ID.3

ID.3

Pierwszy model z rodziny ID. nazywa się ID.3

„ID.3 znajduje się w centrum zainteresowania nie tylko Volkswagena. Modele klasy kompaktowej wciąż cieszą się ogromną popularnością o czym świadczy wielkość sprzedaży samochodów tego segmentu. Cyfra 3 sygnalizuje, że rodzina ID. może powiększać się zarówno w górę, jak i w dół. Przygotowujemy wiele nowości” – mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży, Marketingu i Serwisu, dając podgląd na rozwój elektrycznej mobilności w Volkswagenie. Do 2025 roku, dzięki ogromnym inwestycjom, Volkswagen chce zostać marką numer jeden na świecie w tej dziedzinie. Do tego czasu pojawi się ponad 20 nowych wyłącznie elektrycznych modeli, których roczna sprzedaż ma wynosić ponad milion egzemplarzy. Samochody elektryczne nowej generacji będą jednocześnie bezemisyjne i połączone w sieć.

Każdy przedstawiciel nowej rodziny elektrycznych modeli będzie nosił nazwę ID.. Podczas gdy Garbus zmotoryzował masy, a kolejne generacje Golfa – jako lidera segmentu – wprowadzały innowacyjne rozwiązania do klasy aut kompaktowych, rodzina elektrycznych modeli ID. sprawi, że e-mobilność będzie dostępna dla szerokiego grona odbiorców. Modele tej serii wyróżniająsię inteligentnym designem oraz innowacyjnymi technologiami.

Po rynkowym debiucie ID.3 pojawią się kolejne modele, które już dzisiaj zapowiadają samochody koncepcyjne – ID. CROZZ, ID. VIZZION i ID. ROOMZZ. One również będą miały nazwę składającą się z członu ID. i cyfry.

Czas na zmianę auta

Czas na zmianę auta

Witaj, świetnie, że wpadłeś. To może oznaczać, że prawdopodobnie planujesz zmianę auta, czy tak? Niezależnie od tego, czy zamierzasz wymienić swój pojazd, czy może zmotywowany różnymi względami zwyczajnie dokonać transakcji sprzedaży, to zapewne zastanawiasz się to uskutecznić w najkorzystniejszy sposób. Obserwując aktualnie panującą ogromną konkurencję na rynku, to rzeczywiście, ale zarówno sprzedaż, jak i zakup auta nie należą do łatwych zadań. Czy Ty także odnosisz podobne wrażenie? Istnieją miejsca na mapie Polski, w których roi się od komisów samochodowych, często są one nazywane zagłębiami rozpoznawalnymi ze względu na ten rodzaj prowadzonej działalności. Nie jest sztuką dziś sprzedać auto, wyzwanie stanowią korzystne warunki dla sprzedającego, na których owa transakcja będzie przeprowadzona.

Jak mądrze sprzedać auto?

Poza niezliczonymi stacjonarnymi punktami umożliwiającymi kupno i sprzedaż aut, duże pole manewru i różnorodny wybór dają serwisy internetowe, w których prezentowane są rozmaitej maści ogłoszenia. Pojawiło się także dookoła wiele firm oferujących skup aut. Zapewne spotkałeś się z wieloma ulotkami umieszczonymi za wycieraczką swojego pojazdu z anonsem o prowadzeniu tejże aktywności wraz z zachętą do współpracy i finalnej sprzedaży. Owszem, można się skusić i skorzystać z tego typu usług, ale należy zrobić to z dużą dozą rozwagi i rozsądku, by nie paść łupem nieuczciwych przedsiębiorców.

Przeglądając i analizując dziesiątki witryn z zamieszczonymi propozycjami współpracy w zakresie skupu, sprzedaży czy zamiany aut mogą się Tobie nasunąć sprzeczne spostrzeżenia. Z jednej strony tak wielu jest chętnych, by nabyć Twoje auto, a z drugiej strony żadna rozmowa nie kończy się finalizacją. Na tle tychże partnerów wyróżnia się adres moto-home.pl, czyli zespół pasjonatów motoryzacji, którzy poprzez swoje wieloletnie doświadczenie z powodzeniem wspierają swoich klientów nie tylko pod kątem transakcji kupna–sprzedaży. Firma działa na terenie całej Polski oraz Europy z biurem zlokalizowanym w stolicy Wielkopolski. Sporym Ich atutem, patrząc na postawę wobec obsługi klienta, jest szybka i sprawna ocena wraz z oględzinami oraz natychmiastową wyceną pojazdu. Końcowe rozliczenie odbywa się bez zbędnego przeciągania w czasie i przybiera postać gotówki lub przelewu w zależności od preferencji zainteresowanego, a klient może być spokojny o drogę powrotną do domu, ponieważ na określonym obszarze usługa odwiezienia klienta jest zapewniona. Warto zwrócić uwagę, iż przedmiotem działalności jest skup wszystkich marek oraz roczników, przy czym każdorazowo zachowane są wszelkie normy bezpieczeństwa i legalności wszelkich czynności.

