Nowe oblicze Fabii i Roomstera

Nowe oblicze Fabii i Roomstera

Škoda Auto prezentuje odmienione oblicze Fabii i Roomstera. Zmiany dotyczą zarówno stylistyki zewnętrznej, jak również technologii i portfolio dostępnych silników.


Facelift nadał Fabii i Roomsterowi nowy wygląd: został on podkreślony przez nową osłonę chłodnicy i trójwymiarowe lampy przednie, które zostały znacznie poszerzone. Oba modele są teraz bardziej wyraziste, dojrzalsze i jeszcze bardziej emocjonalne. W swej unowocześnionej wersji modele otrzymały również nowe aluminiowe obręcze kół, dekoracyjne kołpaki i nowe kolory lakieru.

Podobnie jak w Fabii, także w Fabii Combi i Roomsterze (MPV) oprócz nadania im nowego wyglądu, zastosowano również liczne udoskonalenia technologiczne, włączając w to nowoczesne, w większości doładowane silniki benzynowe i diesla. Portfolio silników przeznaczonych dla Fabii i Roomstera, to właściwie najważniejsze zmiany. Producent oferuje łącznie sześć silników benzynowych i dwie jednostki diesla, których oferowana moc waha się od 60 do 105 KM, jeśli chodzi o Fabię i od 69 do 105 KM w przypadku Roomstera. Wszystkie jednostki napędowe przeznaczone na rynek państw z Unii Europejskiej, za wyjątkiem 1,6 MPI (EU4), spełniają normę EU5 i cechują się niskim poziomem zużycia paliwa oraz niewielką emisją spalin.

Czytaj więcej Read More

volXzone do pobrania

volXzone do pobrania

E-Zine (Electronic Magazine) to nic innego jak rodzaj elektronicznego czasopisma dostępnego w Internecie. VolXzone – jest to samodzielne wydanie ukazujące się jedynie w postaci wirtualnej.


Pracuje nad nim grupka osób bezpośrednio związana z tematyką magazynu. Wydania zapisane są w formacie PDF, do ich przeglądania potrzebujesz programu np. darmowy Adobe Acrobat Reader. Chcesz znać największe newsy polskiej (i nie tylko) sceny VW?

Nic prostszego. Kliknij na zdjęcie, by rozpocząć przeglądanie lub pobieranie.
Życzymy przyjemnej lektury!

AWOL – czyli pierwsza telewizja miłośników VW :)

AWOL – czyli pierwsza telewizja miłośników VW :)

Ruszył pierwszy odcinek z serii AWOL – Air and Water on Land – czyli można powiedzieć pierwszej internetowej telewizji o tematyce VAG.

Pierwszy odcinek zabiera nas do Północnej Karoliny w USA do zlotu Golfów R32,  nad jezioro Worthersee, na największy na Świecie zlot miłośników Volkswagena, oraz do Niemiec na tor Nurburgring, na koniec odcinka zobaczycie kilka fajnych aut z USA. POLECAMY!

Nowy silnik dla Superba

Nowy silnik dla Superba

Zmienia się gama silników dostępnych dla Superba – dotychczasowa jednostka 2.0 TDI PD DPF 103 kW/140 KM zostaje zastąpiona nową: 2.0 TDI CR DPF 103 kW/140 KM.


Nowa jednostka dostępna jest z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów oraz 6-stopniową automatyczną przekładnią DSG. Silnik spełnia normy emisji spalin EU5. Cena Superba wyposażonego w nowy silnik się nie zmienia.

Silnik jest już dostępny w modelu Yeti, a po wprowadzeniu go do gamy silników Superba (zarówno w wersji nadwozia liftback, jak i kombi) w dalszej kolejności trafi do modelu Octavia.

W tabeli zaprezentowano porównanie niektórych parametrów technicznych dla wersji nadwozia Combi.

Czytaj więcej Read More

Nowe CrossPolo!

Nowe CrossPolo!

Oprócz premiery modelu GTI, także Polo w wersji Cross doczekał się następcy.


Ten ciekawy kompakt będzie napędzany silnikami o mocach od 70 do 105koni, benzynowymi oraz oczywiście dieslami z bezpośrednim wtryskiem paliwa, połowa z nich będzie mogła być wyposażona w 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową przekładnie DSG.

Jak podaje producent, najmocniejsza wersja, pod maską której zagości znany z “cywilnych” modeli Polo i Golfa silnik 1.2TSI generujący 105 koni rozpędzi CrossPolo do setki w zaledwie 9.9 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 188km/h, jeśli dodamy do tego wyjątkowo niskie średnie spalanie na poziomie 5.5litra/100km oraz ograniczoną emisję spalin – 128 h/km CO2, otrzymamy bardzo ciekawe auto. Standardowo zostanie on wyposażony w 6-biegową ręczną skrzynie biegów, a za dopłatą oczywiście topową 7-biegową automatyczną przekładnie DSG.

Silniki diesla o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail wystąpią w trzech odmianach – 75, 90 oraz 105koni. Co ciekawe zużycie paliwa we wszystkich wersjach jest na takim samym poziomie, jak podaje producent jest to zaledwie 4,3 litra na 100km przy emisji spalin wynoszącej 113 g/km CO2.

Po wejściu w temat – galeria zdjęć nowego CrossPolo!

Czytaj więcej Read More