Nowe CrossPolo oficjalnie

Nowe CrossPolo oficjalnie

Gotowa do nowych przygód, kolejna generacja Cross Polo, debiutuje podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Po zaprezentowanej w 2009 roku podstawowej wersji Polo i rekordowo oszczędnym Polo BlueMotion oraz debiutującym również w Genewie GTI, czwarty model – Cross Polo – uzupełnia paletę tej serii.

Ze świeżą stylistyką, przygotowaną specjalnie dla niego paletą kolorów i wyposażenia, z podwyższonym zawieszeniem o 15 milimetrów i doskonałą przydatnością na co dzień, ten pięciodrzwiowy samochód bez wątpienia jest jednym z najbardziej niekonwencjonalnych aut w swojej klasie.

Cross Polo będzie napędzane bardzo oszczędnymi silnikami o mocy od 51 kW/70 KM do 77 kW/105 KM. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe i trzy TDI z Common Rail. Dwa z sześciu silników są dostępne z 7-stopniową skrzynią biegów DSG, montowaną między innymi także w nowym Polo GTI.

CrossPolo – dane techniczne.

Czytaj więcej Read More

Nowy CrossGolf oficjalnie

Nowy CrossGolf oficjalnie

Po klasycznym Golfie, Golfie Plus, Golfie Variant i Golfie GTI oraz wprowadzonym przed kilkoma tygodniami Golfie R, oferta będzie obejmowała teraz sześć wyjątkowych modeli. Nowy Cross Golf, tak jak jego poprzednik, opiera się na Golfie Plus.

Wzorcowo oszczędne TDI i TSI

Nowy Cross Golf będzie dostępny na wybranych rynkach już w kwietniu. Nabywcy tego wszechstronnego pięciodrzwiowego samochodu odczują korzyści, jakie niesie ze sobą nowa generacja napędów, pozwalająca na znaczne obniżenie zużycia paliwa. Montowane będą wyłącznie silniki benzynowe z doładowaniem (TSI) i wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem (TDI z Common Rail), które zapewniają zarówno wysoką dynamikę, jak i oszczędność. Wyraźnie widać to na przykładzie Cross Golfa 1.4 TSI z silnikiem o mocy 118 kW/160 KM: silnik benzynowy z turbosprężarką i kompresorem, uzyskujący moment obrotowy 240 Nm

Czytaj więcej Read More

Nowy Sharan oficjalnie

Nowy Sharan oficjalnie

Sprzedany dotychczas w ponad 600.000 egzemplarzy Volkswagen Sharan cieszy się uznaniem wielu rodzin w całej Europie. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie debiutuje nowa generacja tego modelu. Wyposażony po raz pierwszy w rozsuwane drzwi w tylnej części nadwozia nowy Sharan został udoskonalony – każda śruba, każdy fragment nadwozia i wnętrza, wszystkie technologie wraz z silnikami TDI i TSI o mocy od 103 kW/140 KM do 147 kW/200 KM i przekładnią DSG są nowością w tym aucie. Sharan 2.0 TDI o mocy 140 KM uzyskuje najniższą wartość zużycia paliwa wśród wszystkich vanów tej klasy: 5,5 l/100 km.

Sharana ze zmiennym układem siedzeń EasyFold – do siedmiu miejsc siedzących – charakteryzuje najwyższa jakość, bezkompromisowe bezpieczeństwo, siedem poduszek powietrznych, automatyczne sterowanie światłami drogowymi Light Assist, reflektory bi-ksenonowe z diodowymi światłami do jazdy w dzień i pozycyjnymi oraz przemyślane detale. Nowością w tej serii jest także adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC) i automatyczne poziomowanie podwozia w zależności od obciążenia samochodu. Ten komfortowy MPV (Multi Purpose Vehicle) z wyższego segmentu B idealnie nadaje się dla rodzin z dziećmi oraz dla osób, które często podróżują służbowo i potrzebują dużo przestrzeni podczas podróży.

Czytaj więcej Read More

Audi A1 e-tron

Audi A1 e-tron

Audi systematycznie rozbudowuje swoją nową rodzinę modeli z oznaczeniem e-tron: A1 e-tron, które zostało zaprezentowane na Genewskim Salonie Samochodowym, to innowacyjny Mega City Vehicle (MCV).


