Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW
Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW
Przeprowadzanie testu |
|
|
|
– Włączyć zapłon |
|
– Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie. |
|
– Pozostawić silnik na biegu jałowym. |
|
– Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy. |
|
– Kody migowe odczytywać za pomocą testera LED lub kontrolki usterek w zestawie wskaźników. |
|
|
|
Kasowanie usterek |
|
|
|
– Zapłon wyłączyć. |
|
– Przewód danych podłączyć do masy. |
|
– Zapłon włączyć. |
|
– Przewód danych odłączyć. |
|
|
|
Odczyt |
|
|
|
– Kod startowy: pojedyńcze mignięcie lampki 0,5 sekundy |
|
– Cyfra 1: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy |
|
– Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki |
|
– Cyfra 2: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy |
|
– Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki |
|
– Cyfra 3: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy |
|
– Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki |
|
– Cyfra 4: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy |
|
– Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki |
|
– Dany kod jest powtarzany dopuki przewód danych nie zostanie zwarty do masy na 5 sekund , wtedy zostanie wygenerowany następny kod |
|
– Gdy zostanie wygenerowany ostatni kod lampka powtarza cykl 2,5 sekundy świeci 2,5 sekundy przerwy. |
|
1 – zasilanie +12V 2 – masa 3 – przewód danych LED 4 – przewód danych VAG 1551 |
|
|
1111 |
– Defekt sterownika |
1231 |
– Czujnik szybkościomierza |
1232 |
– Silnik biegu jałowego |
2111 |
– Obrotomierz |
2112 |
– Czujnik położenia wałka rozrządu |
2113 |
– Czujnik halla |
2114 |
– Czujnik punktu zapłonu |
2121 |
– Włącznik biegu jałowego |
2122 |
– Brak sygnału obrotów |
2123 |
– Włącznik pełnego obciążenia |
2124 |
– Czujnik ustawienia klapy przepustnicy |
2132 |
– Brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu |
2141 |
– Czujnik stukowy 1 – zły sygnał |
2142 |
– Czujnik stukowy 1 – brak sygnału |
2143 |
– Czujnik stukowy 2 – zły sygnał |
2144 |
– Czujnik stukowy 2 – brak sygnału |
2212 |
– Czujnik ustawienia klapy przepustnicy |
2214 |
– Przekroczone obroty maksymalne |
2221 |
– Błędny sygnał podciśnienia |
2222 |
– Czujnik podciśnienia w komputerze |
2223 |
– Czujnik ciśnienia powietrza |
2224 |
– Za wysokie ciśnienie doładowania |
2231 |
– Regulacja biegu jałowego |
2232 |
– Miernik masy powietrza |
2233 |
– Napięcie referencyjne miernika masy powietrza |
2234 |
– Napięcie zasilające |
2242 |
– Potencjometr CO |
2312 |
– Czujnik temperatury płynu |
2314 |
– Przesyłanie danych |
2322 |
– Czujnik temperatury powietrza |
2323 |
– Miernik masy powietrza |
2324 |
– Miernik masy powietrza |
2341 |
– Mieszanka paliwowa poza tolerancją |
2342 |
– Sonda lambda |
2343 |
– Spaliny za ubogie |
2344 |
– Spaliny za bogate |
2411 |
– Recyrkulacja spalin |
2412 |
– Czujnik temperatury powietrza |
2413 |
– Spaliny za ubogie |
4332 |
– |
4343 |
– Zawór zbiornika węgla aktywnego |
4411 |
– Zawór wtryskowy 1 |
4412 |
– Zawór wtryskowy 2 |
4413 |
– Zawór wtryskowy 3 |
4414 |
– Zawór wtryskowy 4 |
4421 |
– Zawór wtryskowy 5 |
4422 |
– Zawór wtryskowy 6 |
4431 |
– Zawór regulacji biegu jałowego |
4432 |
– Silnik regulacji biegu jałowego |
4442 |
– Zawór regulacji ciśnienia doładowania |
4443 |
– Zawór zbiornika węgla aktywnego |
4444 |
– Brak błędów |