W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat oferty nie tylko w zakresie kupna i sprzedaży zapraszamy na moto-home.pl.

Kiedy i jak wymienić opony na letnie?

Kiedy i jak wymienić opony na letnie?

Opony to jeden z najważniejszych elementów naszego samochodu. Zużyte nie spełniają swojej roli i stają się niebezpieczne. Z kolei źle dobrane powodują, że nasze auto ma gorsze osiągi, a systemy wspomagania kierowcy, takie jak ABS czy ESP mogą działać niewłaściwie. W Polsce nie obowiązuje prawny obowiązek sezonowej wymiany ogumienia. Większość kierowców zdaje sobie, jednak sprawę że dostosowanie rodzaju opon do warunków atmosferycznych wpływa na bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Problem stanowi moment, w którym należy wymienić opony – szczególnie z zimowych na letnie. Kiedy jest najlepszy moment, aby to zrobić? Co warto wiedzieć o ogumieniu letnim? Odpowiadamy.

Opony to jeden z najważniejszych elementów naszego samochodu. Zużyte nie spełniają swojej roli i stają się niebezpieczne. Z kolei źle dobrane powodują, że nasze auto ma gorsze osiągi, a systemy wspomagania kierowcy, takie jak ABS czy ESP mogą działać niewłaściwie.

W Polsce nie obowiązuje prawny obowiązek sezonowej wymiany ogumienia. Większość kierowców zdaje sobie, jednak sprawę że dostosowanie rodzaju opon do warunków atmosferycznych wpływa na bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Problem stanowi moment, w którym należy wymienić opony – szczególnie z zimowych na letnie. Kiedy jest najlepszy moment, aby to zrobić? Co warto wiedzieć o ogumieniu letnim? Odpowiadamy.

Co warto wiedzieć o oponach letnich?

Opony letnie takie jak https://www.sklepopon.com/opony/letnie to ogumienie zalecane w cieplejszym okresie roku – od wiosny do jesieni, kiedy panuje temperatura powyżej 7°C. Ogumienie tego typu projektowane jest z myślą o zapewnieniu najlepszej przyczepności zarówno na nawierzchni suchej, jak i mokrej. Do produkcji opon używana jest mieszanka bieżnikowa składająca się z: kauczuku, napełniaczy i lepkich dodatków. Dzięki zastosowaniu specjalnej rzeźby bieżnika, sadzy i mieszanki gumowej, opony letnie są wystarczająco sztywne, aby dobrze znosić eksploatację, a także zachować swój pierwotny kształt pomimo wysokiej temperatury generowanej przez powietrze i rozgrzany asfalt. Opony letnie mają gładką budowę bieżnika, co przekłada się na mniejsze opory toczenia i mniejszy hałas podczas jazdy. Co więcej, ogumienie sezonowe posiada szerokie rowki, które dobrze odprowadzają wodę w czasie opadów.

Kiedy zmienić opony na letnie?

Warto wiedzieć, że mieszanka, z której wykonuje się opony letnie, traci swoje właściwości w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza. Opony letnie dedykowane są do jazdy wyłącznie wtedy, gdy warunki pogodowe są ku temu sprzyjające. W miejscach, gdzie nie ma prawdziwej zimy, można z nich korzystać przez cały rok bez konieczności wymiany. Wraz ze spadkiem temperatury, letnia opona twardnieje, co zmniejsza jej przyczepność i elastyczność, a także wydłuża drogę hamowania samochodu.

Powszechnie przyjęło się, że opony letnie należy zakładać, gdy średnia dobowa temperatura jest wyższa niż 7°C. Warto poczekać ze zmianą opon do momentu ustabilizowania się pogody i dopiero w tym momencie udać się do serwisu z zamiarem montażu nowych opon.

Procedura sezonowej wymiany ogumienia

Pierwszym punktem sezonowej wymiany ogumienia jest zdjęcie opony z felgi. W tym celu mechanik musi najpierw otworzyć zawór i spuścić powietrze z opony. Kolejno, podważa krawędź ogumienia przy pomocy specjalnej, metalowej łyżki, dzięki czemu opona zimowa odkleja się od rantu felgi. W tym momencie nic nie stoi na przeszkodzie, aby zdjąć ogumienie z obręczy.

