Kuzaj już z Fabią S2000

Kuzaj już z Fabią S2000

We wtorek Škoda Motorsport dostarczyła samochód do Krakowa – a już w środę Leszek Kuzaj testował Škodę Fabia S2000 na asfaltowej nawierzchni.


Samochód wygląda imponująco, ale to nie tylko walory wizualne powodują, że jest uważany za najlepsze auto S2000 na świecie. Przede wszystkim właściwości trakcyjne, łatwość i precyzja prowadzenia auta są na bardzo wysokim poziomie. Bardzo ważne jest też to, że dysponujemy pierwszym samochodem w specyfikacji 2010, który został dostarczony do zespołu importerskiego. Mamy pełen dostęp do technologii zespołu fabrycznego i to faktycznie może mieć znaczący wpływ na walkę o najwyższe trofea w tegorocznym sezonie. Zespół mechaników przeszedł również profesjonalne szkolenie, dzięki któremu moja praca z samochodem będzie jeszcze efektywniejsza” – powiedział Leszek Kuzaj.

Czytaj więcej Read More

Audi sprzedało prawie milion aut w 2009 roku

Audi sprzedało prawie milion aut w 2009 roku

Ingolstadt – Mimo wyraźnie odczuwalnych skutków globalnego kryzysu finansowego i gospodarczego koncern Audi zamyka rok gospodarczy 2009 ze zdecydowanie dodatnim wynikiem operacyjnym i tylko niewielkim spadkiem sprzedaży.


Wynik operacyjny w wysokości 1,6 mld euro świadczy, że także w trudnych warunkach należymy do najlepszych przedsiębiorstw w branży. Teraz ujawniają się korzyści wynikające z faktu, że w ubiegłych latach nieprzerwanie zwiększaliśmy naszą wydajność i inwestowaliśmy w typowe dla Audi wartości – stylistykę, sportowy charakter, jakość i efektywność” – powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG.

W bieżącym roku atrakcyjnymi i efektywnymi modelami chcemy nadal rozbudowywać nasz udział w rynku i tym samym wyraźnie zbliżyć się do naszego celu, jakim jest zajęcie wiodącej pozycji na światowym rynku w segmencie Premium” – dodał Stadler.

Czytaj więcej Read More

Polo BlueMotion – tylko 3.3l na 100km!

Polo BlueMotion – tylko 3.3l na 100km!

We wrześniu ubiegłego roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował nową generacje Polo BlueMotion.


Nowe Polo BlueMotion (55 kW/75 KM) ze średnim zużyciem zaledwie 3,3 litra na 100 kilometrów (emisja CO2 87 g/km) awansuje – jest najoszczędniejszym pięcioosobowym autem na świecie. W porównaniu z tradycyjnym Polo TDI 75 KM emisje dwutlenku węgla zostały zredukowane o 20 procent, a zużycie paliwa – dzięki technologii BlueMotion i nowemu silnikowi 1,2 litra TDI – zmniejszyło się o 0,9 litra. Dojazd do pracy, wyjazd na urlop czy weekend nie będzie nadwyrężał portfela. O tankowaniu można prawie zapomnieć, ponieważ 45-litrowy zbiornik Polo BlueMotion pozwala na przejechanie 1.363 kilometrów. Polo BlueMotion, który w razie potrzeby może rozwinąć prędkość 173 km/h, Nowe Polo BlueMotion pojawiło się na rynku niemieckim na początku 2010 roku.

TDI + Start-Stop + rekuperacja

Do technologii BlueMotion w tych trzech superoszczędnych autach należy pakiet różnych nowoczesnych komponentów i rozwiązań. Podstawą ekstremalnie niskiego zużycia paliwa i wartości emisji są nowe silniki TDI z Common-Rail ze zmodyfikowanym oprogramowaniem sterowania silnikiem i obniżoną prędkością obrotową biegu jałowego. Za przeniesienie siły odpowiedzialne są pięciobiegowe skrzynie biegów z dłuższymi przełożeniami. Informacja o zalecanej zmianie biegu wyświetlana na zegarach dba, aby modele BlueMotion zawsze poruszały się na biegu najbardziej optymalnym pod kątem zużycia paliwa.

