Nowy EOS

Nowy EOS

Volkswagen ponownie zaskakuje, po odświeżonym passacie przyszła pora na jedyny obecnie produkowany cabriolet tej marki, czyli EOS.

Co nowego? Volkswagen Design-DNA czyli charakterystyczny przód obecny we wszystkich modelach stajni VW, oraz dodatki znane z Golfa, czy Scirocco.

Gama silników zaczyna się na dieslu 2.0TDI o mocy 140km, wyposażonego w ręczne skrzynie 6-biegowe, lub automatyczne DSG, będzie także wersja BlueMotion z obiema skrzyniami. Benzyna to standardowa kolekcja silników od 1.4TSI 122KM (także z BlueMotion), przez 160konny silnik 1.8TSI do topowego, znanego z Golfa GTI, 2.0TSI 210KM. Ten ostatni będzie dostępny także w wersji z automatyczną skrzynią DSG. Ważący blisko 1600kg cabriolet z topową jednostką osiągnie setkę już po 7,8s, a jego prędkość maksymalna to 238km/h.

W salonach, Nowy EOS będzie kosztował od 27975 Euro w górę w zależności od wersji wyposażenia i silnikowej.

Nowy Passat – oficjalnie

Nowy Passat – oficjalnie

Volkswagen Passat zapisał niejedną kartę w historii motoryzacji. Ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy bez wątpienia wzbudza podziw. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1973 roku Passat jest obecnie dostępny w ponad 100 krajach świata. Podczas rozpoczętego dziś w Paryżu Mundial de l’Automobile, Volkswagen przedstawia zupełnie nowego Passata w wersjach Limousine i Variant.

Siódma już generacja, tego cieszącego się ogromnym zainteresowaniem modelu, będzie dostępna na pierwszych europejskich rynkach od połowy listopada.

Już piąta i szósta generacja Passata stanowiły solidny pomost do następnego, wyższego segmentu. Tą drogą konsekwentnie podąża teraz Passat B7. Jego wygląd poddany został daleko idącym zmianom, które nawiązując częściowo do zaprezentowanego w połowie roku Phaetona, podkreślają indywidualny charakter Passata. Dzięki jakości, komfortowi, bezpieczeństwu oraz systemom wspomagającym kierowcę Passat jeszcze bardziej zbliżył się do najwyższego segmentu samochodów, nie opuszczając przy tym cenowo klasy średniej.

Czytaj więcej Read More

Nowy Passat!

Nowy Passat!

I stało się! Dzisiaj rano, na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Paryżu odbyła się premiera siódmej generacji Volkswagena Passata!

Nowy Passat otrzyma aż dziesięć jednostek napędowych, począwszy od silnika 1.6TDI 105Km, do 300konnego potwora o pojemności 3,6 litra. 105konny diesel ma spalać zaledwie 4.2l/100km przy emisji spalin na poziomie 109 g/km CO2, prawdopodobnie zostanie on wyposażony w znany z innych modeli Volkswagena system Start/Stop. Znajdziemy także oczywiście znane silniki 2.0TDI 140 i 170KM, ten pierwszy w wersji BlueTDI ma spalać średnio 4,5l/100km przy emisji 119g/km CO2.

Benzyna to przede wszystkim silniki 1.4TSi o mocy 122KM i 160KM, 1.8TSI 211KM oraz 3.6l V6 o mocy 300KM. Nowy Passat otrzyma też wersję EcoFuel wyposażoną w jednostkę o pojemności 1.4l i mocy 150km, zasilaną gazem LPG. Wszystkie silniki będą wyposażane w 6-biegowe manualne, lub 7-biegowe automatyczne przekładnie DSG. W przypadku silnika 3.6 V6 skrzynia DSG będzie standardem. Volkswagen podkreśla także niskie spalanie jednostek benzynowych, podstawowa jednostka 1.4TSI 122km ma spalać zaledwie 5.8l/100km przy emisji spalin 138g/km CO2. W porównaniu z poprzednią generacją, spalanie zostało także ograniczone w pozostałych silnikach, 160konny 1.8TSI ma spalać 6.9l/100km (o pół litra mniej w porównaniu do modeli B6), a jednostka 1.8TSI 211KM 7.2l/100km, co jest oszczędnością rzędu 0.6l w porównaniu do silnika 2.0TSI 200KM. Najmocniejszy silnik 3.6l V6 300KM z napędem 4motion na cztery koła ma średnio spalać 9.2l (poprzednik 9.8l) przy emisji spalin 215g/km.

Nowy passat ma teraz 4769mm długości (variant 4771mm), 1820mm szerokości, oraz 1474mm wysokości (1519mm variant).

Poniżej galeria zdjęć Nowego Passata

GreenLine nowej generacji

GreenLine nowej generacji

Podczas rozpoczynającego się Paryskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego, Škoda Auto zaprezentuje kompletne portfolio swych proekologicznych modeli GreenLine drugiej generacji. Wprowadzenie ekologicznej technologii do Yeti i dla Superba Combi będzie całkowitą nowością i światową premierą.


Nowoczesne silniki i nowa technologia, dostępne teraz dla wszystkich modeli, to potwierdzenie wysiłków, jakie Škoda Auto podejmuje w kierunku zminimalizowania wpływu przemysłu motoryzacyjnego na środowisko naturalne. Samochody marki oferują w tym zakresie nie tylko „Przemyślane rozwiązania”, takie jak system start-stop i funkcję odzyskiwania energii z hamowania, ale również najwyższej jakości silniki wykorzystujące najnowsze technologie, które zapewniają im ekologiczną i ekonomiczną pracę.

Czytaj więcej Read More