Volkswagen gotowy na Dakar 2011

Volkswagen gotowy na Dakar 2011

Volkswagen weźmie udział w legendarnym Rajdzie Dakar, który odbędzie się w dniach od 1 do 16 stycznia.

Ten długodystansowy wyścig w Argentynie i Chile jest najtrudniejszym sprawdzianem w światowym sporcie motorowym. Osiągnięcie sukcesu wymaga perfekcyjnego połączenia kompetencji technicznych i umiejętności kierowców. Wymaga również optymalnej równowagi między odważnym stosowaniem innowacji i wykorzystaniem sprawdzonych rozwiązań. Dzięki umiejętnemu pogodzeniu tych dwóch aspektów Volkswagen wyznaczył technologią TDI nowe standardy w Rajdzie Dakar i jako jedyny w historii producent odniósł zwycięstwo, w klasyfikacji samochodów, autem zasilanym silnikiem wysokoprężnym.

Volkswagen zamierza po raz trzeci z rzędu, po 2009 i 2010 roku, zwyciężyć w Dakarze. Nic nie zostało pozostawione przypadkowi. Rajd w Ameryce Południowej to bezlitosny sprawdzian możliwości dla nowego Race Touarega 3. Ekstremalne trasy po wydmach, przyprawiające o zawrót głowy wysokości w Andach, szybkie odcinki szutrowe – Rajd Dakar jest i pozostanie najdłuższym i najtrudniejszym sprawdzianem w sporcie motorowym.

Czytaj więcej Read More

Światła LED do jazdy w dzień w Polo i Golfach

Światła LED do jazdy w dzień w Polo i Golfach

Volkswagen wprowadził innowacyjne światła LED do jazdy w dzień w Polo i Golfach. Wśród zalet tego rozwiązania wymienić należy lepszą widoczność oraz dłuższą żywotność diod w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami.

Światło podczas jazdy w dzień emitowane jest przez diody LED wbudowane w główne reflektory. 15 diod ułożonych jest w łuk przebiegający od zewnątrz do środka auta. Kształt łuku charakterystyczny dla świateł Volkswagenów, jest teraz jeszcze wyraźniej widoczny.

W porównaniu z normalnymi światłami dziennymi technologia LED ma wiele zalet. Z jednej strony jest to wyjątkowo długi okres użytkowania diod, z drugiej strony jeszcze lepsza widoczność i widzialność w ruchu drogowym. Cechy te są szczególnie pożądane przez wszystkich uczestników ruchu jesienią i zimą.

Biksenonowe reflektory w połączeniu z diodowymi światłami do jazdy w dzień w Polo kosztują 2.650 zł, w Golfie dostępne są w cenie od 2.930 zł. Opcję tę można zamawiać także dla innych modeli: Golfa Varianta, Tourana, Sharana, Passata i Touarega. Dla Golfów GTI i GTD reflektory biksenonowe z światami LED do jazdy w dzień są elementami wyposażenia standardowego.

Czytaj więcej Read More

Worthersee 2010 – film

Worthersee 2010 – film

Ponad 30minutowy film wypuściło właśnie Wolfsgruppe z X-nine.de, to trzeba zobaczyć! :)

Przypominamy, że odbywający się nad austriackim jeziorem Worthersee zlot GTI Treffen to największa na świecie tego typu impreza, skupia ona oczywiście miłośników aut grupy VAG, a także innych niemieckich klasyków. Impreza odbywa się cyklicznie od 28 lat, aktualnie odwiedza ją ponad 200tys fanów. Oczywiście Volkswagen i Audi wspierają GTI Treffen, dla przykładu w zeszłym roku Volkswagen wypuścił limitowaną edycję Golfa GTI Worthersee 09 Special Edition, w tym roku Audi pokazało model A1 FC Bayern edition.

Kuzaj gotowy na Barbórkę

Kuzaj gotowy na Barbórkę

Już w najbliższy weekend rozpocznie się Rajd Barbórka. Rozmawiamy z Leszkiem Kuzajem, który podczas rajdu tradycyjnie wystąpi w barwach Škoda Castrol BP Rally Team.

Po ostatniej, udanej eliminacji Mistrzostw Polski, nadszedł czas na Rajd Barbórka. Jakie są Twoje oczekiwania dotyczące startu w tej prestiżowej imprezie? Czy jest to dla Ciebie tylko fun, czy raczej prawdziwa rywalizacja?

Faktycznie, moje rajdowe starty pod koniec tego roku mogę zaliczyć do udanych. Jak zwykle, jestem bardzo pozytywnie, wręcz entuzjastycznie nastawiony do zbliżającego się rajdu. Z pewnością będę walczył na 100% i do samego końca, w tych trudnych zimowych warunkach. Barbórka jest bardzo specyficznym, krótkim rajdem, zawsze kojarzonym z ostrą rywalizacją, zawsze w duchu fair play. W tym roku wystartuje kilka samochodów WRC i cała masa S 2000. Jest przynajmniej sześciu kierowców, którzy będą się liczyć w walce o zwycięstwo. Oczywiście, zrobimy wszystko, aby do mety dotrzeć przed nimi.

Czytaj więcej Read More

Golf MK2 BI-MOTO!

Golf MK2 BI-MOTO!

Grupa czterech studentów w ramach pracy dyplomowej postanowiła zrobić Golfa z dwoma silnikami, poniżej film przedstawiający co z tego wszystkiego wyszło :)

Dane techniczne:
Silnik: seria 2 x 1.8 8V RP
Układ dolotowy: seria
Układ wydechowy: przerobiony tak by pomieścić 2 układy wydechowe
Układ wtryskowy: seria
Elektronika: zastosowanie serwomechanizmów modelarskich w celu sterowania przepustnicami
Układ chłodzenia: przód – seria, tył – większa chłodnica pojawiająca się w różnych wersjach silnikowych, 2 wiatraki z uwagi na ograniczony ruch powietrza i zasysanie cieplejszego powietrza poprzez ustawienie chłodnicy za silnikiem.
Układ napędowy: na obie osie, bez tradycyjnego centralnego dyfra, bo nie ma mechanicznego połączenia między napędami obu osi, możliwość sterowania proporcją rozkładu momentu poprzez dławienie jednego z silników
Zawieszenie: 2 x najtańszy gwint przedniej osi (producenta nie pamiętam, bo pierwszy raz o takowym słyszałem), konieczny montaż uniballi w tylne wahacze.
BODY KIT: seria GT

via: racingforum.pl