Podobnie jak jego sportowi bracia, ma napęd elektryczny. W ruchu miejskim może przejechać ponad 50 kilometrów. Dzięki maksymalnej mocy 75 kW (102 KM) jazda A1 e-tron sprawia prawdziwą przyjemność. Gdy energia akumulatora wyczerpie się, kompaktowy silnik spalinowy doładuje go.

Mocny silnik elektryczny, montowany poprzecznie w przedniej części nadwozia, z dużą siłą napędza A1 e-tron. Przyspieszanie od zera do 100 km/h trwa 10,2 sekundy, prędkość maksymalna wynosi ponad 130 km/h. Przez pierwsze 50 kilometrów, na przykład w ruchu miejskim, kompaktowy MCV nie emituje żadnych szkodliwych substancji. Audi wykorzystało w tym modelu litowo-jonowy akumulator, umieszczony przed tylną osią.

W wyjątkowych przypadkach mały, jednotłokowy silnik Wankla zwiększa zasięg tego prawie już gotowego do produkcji seryjnej samochodu koncepcyjnego. Ten tak zwany Range Extender napędza generator o mocy 15 kW. Kiedy doładuje on akumulator, zasięg A1 e-tron zwiększy się o dodatkowe 200 kilometrów. Według projektu normy określającej zużycie paliwa przez samochody z Range Extender spalanie wynosi 1,9 l/100 km, a emisja CO2 – tylko 45 g/km.

Czytaj więcej Read More

Audi A8 Hybrid

Audi A8 Hybrid

Audi prezentuje A8 hybrid na Genewskim Salonie Samochodowym jako studium techniczne. Jego oba silniki – 2.0 TFSI i silnik elektryczny – mają razem moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 480 Nm.


Pozwalają na uzyskanie osiągów porównywalnych z dużym silnikiem sześciocylindrowym. Także pod względem zużycia paliwa konsekwentny „downsizing” w połączeniu z zaletami napędu elektrycznego pokazują swoje mocne strony. Średnie spalanie wynosi tylko 6,2 litra na 100 km, co oznacza emisję CO2 144 g/km.

Napęd hybrydowy w Audi A8 zbudowany jest w układzie równoległym. Ta wysokoefektywna koncepcja pozwala na uniknięcie niepotrzebnych strat wskutek tarcia i spadków mocy. Między czterocylindrowym silnikiem benzynowym dysponującym mocą 155 kW (211 KM) i ośmiostopniową skrzynią tiptronic umieszczono mocny silnik elektryczny. Jego moc wynosi 33 kW (45 KM), a moment obrotowy 211 Nm. Łącznie oba silniki mają moc 180 kW i moment obrotowy 480 Nm. Audi A8 hybrid przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 235 km/h.

Czytaj więcej Read More

30 lat Audi Quattro!

30 lat Audi Quattro!

Dokładnie przed 30 laty na scenie pojawił się samochód, który miał zmienić świat techniki: 3 marca 1980 roku pierwsze Audi quattro stanęło w świetle jupiterów Genewskiego Salonu Samochodowego. Ten zdobywający wszystkie możliwe nagrody model z czterema pierścieniami rozpoczął pełną sukcesów historię, która trwa nieprzerwanie do dziś.


Narodziny pierwszego quattro to historia jazd testowych po śniegu i przełomowej idei – drążonego wałka skrzyni biegów, który przekazuje moc silnika na przednią i tylną oś. Udoskonalone centralnym mechanizmem różnicowym pierwsze Audi quattro trafiło do sprzedaży pod koniec 1980 roku. Kanciaste coupé natychmiast stało się przebojem. Ze swoim stałym napędem na wszystkie koła i 200-konnym, pięciocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem oferowało nieznaną wcześniej dynamikę i przyjemność jazdy.

Na trasach rajdowych samochody Audi quattro w latach 1982 – 1984 zdobyły po dwa mistrzostwa świata kierowców i marek. Następnie producent z Ingolstadt skoncentrował się na torach wyścigowych. Tam ponownie potwierdził wyższość stałego napędu na wszystkie koła. Kierowcy Audi zdobyli najcenniejsze trofea, jakie można było zdobyć w Europie i USA.

Czytaj więcej Read More