Laskach.

Produkcja: Loniek/Wolfsgruppe
Muzyka: Does It Offend You, Yeah? – We Are the Dead (Chemical remix) + Original version = Loniek remix

Lamborghini Aventador – zdjęcia prosto z premiery w Genewie

Lamborghini Aventador – zdjęcia prosto z premiery w Genewie

Lamborghini LP700-4 Aventador, nowe dziecko Lamborghini, to jedna z najgorętszych premier na targach w Genewie.

Liczne przecieki, a także starannie zaprojektowana i przeprowadzona kampania promocyjna, pozwoliły pasjonatom motoryzacji na bardzo dobre zapoznanie się z Lamborghini Aventador jeszcze przed oficjalną premierą. Następca Murcielago został oficjalnie odsłonięty na spotkaniu poprzedzającym targi, stając się jedną z najgorętszych tegorocznych premier.

LP700-4 waży jedynie 1575 kg, a to dzięki zastosowaniu zaawansowanych włókien CFRP i monokokowej konstrukcji. Silnik V12 o pojemności 6,5 l oferuje zgodnie z oznaczeniem 700 KM osiągane przy 8250 obrotów i 690 Nm momentu obrotowego przy 5500 obrotów. Moc trafia na koła poprzez 7-biegową skrzynię o podwójnej synchronizacji. Zmiana biegu trwa zaledwie 50 milisekund. Nowy byk rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h. Za wytracanie prędkości będą odpowiedzialne olbrzymie tarcze hamulcowe, z przodu 400mm o grubości 38mm, z tyłu 380mm, na każdej z tarcz będą po dwa zaciski wyposażone w 6 i 4 tłoczków.

Warto dodać, że auto będzie wyposażone w napęd 4×4 Haldex czwartej generacji.

Czytaj więcej Read More

Premiera koncepcyjnego Volkswagena Bulli w Genewie

Premiera koncepcyjnego Volkswagena Bulli w Genewie

Volkswagen Bulli, jak żaden inny samochód na świecie, jest symbolem stylu życia i wolności. Zadebiutował w 1950 roku, a w raz z nim zachwycająco prosty design. Wewnętrzny kod Volkswagena to T1, Transporter 1.

Niemcy nazwali go „bulli”, Amerykanie „microbus”, a w Polsce mówiono na niego „ogórek”. Jeździł po wszystkich kontynentach. Do dzisiaj, ten pierwszy z vanów, ma rzeszę fanów na całym świecie. Teraz Volkswagen na nowo zinterpretował kompaktową formę tej legendy motoryzacji i wyznaczył jej drogę w przyszłość. Stworzył koncepcyjną wersję nowej generacji „ogórka” – przestronnego jak w 1950 roku, genialnego jak zawsze, ekologicznego jak nigdy.

Tym koncepcyjnym autem Volkswagen zwieńczył to, co rozpoczął w 2001 roku – wizja nowego „ogórka” zaowocowała przed dziesięciu laty niezapomnianym autem studyjnym o nazwie Microbus. Teraz koncepcja została doprecyzowana, a niezbędne, ekologiczne technologie są w zasięgu ręki. Bardziej kompaktowy i dostępny, niż przed dziesięciu laty, nowy „ogórek” prezentowany jest teraz w Genewie. Napędzany silnikiem elektrycznym, z sześcioma miejscami siedzącymi i systemami audio sterowanymi za pomocą iPada.

Czytaj więcej Read More