Czytaj więcej Read More

Amarok – oficjalnie

Amarok – oficjalnie

Volkswagen Amarok jest najnowocześniejszym pickupem na świecie. Innowacyjne silniki TDI z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem wyznaczają nowe standardy zużycia paliwa i emisji CO2. Komfort prowadzenia oraz bezpieczeństwo czynne i bierne odpowiadają poziomowi znanemu z samochodów osobowych, a jednocześnie Amarok jest samochodem ekstremalnie wytrzymałym.

Wiele technicznych rozwiązań zastosowanych w Amaroku po raz pierwszy zostało wykorzystanych w segmencie pickupów średniej klasy. Należy do nich doładowanie bi-turbo lub stały napęd na wszystkie koła 4Motion z mechanizmem różnicowym typu Torsen (jedna z trzech opcji napędu). Także pod względem przestronności wnętrza, szerokości i wysokości skrzyni ładunkowej, łatwości załadunku i ładowności nowy Amarok może poszczycić się tytułem „najlepszego w klasie”.

Czytaj więcej Read More

Nowy Touareg – oficjalnie

Nowy Touareg – oficjalnie

Nowy Touareg jest najbardziej innowacyjnym pod względem technicznym modelem Volkswagena od czasu istnienia marki. Samochód ten dysponuje o prawie 20 procent oszczędniejszym układem napędowym oraz szeroką ofertą nowych systemów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo.

Nowy Touareg będzie także dostępny w wersji hybrydowej. Ze zużyciem zaledwie 8,2 litra paliwa wyznacza nowe standardy wśród przystosowanych w pełni do jazdy terenowej SUV-ów z silnikiem benzynowym. Touareg Hybrid może poruszać się na silniku elektrycznym – czyli nie emitując żadnych zanieczyszczeń – z prędkością nawet 50 km/h. Natomiast wariant z silnikiem wysokoprężnym – Touareg V6 TDI – spalając średnio 7,4 litra uzyskuje najlepsze wartości zużycia paliwa w segmencie samochodów terenowych. Obie wersje, Touareg Hybrid i V6 TDI, są najoszczędniejszymi SUV-ami z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym w swojej klasie, jakie kiedykolwiek wyprodukowano w Europie.

Czytaj więcej Read More

Nowe Polo GTI – oficjalnie

Nowe Polo GTI – oficjalnie

Nowe Polo GTI to połączenie doskonałego prowadzenia, bezkompromisowej dynamiki i maksymalnego bezpieczeństwa. Model ten napędzany jest nowym silnikiem TSI o pojemności 1.4 litra z kompresorem i turbosprężarką o mocy 180 KM.

Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest przednia oś, 7-stopniowa skrzynia DSG oraz elektroniczna blokada poprzeczna (XDS), która dba o doskonałą trakcję nawet na ciasnych serpentynach.

Z takim wyposażeniem Polo GTI jest ekstremalnie zwrotne i bardzo efektywne. Ważący 1.184 kilogramy samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 229 km/h. Jednocześnie jest on najoszczędniejszym i najczystszym GTI w historii. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 6 litrów na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 zaledwie na poziomie 139 g/km. Poprzedni model Polo GTI, wyposażony jeszcze w 1,8-litrowy silnik turbo, zużywał 7,9 litra (188 g/km CO2). Nowe GTI jest zatem o 25 procent oszczędniejsze. Ponadto Polo GTI może być wyposażone w bi-ksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów, diodowe światła do jazdy w dzień oraz panoramiczny dach.

Zobacz też:  Nowe POLO GTI – DANE TECHNICZNE.

Czytaj więcej Read More