Top Gear nagrodziło Golfa R

Top Gear nagrodziło Golfa R

Top Gear Awards, to coroczne nagrody przyznawane przez prezenterów programu, Jeremy Clarksona Richarda Hammonda i Jamesa Maya. W tym roku nagrodzili Golfa R, przyznając mu tytuł “Hot Hatch of the Year”.

W Golfie R spodobała się kombinacja dynamiki, wyjątkowej mocy, prowadzenia oraz komfortu do jazdy na co dzień.

Przypomnijmy, że pod maską trzeciej generacji Golfa R z napędem na wszystkie koła (4motion) pracuje czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI. Moc maksymalna 271 KM oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm (osiągany między 2 500 a 5 000 obr./min.) katapultują auto do 100 km/h w 5,7 sekundy (Golf R z DSG: 5,5 sekundy). Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Cena auta w polskich salonach zaczyna się od 133tys zł za najuboższą wersję wyposażenia.

Dane techniczne Golfa R znajdują się na tej stronie.

Galeria zdjęć Golfa R

Czytaj więcej Read More

4-cylindry w Porsche?

4-cylindry w Porsche?

Proces przemian technologicznych i biznesowych w Porsche nadal trwa. Po zwiększeniu sprzedaży i ogłoszeniu hybrydyzacji gamy modelowej, przyszedł czas na silnik o 4 cylindrach.

Przepisy dotyczące emisji są nieubłagane. Utrzymanie wysokiej mocy w samochodach sportowych, przy jednoczesnym zachowaniu norm emisji wymaga od inżynierów wiele wysiłków. Kolejną firmą, która zmniejsza swoje silniki szukając mocy w technologii (a nie pojemności) jest Porsche. Niemiecki producent zdradził, iż pracuje nad nową jednostką o czterech cylindrach, która zadebiutuje już pod koniec roku w nowym Boxsterze i Caymanie.

Silnik, który jak głoszą plotki będzie miał 2,5 l pojemności, w najmocniejszej turbodoładowanej odmianie będzie produkował nawet 360 KM. Poza modelem Boxster i Cayman, jednostka będzie też używana w najtańszym Porsche, nad którym firma pracuje razem z Volkswagenem. Wcześniejsze informacje sugerowały możliwość użycia silników TFSI, jednak wszystko wskazuje na to, iż Porsche zdecydowało się na budowę własnego motoru.

Niepokojącą informacją jest to, iż niemiecki koncern dopuszcza użycie silnika 4-cylindrowego również w legendarnym Porsche 911. Ortodoksyjni fani marki pewnie już płoną ze złości. Pozostaje nam ich uspokoić – w najbliższym czasie przy tylnej osi 911 nadal będą montowane 6-cylindrowe boksery.

Źródło: motorauthority.com, informacja Mototarget.pl

Będzie nowy Veyron

Będzie nowy Veyron

Nowe Bugatti będzie jeszcze szybsze niż poprzednik. Czyżby Volkswagen chciał utrzymać swoją dominację w świecie prędkości?

Jeden z najbardziej pożądanych supersamochodów współczesnych czasów doczeka się swojego następcy. Stylizacja samochodu będzie odniesieniem do pierwszej wersji koncepcyjnej autorstwa samego Waltera se Silvy.

Bugatti konstruując kolejną edycję „pocisku drogowego” zdecydowało się na współpracę z siostrzaną marką Lamborghini. Włoski producent podzieli się swoim doświadczeniem w zakresie włókien kompozytowych. W rezultacie masa nowego Veyrona będzie niższa (1838 kg), a to ma zapewnić lepsze osiągi przy zastosowaniu tej samej jednostki. Sercem pozostanie bowiem silnik W16 o pojemności 8 litrów, doposażony w 4 turbiny. Całość ma krzesać 1200 KM i 1500 Nm momentu. Samochód będzie przyspieszał do setki w 2,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na wartości 434,52 km/h.

Pozostaje wspomnieć jeszcze o cenie, która będzie wynosiła 1,2 mln euro. Nowy Veyron zadebiutuje w 2013 r.

Źródło: worldcarfans.com, informacja Mototarget.pl

Tymczasem proponujemy obejrzeć galerię obecnie produkowanego modelu oraz kilku konceptów…

Czytaj więcej Read More

Dakar 2011 – podsumowanie

Dakar 2011 – podsumowanie

Volkswagen po raz trzeci z rzędu triumfował w Rajdzie Dakar. Zespół z Wolfsburga jest jak dotąd jedynym, który wygrał w klasyfikacji samochodów stosując silniki wysokoprężne. Volkswagen pozostaje również niepokonany na południowoamerykańskim kontynencie. Na podium w Buenos Aires w niedzielę Obok Nassera Al-Attiyah i Timo Gottschalka (Q/D) staną Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (ZA/D) oraz Carlos Sainz i Lucas Cruz (E/E) – zwycięzcy Rajdów Dakar z poprzednich lat. Ukoronowaniem wygranej będzie przejazd wszystkich trzech samochodów przez podest zwycięzców w Buenos Aires w niedzielę o godzinie 12.00 czasu lokalnego.


Nasser Al-Attiyah z Kataru i Timo Gottschalk z Niemiec są trzecim duetem Volkswagena, który triumfował w Dakarze w Race Touaregu. Dzięki doskonałej, nowoczesnej i niezwykle wytrzymałej technologii, trzy duety – zwycięzcy z poprzednich trzech lat, staną teraz razem na pierwszym, drugim i trzecim stopniu podium. To świadczy o wyrównanym, wysokim poziomie kierowców, którzy od początku dominowali w Dakarze 2011.

Czytaj więcej Read More