30 lat Audi Quattro!

30 lat Audi Quattro!

Dokładnie przed 30 laty na scenie pojawił się samochód, który miał zmienić świat techniki: 3 marca 1980 roku pierwsze Audi quattro stanęło w świetle jupiterów Genewskiego Salonu Samochodowego. Ten zdobywający wszystkie możliwe nagrody model z czterema pierścieniami rozpoczął pełną sukcesów historię, która trwa nieprzerwanie do dziś.


Narodziny pierwszego quattro to historia jazd testowych po śniegu i przełomowej idei – drążonego wałka skrzyni biegów, który przekazuje moc silnika na przednią i tylną oś. Udoskonalone centralnym mechanizmem różnicowym pierwsze Audi quattro trafiło do sprzedaży pod koniec 1980 roku. Kanciaste coupé natychmiast stało się przebojem. Ze swoim stałym napędem na wszystkie koła i 200-konnym, pięciocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem oferowało nieznaną wcześniej dynamikę i przyjemność jazdy.

Na trasach rajdowych samochody Audi quattro w latach 1982 – 1984 zdobyły po dwa mistrzostwa świata kierowców i marek. Następnie producent z Ingolstadt skoncentrował się na torach wyścigowych. Tam ponownie potwierdził wyższość stałego napędu na wszystkie koła. Kierowcy Audi zdobyli najcenniejsze trofea, jakie można było zdobyć w Europie i USA.

Czytaj więcej Read More

Skoda Fabia RS

Skoda Fabia RS

Prezentowana w Genewie nowa Fabia RS, dostępna teraz zarówno jako hatchback, jak i kombi, debiutuje pośród standardowych wersji modelu.


Po raz pierwszy zdarza się, że najwyższej klasy sportowy silnik i specjalne elementy wyposażenia będą oferowane zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Podwójnie doładowany czterocylindrowy 1,4-litrowy silnik osiąga moc 180 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000 do 4500 obr./min.

Dostępne są dwa rodzaje turbodoładowania: przy niskiej prędkości odpowiednie ciśnienie zapewnia kompresor, przy wyższych prędkościach rolę całkowicie przejmuje sprężarka doładowująca. Harmonijne zestrojenie dwóch systemów doładowujących skutkuje bardzo niskim zużyciem paliwa: obie wersje RS potrzebują jedynie 6,4 litra paliwa na 100 km. Emisja CO2 wynosi 148 g/km.

Nowy Sharan – zdjęcia!

Nowy Sharan – zdjęcia!

Mamy galerię zdjęć Nowego modelu Volkswagena Sharana, którego premiera odbędzie się na jutrzejszych targach w Genewie!

W tej chwili wiemy, że Nowy Sharan będzie oferowany z silnikami TDI oraz TSI, diesel to 140konna jednostka z bezpośrednim wtryskiem Common Rail, TSI z kolei to znana jednostka chociażby z Golfa GTI – 2.0 200koni. Oczywiście opcjonalnie każdą z jednostek będzie można wyposażyć w automatyczną przekładnie DSG. Oprócz dwóch wymienionych silników w palecie znajdą się także silniki TSI 1.4 150koni, oraz TDI 2.0 170kni.

Volkswagen chwali się, że diesel będzie spalał średnio zaledwie 5.5l/100km, przy emisji spalin rzędu 145 g/km CO2, oraz prędkości maksymalnej 194km/h  (przełoży się to na maksymalny zasięg na 70litrowym zbiorniku paliwa – 1273km), ma to być najniższe spalanie w tej klasie aut na Świecie! Nowy Sharan to także zupełnie nowe rozwiązania, został położony nacisk na ergonomię, 7 foteli

Czytaj więcej Read More

Interaktywna reklama Skody Superb

Interaktywna reklama Skody Superb

Skoda Auto Polska S.A. to pierwsza na polskim rynku marka, która wyemitowała interaktywny spot reklamowy. Emisja niecodziennej reklamy telewizyjnej miała miejsce dzisiaj o godz. 19:27 w TVP.

