BlueSport wejdzie do produkcji?

BlueSport wejdzie do produkcji?

Volkswagen już dawno przestał być tylko “samochodem dla ludu”. Dowodem na to niech będzie wdrażany właśnie do produkcji BlueSport.

Koncepcyjny BlueSport zachwycał na targach w Detroit w 2009 roku. Obok Scirocco i Passata coupe, to trzeci tak oryginalny i porywający projekt niemieckiego koncernu. Samochód właśnie otrzymał zielone światło od kierownictwa VW, a tym samym powinien pojawić się w salonach w 2013 roku.

BlueSport to dwumiejscowy roadster z centralnie umieszczonym silnikiem. Warto w tym miejscu przypomnieć, iż Porsche szykuje się do wprowadzenia “baby” Boxstera, który miałby dzielić rozwiązania technologiczne z pojazdami VW. Ze względu na podobieństwa konstrukcyjne, istnieje duże prawdopodobieństwo, że to właśnie BlueSport będzie “dawcą”.

Więcej na temat BlueSport pisaliśmy tutaj.

Czytaj więcej Read More

Scirocco R-Cup na Norisring: pole position dla Hołowczyca, Steinhof na podium

Scirocco R-Cup na Norisring: pole position dla Hołowczyca, Steinhof na podium

Ogromną niespodzianką zakończyły się kwalifikacje do wyścigu Volkswagen Scirocco-R Cup na Norisring: kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc uzyskał najlepszy czas okrążenia na liczącym 2,3 kilometra torze ulicznym w Norymberdze i jest pierwszym startującym gościnnie zawodnikiem, który wywalczył pole position.



Wyścig wygrał Stefano Proetto, jest to jego pierwsze zwycięstwo w pucharze Volkswagen Scirocco-R. Drugie miejsce zajął Maciek Steinhof, który umocnił swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Hołowczyc po błędzie na początku wyścigu stracił kilka pozycji, ostatecznie zawody ukończył na czwartym miejscu. Adam Gładysz po kolizji na pierwszym zakręcie musiał wycofać się z walki.

Wyścigowy weekend na Norisring rozpoczął się od niespodzianki. Krzysztof Hołowczyc, rajdowy mistrz Polski, jeden z najszybszych kierowców Rajdu Dakar, występujący na Norisring jako „legenda”, wywalczył w kwalifikacjach pierwsze pole startowe. Hołowczyc już na początku półgodzinnej sesji uzyskał rekordowy czas 1.00,775 minuty, po czym zjechał do boksów i obserwował zmagania konkurentów. Żadnemu z zawodników nie udało się przejechać szybciej okrążenia, ani doświadczonym kierowcom Scirocco R-Cup, ani pozostałym zaproszonym gościom, startującym przed laty w Formule 1 oraz wyścigach DTM.

Czytaj więcej Read More

333km/h Golfem MK3

333km/h Golfem MK3

VR6 + Turbo wystrojone na około 800koni, zobaczcie co potrafi zrobić na dystansie jednej mili.

W skrócie – seryjny Golf MK3 VR6, silnik rozwiercony do 3 litrów, kompletnie zakuty, ostre wałki 288°, wielkie turbo Turbonetics 60-1, wtryski Dynamics 1000cc, potężny intercooler – efekt 800 koni, proste prawda? ;)

Jako ciekawostkę warto dodać, że to auto robi tradycyjne 1/4mili w czasie 10.55s

Czytaj więcej Read More