Przed montażem opon letnich należy posmarować je pastą montażową, dzięki której będą przylegać do felgi oraz doszczelni się powierzchnia styku. W trakcie montażu opony na obręcz ważne jest, aby wulkanizator zastosował specjalne nakładki na montażownice, które zabezpieczą felgi przed porysowaniem. Po założeniu ogumienia letniego należy je napompować do odpowiedniego poziomu stosując powietrze wprost z kompresora i dodatkowo wypełnić opony azotem. Przeważnie są to nieco ponad 2 atmosfery.

Kolejny etap to wyważenie kół, który polega na sprawdzeniu czy podczas ruchu obrotowego koło nie wychyla się na boki. Za pomocą ciężarków mocowanych na krawędzi felgi lub wklejanych do jej wnętrza niweluje się ewentualne odchylenia od prawidłowej płaszczyzny pracy. Ostatnim etapem wymiany opon na letnie jest montaż nowych zaworków, które odpowiadają za utrzymanie właściwego ciśnienia powietrza w oponie.

Części zamienne: nowe czy używane?

Części zamienne: nowe czy używane?

Używane i bardzo tanie, importowane części samochodowe dosłownie zalewają współczesny rynek. Przyprawia to kierowców o ból głowy: czy warto zaoszczędzić te kilka procent? Czy może wybór „używek” wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem?

Wyjątkowo niska cena zawsze powinna wzbudzać Twoje podejrzenia

Owszem – kupowanie używanych części, a także tych podejrzanie tanich, z niepewnych źródeł – to zawsze ogromne ryzyko. Najpierw warto się zastanowić, skąd właściwie bierze się ich niska cena. Przede wszystkim z zastosowania do produkcji nietrwałych, kiepskich materiałów, które ekspresowo ulegną zużyciu lub nawet spowodują poważniejsze uszkodzenia pojazdu. Ma to znaczenie głównie w przypadku tych części, które wpływają na nasze bezpieczeństwo, czyli np. elementów zawieszenia, przedniej szyby, skrzyni biegów, opon oraz składowych układu hamulcowego (tarcz i klocków).

Tanie części samochodowe sprowadzane do Polski zazwyczaj pochodzą z UK. Ich zakup to istna loteria. To, czy trafisz na coś działającego tak, jak powinno, nigdy nie jest pewne. Zdecydowanie nie warto ryzykować. Chyba nikt z nas nie chce spotkać się z sytuacją, w której po dość kosztownej i czasochłonnej naprawie auto po chwili znowu ulega awarii. Takich komponentów nie można objąć żadną gwarancją. Samochody, z których zostały wyciągnięte, to zazwyczaj pojazdy wycofane z eksploatacji. Z tych informacji łatwo wyciągniemy wniosek, że niemal każda używana część to po prostu mocno zużyty bubel.

Sklepy stacjonarne czy online – co lepsze?

Gdzie w takim razie kupować części samochodowe, żeby nie zbankrutować? Oczywiście autoryzowane stacje obsługi to jedna z tych opcji, które odrzucimy już na samym początku. Ceny w takich miejscach są wyjątkowo wysokie, przez co nawet nie ma co liczyć na oszczędność. Zamiast tego zazwyczaj wybieramy sklepy stacjonarne, które są prowadzone przez firmę lub osobę niezależną. Wydaje się nam, że to rozwiązanie wygodne, proste i najkorzystniejsze w sytuacji, gdy zależy nam na czasie. Jednak nie zawsze tak jest, a w zasadzie – rzadko. Mylimy się zwłaszcza w stosunku do cen. Nie korzystamy z zakupów internetowych, bo obawiamy się np. nieuczciwych sprzedawców lub wysokich kosztów wysyłki. A tak naprawdę wybór sklepu stacjonarnego to często taki sam, a nawet większy koszt…

Internetowe sklepy z częściami, z których warto korzystać

Nie ma wątpliwości, że w sieci znajdziemy największy wybór części samochodowych różnych marek. Firmy działające online mają zazwyczaj bardzo szeroki asortyment, a dość duża, ogólnopolska konkurencja powoduje, że oferują też zdecydowanie niższe ceny. Dla potwierdzenia wystarczy zapoznać się z ofertą sprawdzonego sklepu z częściami AS Części, gdzie znajdziemy m.in. ogromną ofertę komponentów VW: https://asczesci.pl/czesci-samochodowe/vw.

Kolejną zaletą dobrych sklepów internetowych jest możliwość skorzystania z prostej wyszukiwarki. Za jej pomocą szybko znajdziemy potrzebną część, wpisując nazwę modelu auta lub rok jego produkcji. Za to, gdy nie jesteśmy pewni, co wybrać i potrzebujemy fachowej porady, wystarczy skonsultować się z działem obsługi klienta. Zakupy online to zdecydowanie wygodniejsze, bezpieczniejsze i tańsze rozwiązanie niż korzystanie z pobliskich, stacjonarnych sklepów, a zwłaszcza z tych niepewnych, „szemranych” źródeł.