Golf blue-e-motion: ekstremalny moment obrotowy, zero emisji

Golf blue-e-motion: ekstremalny moment obrotowy, zero emisji

Volkswagen Golf blue-e-motion, napędzana wyłącznie silnikiem elektrycznym studyjna wersja najpopularniejszego europejskiego samochodu w historii, stanowi kolejny pomost do ery elektromobilności.

Pięciodrzwiowe i pięcioosobowe auto jest bezgłośnie napędzane wbudowanym z przodu nadwozia silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 85 kW/115 KM; moc ciągła wynosi 50 kW/69 KM. Tak jak wszystkie silniki elektryczne, także jednostka zastosowana w Golfie rozwija natychmiast bardzo wysoki maksymalny moment obrotowy (270 Nm). Rezultatem jest większa przyjemność z jazdy. Prąd do napędu silnika elektrycznego jest magazynowany w litowo – jonowej baterii o pojemności 26,5 kilowatogodzin.

Czytaj więcej Read More

Znakomita reklama Skody Fabii RS

Znakomita reklama Skody Fabii RS

Brytyjska Škoda wystartowała z nową kampanią marketingową modelu Fabia vRS. Głównym punktem 12-tygodniowej akcji reklamowej jest 60-sekundowy spot telewizyjny, który odsłoni ‘ostrą’ stronę sportowej Fabii vRS.

Nagrany w rodzimych Czechach, najnowszy spot Škody rozpoczyna się od ujęcia, na którym, na ekranie telewizora wyświetlana jest poprzednia „ciasteczkowa” reklama. „Uroczych” cukierników wkrótce zastępuje ekipa produkcyjna składająca się z mniej grzecznych mechaników, montujących „ostrą” Fabię vRS.

Jetta wkracza do Europy

Jetta wkracza do Europy

Europa jest kolejnym rynkiem po USA, na którym oferowany będzie Volkswagen Jetta.


Samochód mierzy 4,64 cm, więc jest o blisko 10 cm dłuższy od poprzednika (poprzednia generacja 4,55 cm). Jetta już w podstawowej wersji wyposażenia Trendline będzie wyposażony m.in. w klimatyzację, wielofunkcyjny wyświetlacz, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, sześć poduszek powietrznych oraz układy ABS i ESP. W bogatszych wersjach wyposażeniowych dostępne będą duże obręcze aluminiowe (nawet 17-calowe), zaawansowane systemy audio oraz systemy wspomagające jazdę, takie jak na przykład pilot parkowania.

Pod maską znajdą się znane silniki wysokoprężne i benzynowe. Gamę jednostek Diesla otwiera motor 1,6 TDI o mocy 105 KM, który zadowala się średnio 4,2 litrami oleju napędowego na 100 km. Większy silnik o pojemności 2 litrów ma 140 KM i jest równie oszczędny.

Czytaj więcej Read More