Skoda Auto Polska S.A. we współpracy z agencją reklamową Change Integrated oraz domem mediowym MediaCom Warszawa z sukcesem wykorzystała technikę tzw. roadblockingu – w sposób niestosowany dotychczas na polskim rynku reklamowym.

Innowacyjność polegała na wyemitowaniu w tym samym czasie antenowym, na dwóch kanałach, dwóch różnych, ale ściśle powiązanych ze sobą spotów reklamowych. Škoda wykorzystała to narzędzie do promocji nowego elementu wyposażenia w Škodzie Superb Combi – pokrywy bagażnika otwieranej elektrycznie, przy użyciu pilota.

Mechanizm spotu polegał na emisji dwóch równoległych, 30-sekundowych spotów telewizyjnych jednocześnie w telewizyjnej “Jedynce” oraz “Dwójce”. W TVP1 zamieszono spot zawierający statyczny obraz Škody Superb Combi.

Czytaj więcej Read More

Audi RS5 – premiera!

Audi RS5 – premiera!

Audi RS5 zadebiutuje na Genewskim Salonie Samochodowym. Wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4.2 litra ze swoimi 331 kW (450 KM) gwarantuje ogromne możliwości przy niezwykłej efektywności pod względem zużycia paliwa. Siedmiobiegowa skrzynia S tronic i nowy centralny mechanizm różnicowy w układzie napędowym quattro przekazują moc na wszystkie koła.


Modele RS, opracowywane przez quattro GmbH, stanowią dynamiczną czołówkę w ofercie Audi. RS5 kontynuuje tę tradycję, która rozpoczęła sie przed ponad 15 laty wraz z RS2 Avant będącym ucieleśnieniem koncepcji doskonałej dynamiki w samochodzie klasy średniej.

Wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4.163 cm3 jest blisko spokrewniony z V10 napędzającym wyczynowy samochód sportowy R8. Tak, jak prawie we wszystkich silnikach benzynowych Audi, wykorzystano w nim bezpośredni wtrysk paliwa – technologię FSI. Dzięki niej samochód wyścigowy Audi R8 zwyciężył cztery razy w legendarnym wyścigu na torze Le Mans. Układ Common Rail wytwarza ciśnienie do 120 barów.

Staranne zmodyfikowany podwójny układ dolotowy i wydechowy pozwalają silnikowi o długim skoku tłoka swobodnie „oddychać”; cztery regulowane wałki rozrządu i zmienna długość kolektora dolotowego pomagają w perfekcyjnym przygotowaniu mieszanki. 4.2 FSI ma imponującą siłę ciągu i doskonale czuje się także przy wysokich prędkościach obrotowych, prawie jak silnik wyścigowy. Uzyskuje 331 kW (450 KM) mocy przy 8.250 obr./min, maksymalny moment obrotowy 430 Nm jest dostępny od 4.000 do 6.000 obr./min.

Czytaj więcej Read More

Nowy CrossGolf!

Nowy CrossGolf!

Po CrossPolo teraz czas na Golfa! CrossGolf miał dzisiaj swoją premierę podczas genewskich targów.

CrossGolf to pięć nowoczesnych silników TSI i TDI. Już w kwietniu, w salonach będzie do kupienia Golf w wersji Cross, dostępne będą silniki 1.4TSI o mocy 160koni i 240Nm dostępnymi już od 1500 obrotów, ten silnik pozwoli się rozpędzić do 207km/h, a w zestawieniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów ma się zadowolić zaledwie 6.8l benzyny na 100km, generując przy tym 159 g/km CO2. Dla bardziej wymagających kierowców, Volkswagen przygotował wersję z 7-biegową skrzynią DSG. Oprócz 160konnej jednostki, CrossGolf będzie także oferowany z benzyniakami TSI o mocach 105 i 122KM.

Diesel, to oczywiście nowoczesne silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail – 1.6TDI CR 105KM, oraz 2.0TDI CR 140KM. Ten ostatni w połączeniu z 6-biegową ręczną skrzynią zadowoli się już 5.3l paliwa na 100km, przy emisji spalin 138 g/km CO2.

Więcej informacji o Nowym CrossGolfie już niedługo.

Po wejściu w temat – galeria zdjęć w wysokiej rozdzielczości.

Czytaj więcej Read More