MajóVWka 2010 – oficjalne info o zlocie!
Plan zlotu:
Piątek ( 25 czerwca )
17:00 – Otwarcie bram lotniska
19:00 – Oficjalne otwarcie zlotu połączone z imprezą do białego rana …
Plan zlotu:
Piątek ( 25 czerwca )
17:00 – Otwarcie bram lotniska
19:00 – Oficjalne otwarcie zlotu połączone z imprezą do białego rana …
Volkswagen jest zainteresowany dostarczaniem silników dla F1.
Oczywiście nie chodzi tu o słynne 1,9 TDI, a koncepcję tzw. silnika światowego “world engine“. Volkswagena spogląda na F1 już od jakiegoś czasu. W zeszłym roku pojawiła się plotka o zakupie teamu Red Bull, ale została ona zdementowana. Niemieckiego producenta bardziej interesuje bowiem możliwość dostarczania światowego silnika dla F1, niż tworzenie własnego teamu.
Na łamach magazynu Sport Bild Hans-Joachim Stuck, były kierowca F1, aktualnie zajmujący się motosportem w VW powiedział: “Oczywiście, że przyglądamy się Formule 1. Oczekujemy decyzji FIA w związku z wykorzystaniem światowego silnika w F1. Jeśli decyzja będzie pozytywna, przystąpimy do rozmów nad możliwością wyprodukowania go na potrzeby F1.”
Prasa i portale branżowe zauważają, że wejście nowego dostawcy silników może spowodować trudne do przewidzenia konsekwencje dla pozostałych firm, takich jak Mercedes, BMW, czy Ferrari. Jeśli FIA zdecyduje się na taki krok, pierwszy “world engine” powinien pojawić się w F1 w 2013. Jak pisaliśmy wcześniej rok ten będzie też przełomowy ze względu na zmianę konstrukcji silników w bolidach F1. Nowe jednostki miałyby być 4 cylindrowe, turbodoładowane i zasilane wtryskiem bezpośrednim. Ta kombinacja jest dobrze znana Volkswagenowi.
Wszystkie zmiany rozważane przez FIA mają na celu zmianę wizerunku F1 w celu dostosowania go do ogólnie panujących trendów pro-ekologicznych.
Źródło: worldcarfans.com, F1dziennik.pl, informacja mototarget.pl
Odświeżone Audi TT już niedługo zadebiutuje w Europie w wersji ze 170-konnym silnikiem wysokoprężnym. Audi TT ze 170-konnym TDI – czy to wypada?
2-litrowy silnik TDI, znany z innych modeli Audi, Volkswagena czy Skody, rozwija 170 KM i 350 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1 750 do 2 500 obr./min. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy, podczas gdy maksymalnie uda się rozpędzić sportowe TT do 226 km/h. Niby nieźle, ale pierwszy lepszy sedan klasy premium należący do „managera wyższego szczebla” jest równie szybki, jeśli nie szybszy. …
Audi zaprezentowało mocniejszą, lżejszą i co najważniejsze znacznie szybszą wersję modelu R8.
Samochód został odchudzony o 100 kilogramów w stosunku do wersji R8 z 5,2-litrowym silnikiem V10, dzięki czemu masa całkowita auta nie przekracza 1 525 kilogramów. Sam silnik został wzmocniony o 35 KM i 10 Nm w związku z czym produkuje teraz 560 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem sekwencyjnej, 6-biegowej przekładni R tronic. W normalnych warunkach jazdy na przednią oś trafia tylko 15 procent mocy; jednak w razie potrzeby komputer przydzieli na przednie koła do 30 procent mocy. Wszystko to sprawia, iż sprint do „setki” trwa jedynie 3,6 sekundy, a auto rozpędza się do 320 km/h. …
Po modelach Golf R i Scirocco R przyszedł czas na najmniejszego Volkswagena, który otrzyma tę „magiczną” literkę. Volkswagen Polo R w 2012 roku
Polo R wejdzie do sprzedaży w 2012 roku. Pod maską znajdzie się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6-litra i mocy około 200 KM. W przeciwieństwie do Golfa, Polo nie otrzyma napędu na wszystkie cztery koła, gdyż platforma PQ25, na której osadzono ten model uniemożliwia taką „operację”.
Dla osób, którym wystarczy 180 KM mocy wykrzesanych z silnika 1,4 TSI przewidziano z kolei Polo GTI. W tym przypadku za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest 7-stopniowa skrzynia DSG oraz elektroniczna blokada poprzeczna (XDS). Samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 229 km/h. Jednocześnie jest on najoszczędniejszym i najczystszym GTI w historii. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 6 litrów na 100 kilometrów. Poprzedni model Polo GTI, wyposażony w 1,8-litrowy silnik turbo, zużywał 7,9 litra (188 g/km CO2). …
Maciek Steinhof wygrał w Hockenheim pasjonujący, inauguracyjny wyścig pucharu Scirocco R, drugie miejsce zajął Kris Heidorn (Niemcy), trzeci linię mety minął były kierowca Formuły 1 Martin Brundle (Wielka Brytania).
Zawody dostarczyły wielu emocji, kibice na torze i widzowie przed telewizorami mogli obserwować zaciętą walkę 24 kierowców, podczas której zawodnicy wiele razy zmieniali swoje pozycje. Symboliczne pojedynki na torze stoczyli Polacy, Maciek Steinhof w bezpośredniej walce wyprzedził utytułowanego kierowcę Formuły 1 Martina Brundle, Adam Gładysz natomiast rajdowego mistrza świata – Carlosa Sainza.
Kilka godzin przed rozpoczęciem wyścigu odbyły się kwalifikacje. Pierwsze pole startowe wywalczył młody kierowca Kris Heidorn, drugi był Martin Brundle. Ubiegłoroczny mistrz Pucharu Polo Maciek Steinhof zajął trzecie miejsce. Adam Gładysz uplasował się na siódmej pozycji, obok niego, z ósmego pola startowego rozpoczynał wyścig zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz. …